ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΤΕΟ: Σε…απόσυρση;;

-Παρά το γεγονός ότι αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού και ότι μόλις το 2011 εξοπλίστηκαν με νέα σύγχρονα μηχανήματα, τα δημόσια ΚΤΕΟ έρχονται αντιμέτωπα με το «λουκέτο» και οι εργαζόμενοι σε αυτά με το φάσμα της απόλυσης.

Ρεπορτάζ: Κώστας Μοσχολιός

Ο ρόλος των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων είναι να ελέγχουν τη σωστή λειτουργία των οχημάτων των πολιτών και των υποσυστημάτων τους, καθιστώντας τα ασφαλή και συγχρόνως εξασφαλίζοντας την όσο το δυνατόν

μικρότερη εκπομπή ρύπων στο περιβάλλον. Τη δουλειά αυτή αναλαμβάνουν τα 59 δημόσια και τα περίπου 130 ιδιωτικά ΚΤΕΟ σε όλη τη χώρα. Σύμφωνα όμως με όσα διέρρευσαν από την τωρινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, τον ρόλο του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων θα τον επωμιστούν σε λίγο καιρό εξ ολοκλήρου τα… ιδιωτικά κέντρα.

Μ. Βορίδης: «“Παρωχημένα” τα δημόσια ΚΤΕΟ»

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης, μιλώντας σε δημοσιογράφους στη Βουλή, χαρακτήρισε τα δημόσια ΚΤΕΟ «παρωχημένα», τονίζοντας εμμέσως πλην σαφώς πως θα κλείσουν. Θα γίνει δηλαδή αναστολή της λειτουργίας των 59 Κέντρων μέχρι τον Ιούνιο, όταν και λήγει η προθεσμία για την υποχρεωτική διαπίστευση και πιστοποίησή τους με βάση τα πρότυπα ISO, ενώ δεν αναμένεται να δοθεί νέα παράταση. Πάντως, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στην πολιτική μείωσης του Δημοσίου και απελευθέρωσης-αυτορρύθμισης της αγοράς.

Ωστόσο, υπάρχουν δυο «φλέγοντα» ζητήματα του υπουργείου, τα οποία πρέπει άμεσα να ρυθμιστούν. Το πρώτο έχει να κάνει με τον μεγάλο αριθμό ανέλεγκτων οχημάτων, που δεν περνούν ΚΤΕΟ και φτάνουν τα 2,5 εκατομμύρια από το σύνολο των 7,9 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, που έχουν καταχωρηθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, δηλαδή περίπου το 1/3 των οχημάτων. Δεύτερο και σημαντικότερο θέμα είναι αυτό των εργαζομένων στα δημόσια Κέντρα, το εργασιακό μέλλον των οποίων δεν έχει αποσαφηνιστεί από το υπουργείο Υποδομών σε ενδεχόμενη κατάργηση των ΚΤΕΟ, αν και σύμφωνα με νόμο του «Καλλικράτη» υπάγονται στις κατά τόπους περιφέρειες.

ΟΣΥΑΠΕ: Σε 5 χρόνια 500.000.000 € έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό

Η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (ΟΣΥΑΠΕ) δια του Προέδρου της Χρήστου Νταή δήλωσε αρχικά «έκπληκτη» από τις διαρροές για την πρόθεση του αρμόδιου υπουργείου για κλείσιμο των δημοσίων Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. «Τα δημόσια ΚΤΕΟ είναι καταρχήν περιουσία του ελληνικού λαού, με έσοδα που κατατίθενται κατευθείαν στον κρατικό προϋπολογισμό, φτάνοντας την τελευταία πενταετία πάνω από 500.000.000 €», επεσήμανε στη συνέχεια ο κ. Νταής, για να προσθέσει, αναφερόμενος στον κ. Βορίδη, πως «ως υπουργός ουδεμία αρμοδιότητα έχει στα δημόσια ΚΤΕΟ, τα οποία εποπτεύονται και διευθύνονται από τις 13 Περιφέρειες της χώρας και κατά προέκταση από το αρμόδιο για την εποπτεία των ΟΤΑ υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης». Τέλος, ο Πρόεδρος της ΟΣΥΑΠΕ άφησε «αιχμές» για το εάν εισπράττει το Δημόσιο

Keywords
Τυχαία Θέματα