Famous Brands 2013-Εμπιστοσύνη, αξία, επένδυση στην Ελλάδα

Για 8η χρονιά πραγματοποιήθηκε η έρευνα Famous Brands στην Ελλάδα, η οποία ανέδειξε 34 «χρυσές» μάρκες και μία Μη Κυβερνητική Οργάνωση. Η έρευνα ζήτησε για ακόμα μια φορά από το ευρύ κοινό, τους ίδιους τους καταναλωτές, να αξιολογήσουν τη φήμη των μαρκών, να αναφέρουν δηλαδή αυθόρμητα (χωρίς λίστα) για το 2013 τις πιο «διάσημες» μάρκες στη Ελλάδα, τις μάρκες με την καλύτερη φήμη σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων και

υπηρεσιών καθώς και στον τομέα των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων. Οι νικητές παρέλαβαν τα βραβεία τους στην τελετή απονομής, που πραγματοποιήθηκε φέτος για πρώτη φορά, την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου στο αμφιθέατρο του Κέντρου Γαία στο Μουσείο Γουλανδρή, παρουσία εκπροσώπων και στελεχών marketing ελληνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων.

Η ταυτότητα της έρευνας

Η έρευνα Famous Brands διεξήχθη όπως γράφει το Marketing Week σε συνεργασία με τη Wizzard–Insights Strategists, καθώς και με την υποστήριξη της Hill + Knowlton Strategies, την περίοδο από 15 Μαΐου έως και 25 Ιουνίου 2013. Η έρευνα διεξήχθη με τη μέθοδο C.A.W.I. (Computer Assisted Web Interviews), και χωρίς προκαθορισμένη λίστα, έτσι ώστε να μην προϊδεάζει κατ’ ουδένα τρόπο τους καταναλωτές αναφορικά με τις επιλογές των μαρκών που θα αναφερθούν.

Στο πλαίσιό της, εξετάστηκε μια ευρεία γκάμα 34 διαφορετικών κατηγοριών προϊόντων και υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων μπίρες, ουίσκι, λευκά ποτά, καλλυντικά, απορρυπαντικά και προϊόντα καθαρισμού, σαμπουάν, πάροχοι κινητής τηλεφωνίας, συσκευές κινητής τηλεφωνίας, καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, σούπερ μάρκετ, γρήγορη εστίαση, τράπεζες, ασφαλιστικά προϊόντα, αυτοκίνητα, γάλα, γιαούρτι, λάδι, παγωτά, γλυκά και αλμυρά σνακ, καφές, (στιγμιαίος, ελληνικός, καπουτσίνο/εσπρέσο, φίλτρου), μακαρόνια, δημητριακά, αναψυκτικά, χυμοί, πρατήρια βενζίνης, οδοντόκρεμες, παιδικές τροφές, αθλητικά είδη, ηλεκτρονικές συσκευές, κλπ., καθώς και μία κατηγορία κοινωνικής ευθύνης (Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις).

Το δείγμα ήταν αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού σε άνδρες – γυναίκες, ηλικίας 18 - 64, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στην έρευνα συμμετείχαν 805 ερωτώμενοι από το ευρύ κοινό – τυχαία επιλεγμένοι. Κάθε ερωτώμενος απάντησε σε 7 από τις κατηγορίες – οι απαντήσεις ήταν αυθόρμητες – δεν υπήρχε η βοήθεια προκαθορισμένης λίστας. Κάθε κατηγορία είχε από 150 έως 170 αξιολογήσεις. Συνολικά, η έρευνα ανέδειξε συνολικά 111 νικητές στις 35 κατηγορίες (35 χρυσά βραβεία και 76 διακρίσεις).

Ο ρόλος της «διάσημης» μάρκας

Όπως εξηγεί η Έλενα Μαθιού-Rose, Συν-Ιδρύτρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Wizzard -Insights Strategists, οι κύριοι λόγοι για «ψήφιση» μαρκών από τους καταναλωτές για το 2013 ως μάρκες με την καλύτερη φήμη είναι η «εμπιστοσύνη» και η «πραγματική αξία», που παραμένουν οι πρώτοι λόγοι, όπως και το 2012. Η «επένδυση στην Ελλάδα» αναδύεται ως ο τρίτος πιο σημαντικός λόγος το 2013.

- 92% Συμφωνούν/ Συμφωνούν απόλυτα ότι «Της έχουν Εμπιστοσύνη»,

- 91% ότι «Αξίζει τα λεφτά της» (Value for Money), άρα την άρρηκτη πια σχέση μεταξύ ποιότητας /οφέλους και τιμής, και όχι άπλα χαμηλής τιμής.

Με διαφορά από τους δυο αυτούς πρώτους παράγοντες, αλλά με επίσης πάρα πολύ ψηλά ποσοστά, ακολουθεί και ένα δεύτερο set παραγόντων που άπτεται του ρόλου και της συμπεριφοράς της μάρκας στο γίγνεσθαι της χώρας και των επιπτώσεων αυτού στο κοινωνικό σύνολο.

- 78% Επενδύει στην Ελλάδα

- 74% Είναι Κοινωνικά υπεύθυνη

- 72% Δημιουργεί/Διασφαλίζει θέσεις εργασίας

- 72% Κάνει προσφορές

- 72% Παράγεται στην Ελλάδα

- 70% Είναι Ελληνική μάρκα

Εν μέσω της γενικότερης ρευστότητας και της ανάδυσης νέων παικτών/μαρκών και καινοφανών λύσεων και προτάσεων αγοράς, είναι τέλος σημαντικό να παρατηρηθεί η σημαντικότητα του «είναι γνωστή/διάσημη» μάρκα με 46%, που παρουσίασε σημαντική ενίσχυση (13 ποσοστιαίες μονάδες) σε σχέση με το 2012. Όσον αφορά στην άποψη των καταναλωτών για την καλή φήμη «βιομηχανιών» / κλάδων στο σύνολο τους, με βάση τα Top 2 Boxes – (Συμφωνώ απόλυτα και συμφωνώ), τα αποτελέσματα δείχνουν ότι σε κάθε περίπτωση τα ποσοστά θετικών αναφορών έχουν ελαφρά ενισχυθεί σε σχέση με το 2012 από +2 έως και +7 ποσοστιαίες μονάδες, υποδηλώνοντας για πρώτη φορά την τελευταία πενταετία μια αναδυόμενη μεταστροφή του «κλίματος» και της γενικής διάθεσης των καταναλωτών απέναντι στην ελπίδα, την αξιοπιστία και την αναγνώριση των κλάδων.

Είναι επίσης σημαντικό να τονιστεί ότι παραδοσιακά οι «κλάδοι» χαίρουν πολύ χαμηλότερων ποσοστών «καλής φήμης» σε σχέση με τις μάρκες και τις εταιρικές οντότητες μέσα σε αυτούς, με τις διαφορές μεταξύ των δυο να εντοπίζονται μέχρι και στις 40 ποσοστιαίες μονάδες. Αυτό το εύρημα υπογραμμίζει αδιαμφισβήτητα τη σημασία και το αποτέλεσμα που έχουν η συστρατευόμενη προσπάθεια, καθώς και οι ενέργειες των μαρκών και των εταιρειών στην ενίσχυση και βελτίωση της «καλής» τους φήμης. Aναφορικά με τους κλάδους, οι «ούτως ειπείν» «ελπίδες» των Ελλήνων καταναλωτών, δηλαδή αυτοί που είναι άμεσα συνυφασμένοι με τα καλύτερα της χώρας μας, για το 2013 αναδείχτηκαν οι παρακάτω: Αναψυκτικά / χυμοί, Τουρισμός, Ναυτιλία, Τρόφιμα, Σούπερ Μάρκετ και Εστίαση / Γρήγορο φαγητό.

Keywords
Τυχαία Θέματα