Δραματική μείωση των Γερμανών τουριστών στην Ελλάδα

Χωρίς καλά-καλά η φετινή τουριστική σαιζόν να έχει ολοκληρωθεί, η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, συνοδευόμενη από τον γενικό γραμματέα Τουρισμού Νίκο Καραχάλιο, επισκέφθηκε το Βερολίνο ώστε να έρθει από τώρα σε επαφή με τους σημαντικότερους τουριστικούς παράγοντες της Γερμανίας.

Στόχος της επίσκεψης ήταν η ανταλλαγή απόψεων για τις δυνατότητες αύξησης του αριθμού των τουριστών από την Γερμανία. Για φέτος πάντως τα μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία καταγράφουν σημαντική μείωση. Ενώ ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός πράκτορας TUI ελπίζει, όπως δήλωσε

διευθύνον στέλεχος στη συζήτηση με την κ. Κεφαλογιάννη, ότι ως το τέλος του χρόνου η μείωση σε σχέση με πέρυσι θα περιοριστεί στο 9-10%, τουριστικός παράγοντας που είναι σε θέση να γνωρίζει καλά τον τουριστικό κλάδο και στις δύο χώρες εκφράζει την άποψη ότι η μείωση της TUI φέτος θα πρέπει να είναι ανάλογη με αυτήν που ανακοίνωσε σήμερα ο άλλος σημαντικός ταξιδιωτικός πράκτορας REWE, δηλαδή 25% .

Την ίδια μείωση εκτιμά και το ελληνικών συμφερόντων ταξιδιωτικό γραφείο ATTICA αλλά και η Thomas Cook. Αν και το φθινόπωρο στην Ελλάδα είναι ακόμα ζεστό και οι τιμές διανυκτέρευσης είναι χαμηλές, παρόλα αυτά αναμένεται ότι ο αριθμός των γερμανών επισκεπτών στην Ελλάδα θα είναι φέτος κατά 20% με 25% χαμηλότερος σε σχέση με το 2011. Ας σημειωθεί πάντως ότι στις αρχές του χρόνου οι ταξιδιωτικοί πράκτορες φοβόντουσαν μια πτώση της τάξεως του 35%.

Τιμές και τουριστική καμπάνια

Όπως ανακοίνωσε η κυρία Κεφαλογιάννη μετά τις συνομιλίες της, οι τιμές που αποτελούν το μόνιμο θέμα σε τέτοιου είδους συναντήσεις, δεν απασχόλησαν τις συνομιλίες, καθώς η Ελλάδα δεν θεωρείται πλέον ακριβός προορισμός. Τα ταξιδιωτικά γραφεία είχαν μειώσει πριν από την έναρξη της σαιζόν κατά μέσο όρο 10% την τιμή των προσφορών τους για την Ελλάδα, μείωση αντίστοιχη με αυτή που είχαν κάνει προηγουμένως και οι έλληνες ξενοδόχοι. Πάντως, για την επόμενη τουριστική σαιζόν ειδικοί του κλάδου αναμένουν μια αύξηση των τιμών από την πλευρά των ταξιδιωτικών πρακτορείων. Τώρα, αν κάτι παρόμοιο καταφέρουν να πετύχουν και οι έλληνες ξενοδόχοι, αυτό είναι αμφίβολο.

Το ενδιαφέρον των γερμανών ταξιδιωτικών πρακτόρων για την Ελλάδα είναι χωρίς υπερβολές έντονο, και αυτό εκδηλώθηκε φέτος με διάφορες ευκαιρίες. Η ανακοίνωση λοιπόν της Υπουργού για μια τουριστική καμπάνια με στόχο την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό φαίνεται να τους ικανοποίησε.

Η εικόνα μιας χώρας στο εξωτερικό δεν πρόκειται όμως να βελτιωθεί μόνο με μια καμπάνια, δηλώνουν γερμανοί τουριστικοί παράγοντες με κάθε ευκαιρία, όταν οι τηλεοράσεις ανά τον κόσμο παρουσιάζουν από αυτή τη χώρα βίαια γεγονότα, απεργίες κτλ. Παρότι, όπως διαβεβαίωσαν την κ. Κεφαλογιάννη οι συνομιλητές της, κανείς από τους πελάτες τους δεν τους παραπονέθηκε για αρνητικές εμπειρίες λόγω της κρίσης στην Ελλάδα.

Ας σημειώσουμε λοιπόν, ότι αυτές οι επαφές της Υπουργού με τουριστικούς παράγοντες είχαν περισσότερο «ατμοσφαιρικό» χαρακτήρα. Τα ζητήματα που κατά κύριο λόγο τους απασχολούν δεν

Keywords
Τυχαία Θέματα