Πτωτικές τάσεις στα δρομολόγια πλοίων προς τα νησιά

Μειωμένα είναι τα δρομολόγια των πλοίων προς τα νησιά, με τις ακτοπλοϊκές εταιρίες να προσπαθούν να ανταπεξέλθουν με λιγότερα δρομολόγια και αύξηση των ναύλων κατά 5,5%. Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ότι συνολικά από το 2009 ως το 2011 ο κλάδος έχει καταγράψει ζημίες ύψους 1 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, κατά μέσο όρο, το α΄ εξάμηνο του 2012 σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2011 οι μειώσεις των δρομολογίων ήταν:
- Στη γραμμή Πάρος, Νάξος, Σαντορίνη κατά 20%.
- Στη γραμμή Τήνος, Ανδρος,

Μύκονος (από τη Ραφήνα) 27%-Στην ίδια γραμμή η μείωση ήταν 36% για τα δρομολόγια από τον Πειραιά.
- Στη γραμμή της Δωδεκανήσου η μέση μείωση των δρομολογίων ήταν της τάξης του 38%.
- Στη Σάμο και την Ικαρία ήταν 35%.
- Στις Δυτικές Κυκλάδες ήταν 25%.
- Στη Χίο και στη Μυτιλήνη ήταν 30%.
- Στα Χανιά ήταν 15%.

Μια σημαντική ιδιαιτερότητα της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς που επιδρά αρνητικά στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών είναι η εποχικότητα, καθώς μεταξύ των διαφορετικών χρονικών περιόδων καταγράφονται μεγάλες διαφορές στα ποσοστά διακίνησης επιβατών και οχημάτων.
Ειδικότερα, κατά το δίμηνο Ιούλιου-Αύγουστου μεταφέρεται το 39,25% του συνόλου των επιβατών και το 44,55% των οχημάτων, ενώ όλο το υπόλοιπο διάστημα, δηλαδή από τον Σεπτέμβριο έως τον Ιούνιο διακινείται το 59,71% των επιβατών και το 61,64% των οχημάτων. Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες περιμένουν, όλες και όλες, 60 ημέρες κάθε χρόνο για να εξισορροπήσουν τις ζημίες των υπόλοιπων μηνών.

Σύμφωνα με κύκλους της ακτοπλοΐας, υπάρχουν δρομολόγια, στα οποία το έσοδα του πλοίου δεν ξεπερνούν τα 1.500 ευρώ, όταν το ημερήσιο κόστος του αγγίζει τις 30.000 ευρώ!
Σχετικά με τις πληρότητες των δρομολογίων, αυτές διαφοροποιούνται από εταιρεία σε εταιρεία. Επί παραδείγματι:
- Στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Τήνος-Μύκονος, κατά μέσο όρο, η ετήσια πληρότητα ανά δρομολόγιο είναι της τάξης του 70%.
- Στη γραμμή Πάρος-Νάξος ο ετήσιος μέσος όρος της πληρότητας ανά δρομολόγιο είναι 79%.
- Προς τα νησιά της Δωδεκανήσου η πληρότητα αγγίζει το 64%.

Keywords
Τυχαία Θέματα