Περιορισμένη η εμπορική κίνηση στην Ευρώπη της κρίσης

Μπορεί να ήρθαν τα Χριστούγεννα και οι γιορτές, όμως οι πολίτες της ευρωζώνης περιόρισαν σημαντικά τις αγορές τους. Το γεγονός αυτό φάνηκε καθαρά στις χώρες της Νότιας Ευρώπης, όπου η οικονομική κρίση είναι πιο έκδηλη.

Στην Ελλάδα, η μείωση των λιανικών πωλήσεων εκτιμάται ότι έφθασε το 20%, καθώς ναι μεν οι εμπορικοί δρόμοι της Αθήνας ήταν γεμάτοι από κόσμο,

όμως φαίνεται πως οι πολίτες βγήκαν για βόλτα παρά για να ψωνίσουν. «Δυστυχώς, ακόμα μια χρονιά καταγράφηκαν ανεπαρκείς πωλήσεις τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο. Ελπίζω το 2013 να τελειώσει ο οικονομικός πόλεμος που γίνεται τα τελευταία πέντε χρόνια», δήλωσε ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.

Στην Ισπανία, οι περιορισμένες πωλήσεις ήταν μάλλον κάτι το αναμενόμενο. Χαρακτηριστική η δήλωση της εκπροσώπου της ισπανικής συνομοσπονδίας εμπορίου, Αϊνιόα Γκαρθία: «η Χριστουγεννιάτικη εμπορική κίνηση δεν ξέφυγε από ό,τι προβλεπόταν και γνωρίζουμε ότι οι πωλήσεις σε σχέση με το 2011 ήταν πεσμένες, αν και αριθμητικά δεδομένα δεν είναι ακόμα διαθέσιμα».

Στην Ιταλία, αυτά τα Χριστούγεννα θα καταγραφούν ως "τα χειρότερα της 10ετίας", σύμφωνα με την οργάνωση καταναλωτών Codacons με τις καταναλωτικές δαπάνες να πέφτουν έως και 20% σε σχέση με το 2011. Φθηνότερα και λιγότερα δώρα αγόρασαν λοιπόν οι ιταλικές οικογένειες ενώ δεν έγινε ο τζίρος ούτε στην διακόσμηση στις βιτρίνες των καταστημάτων: απλώς ανακυκλώθηκαν οι περυσινές. Κίνηση αντιθέτως σημειώθηκε στην αγορά τροφίμων καθόσον οι Ιταλοί επέμειναν στο φροντισμένο χριστουγεννιάτικο δείπνο, έτσι ο τζίρος σημείωσε φέτος αύξηση 5%.

Στη γειτονική Γαλλία, η αλυσίδα πολυκαταστημάτων Intermarche κάνοντας προσφορά πούλησε 45 χιλιάδες κονσέρβες χαβιαριού, τριπλάσια ποσότητα σε σχέση με το 2011. Αλλά οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν μόλις την 9η Ιανουαρίου και η προοπτική είναι πολύ λιγότερο ρόδινη. Μόνον 48% των καταναλωτών σχεδιάζουν κάποια αγορά, αναφέρει μια έρευνα του Harris Interactive.

Στη συγκριτικά ευημερούσα Γερμανία η προοπτική φαίνεται καλύτερη. Οι αγοραστές ανέμεναν ως την τελευταία στιγμή για να κάνουν ψώνια, όμως η ζωηρή κίνηση της χριστουγεννιάτικης βδομάδας αναμένεται να παραταθεί και το επόμενο επταήμερο, ως το νέο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της ένωσης για τις λιανικές πωλήσεις HDE.

Στη Βρετανία, την Boxing day —την επομένη των Χριστουγέννων— οι αγοραστές έσπευσαν για προσφορές οπότε η προσέλευση στα καταστήματα αυξήθηκε 20% φέτος. Όμως το αγοραστικό κοινό εμφανίζεται πολύ πιο "ψαγμένο" στις αγορές του φέτος, είπε εκπρόσωπος της αντίστοιχης βρετανικής ένωσης.

Στη Στοκχόλμη, η υπεύθυνη πωλήσεων στην υπεραγορά Ahlens City είπε ότι η κίνηση την επόμενη μέρα των Χριστουγέννων ήταν πολύ υψηλή. "Είναι η καλύτερη που είχαμε γι' αυτήν την μέρα", στη Σουηδία, είπε. Οι πελάτες όρμησαν με το άνοιγμα στο τμήμα αρωμάτων και εξάντλησαν τα προϊόντα, αφηγήθηκε χαρακτηριστικά.

Keywords
Τυχαία Θέματα