Σκοτώνουν τα αυτοκίνητα προτού γεράσουν!

Του Χρήστου Κώνστα

Μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα γεννήθηκε μέσα από την ανεπάρκεια του Ελληνικού Κράτους και την φορομπηχτική πολιτική με τους τρελούς φόρους στα ΙΧ αυτοκίνητα. Περισσότεροι από 15.000 Έλληνες κατάφεραν τα τελευταία 2 χρόνια να πουλήσουν τα «ακριβά» αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού -που απέκτησαν στο παρελθόν με δεκάδες δόσεις - στις αγορές της Γερμανίας, της Αυστρίας και του Βελγίου.

Στην Ελλάδα η διατήρηση ενός ΙΧ μεγάλου κυβισμού,

δηλαδή πάνω από 2.000 κ.ε. είναι όχι μόνον ασύμφορη φορολογικά αλλά και επικίνδυνη αφού προκαλεί φθόνο και αφορμή για αρνητικούς συνειρμούς. Το Ελληνικό Κράτος αφού έστησε μεθοδικά την παγίδα του με φορολογικά κίνητρα και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας (για λόγους «οδικής ασφάλειας») ήρθε κατόπιν και γονατίζει κάθε ιδιοκτήτη ΙΧ αυτοκινήτου αυξάνοντας 2 φορές τα φορολογικά τεκμήρια, εκτοξεύοντας στα ύψη τη φορολογία της βενζίνης αλλά και του πετρελαίου, δίνοντας τη χαριστική βολή με τον περιβόητο «φόρο πολυτελείας» που επιβάλει για πρώτη φορά από φέτος για κάθε ιδιοκτήτη ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών. Τα αυτοκίνητα αυτά σήμερα στην Ελλάδα ουδείς τα αγοράζει πλέον. Μοναδική επιλογή των ιδιοκτητών τους είναι να καταφύγουν στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης – κυρίως στη Γερμανία, την Αυστρία και το Βέλγιο – που τα απορροφούν σε ευτελιστικές –για τα δικά τους δεδομένα- τιμές.

Στην κεντρική Ευρώπη το ετήσιο κόστος χρήσης ενός πολυτελούς αυτοκινήτου δεν είναι πάνω από 1.000 ευρώ, ενώ εδώ μπορεί να ξεπεράσει και τις 5.000 ευρώ και επιπλέον επιβαρύνονται με τον νέο φόρο πολυτελείας. Ένα Jeep Cherokee, 3.700 κ.εκ., μοντέλο 2006, που τότε οι Έλληνες το αγόραζαν από την ελληνική αντιπροσωπεία με 100 δόσεις, φιγουράρει στις ιστοσελίδες ελληνικών εταιρειών στη Γερμανία, με τιμή πώλησης 10.000-11.000 ευρώ. Στην Ελλάδα το αυτοκίνητο αυτό πουλήθηκε μόλις 4.000 ευρώ . Μια BMW X5, 4.400 κυβικών, που κόστιζε καινούργιο πάνω από 70.000 ευρώ, αγοράστηκε προς 7.000 ευρώ και στη Γερμανία, πουλήθηκε προς 12.000 ευρώ. Να σημειωθεί ότι για την εξαγωγή δεν χρειάζεται εκτελωνισμός του ΙΧ, παρά μόνο κατάθεση άδειας και πινακίδων, έκδοση νέων στη Γερμανία και κόστος μεταφοράς. Η συνολική επιβάρυνση, σύμφωνα με τους εμπόρους, δεν ξεπερνά τα 500 ευρώ.

Mε τρία τσουχτερά χαράτσια, δυο αυξήσεις στο ΦΠΑ, τρεις αυξήσεις στο ειδικό φόρο καυσίμων και στα τέλη κυκλοφορία και με τεκμήρια παγίδα για τους ιδιοκτήτες ΙΧ οι κυβερνήσεις, από το 2009 μέχρι σήμερα, κατάφεραν να «γκρεμίσουν» την αγορά αυτοκίνητου στην Ελλάδα.

Μέσα σε λιγότερο από 3 χρόνια η αγορα των Ι.Χ αυτοκινήτων δέχθηκε συνολικά 20 γερα χτυπήματα με αποτέλεσμα ο αριθμός έκδοσης νέων αδειών ΙΧ να μειώνεται με ρυθμό πάνω 40% σε ετησία βάση και με επώδυνες συνέπειες στο τζίρο των επιχειρήσεων και την απασχόληση.

Το 2009 η τότε κυβέρνηση έδωσε κίνητρα για να αγοράσει ο κόσμος αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού (μειώθηκαν 50% τα τέλη ταξινόμησης) και στη συνέχεια αυξήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας δυο φορές, το 2010 και το 2011. Όμως από το 2009 μέχρι και σήμερα, οι κυβερνήσεις «ξεζουμίζουν» φορολογικά τους ιδιοκτήτες των ΙΧ με διάφορα «τεχνάσματα» και με αποκορύφωμα τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης. που θα επιβάλλεται αδιακρίτως, από φέτος, και σε αυτόν που έχει ένα Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού και πραγματικά μεγάλη οικονομική επιφάνεια, αλλά και σε εκατοντάδες χιλιάδες οικογενειάρχες που αγόρασαν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο 2.000 κυβικών για τις μετακινήσεις τους…

Keywords
Τυχαία Θέματα