«Κανόνια» στο Αιγαίο

-Άμεσα θιγόμενοι της ακτοπλοϊκής… κρίσης οι κάτοικοι των νησιών της άγονης γραμμής, οι οποίοι απειλούνται με «αφανισμό».

Ρεπορτάζ: Κώστας Μοσχολιός

Επί «ξυρού ακμής» βρίσκονται οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, οι οποίες βιώνουν μια πρωτόγνωρη οικονομική κρίση, γεγονός που αποτυπώνεται και στη μείωση δρομολογίων, αλλά και στην απόσυρση πλοίων. Είναι χαρακτηριστικό πως μόνο το τελευταίο τρίμηνο 10 συμβατικά επιβατικά πλοία της ακτοπλοΐας έχουν τεθεί σε ακινησία, λόγω του υψηλού κόστους λειτουργίας και ασύμφορων

δρομολογίων. Είναι φανερό πως η συνεχής περικοπή των εισοδημάτων του Έλληνα έχει οδηγήσει σε αισθητή μείωση της εμπορευματικής και επιβατικής κίνησης έως και 50%, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν επιχειρηματίες της ακτοπλοΐας. Συνακόλουθα, αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί δραματική συρρίκνωση των εσόδων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι οποίες στην ύστατη προσπάθεια να «επιβιώσουν» προχωρούν σε περιστολή μισθών, ακόμη και προσωπικού.

ΣΕΕΝ: «Ο χρόνος για την ακτοπλοΐα είναι στο… μηδέν»

Περιγράφοντας την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι εταιρείες, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Απόστολος Βεντούρης τόνισε ότι «ο χρόνος είναι στο μηδέν. Όλες οι πλοιοκτήτριες εταιρείες έχουν φτάσει στο κόκκινο, είτε είναι χρηματιστηριακές, είτε πολυμετοχικές, είτε λαϊκής βάσεως, είτε “μοναχοβάπορες” οικογενειακές. Η ακτοπλοϊκή οικογένεια έχει εγγράψει στο σύνολό της ζημιές 215 εκατομμυρίων ευρώ το έτος 2009, 345 εκατομμυρίων ευρώ το έτος 2010, ενώ το έτος 2011 διαμορφώνεται αναλόγως το κακό με αύξηση του ποσού των ζημιών του 2010». Αιτία της υψηλής ζημίας των ακτοπλοϊκών είναι σύμφωνα με τον κ. Βεντούρη «οι αυξήσεις έως και 44% σε ένα έτος στα ναυτιλιακά αποθεωμένα καύσιμα και λιπαντικά, την ίδια στιγμή που τα καύσιμα σήμερα συμμετέχουν στα έξοδα λειτουργίας του πλοίου κατά ποσοστό 60% για τα συμβατικά και 75% για τα ταχύπλοα. Παράλληλα, αρνητικό ρόλο έπαιξε και η μείωση από 5 έως 32% κατά μέσο όρο ανά γραμμή της κίνησης επιβατών, οχημάτων και φορτίων».

«Μόνη λύση για την επιβίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι η απελευθέρωση του επαγγέλματός μας. Ίσως είμαστε ο μοναδικός κλάδος επαγγελματιών της Ελλάδος, που ενώ ζητάμε την απελευθέρωση, το κράτος πεισματικά το αρνείται, σε αντίθεση με άλλους επαγγελματίες, οι οποίοι αγωνίζονται για την μη απελευθέρωση του επαγγέλματός τους», επισήμανε ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, για να καταλήξει λέγοντας ότι «εάν αποτύχει η τακτική του υπουργείου Ναυτιλίας με την τριμερή διακομματική προσπάθεια, τότε οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της Ελλάδος θα πτωχεύσουν και τη λύση θα τη δώσει η τρόικα, η οποία θα κληθεί να επιβάλει στον Έλληνα φορολογούμενο νέους φόρους για να καλύψει το κοστολόγιο λειτουργίας των ελευθέρων δρομολογίων της ακτοπλοΐας».

Αδ. Γεωργιάδης: «Άμεσος ο κίνδυνος πτώχευσης στην… ακτοπλοΐα»

Μιλώντας στην «Αττική», ο πρώην υφυπουργός Ανάπτυξης, αρμόδιος για θέματα Ναυτιλίας Άδωνις Γεωργιάδης, τόνισε πως «ο κίνδυνος πτώχευσης για τον κλάδο της ακτοπλοΐας εί

Keywords
Τυχαία Θέματα