Απεργία φορτηγών από 10 Δεκέμβρη

16:52 6/12/2012 - Πηγή: TNSite
Επί του παρόντος δεν έχει βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ και του υπουργείου Μεταφορών

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών προσανατολίζονται σε κινητοποιήσεις διαρκείας, από τη Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου, με αιτία τις διατάξεις που πέρασε το υπουργείο Μεταφορών στο Πολυνομοσχέδιο, σχετικά με την άρση των περιορισμών στη μίσθωση των φορτηγών.

Οι διαβουλεύσεις θα συνεχιστούν και αύριο, οπότε αναμένεται η τελική έκβαση. Στις απεργίες δεν πρόκειται να μετάσχουν οι διεθνείς μεταφορείς (ΟΦΑΕ).

Την τελευταία

στιγμή θα αποφασιστεί και η στάση των βυτίων, τα οποία, πέρα από τις μισθώσεις, έχουν κι άλλα ζητήματα προς επίλυση (πρόσβαση πρατηριούχων στα διυλιστήρια, GPS, κ.α.).

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ διαμαρτύρονται για τις ακόλουθες 2 ρυθμίσεις:1. Μίσθωση φορτηγών, κάτω των 3,5 τόνων, από επιχειρήσεις και ιδιώτες

Αίρονται οι περιορισμοί που υπάρχουν ως προς τον ελάχιστο χρόνο μίσθωσης μικρών φορτηγών, ως 3,5 τόνους, από επιχειρήσεις και ιδιώτες, σύμφωνα με ρύθμιση που εισάγει το υπουργείο Μεταφορών στο πολυνομοσχέδιο για τα νέα, επώδυνα μέτρα του υπουργείου Οικονομικών.

Διευκρινίζεται ότι ήδη, με υπουργική Απόφαση του 2011, επετράπη η εκμίσθωση φορτηγών οχημάτων μεικτού βάρους έως 3,5 τόνων από επιχειρήσεις εκμίσθωσης.

Ωστόσο, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η ρύθμιση αυτή δεν μπορούσε να εφαρμοστεί, καθώς παρέμενε περιορισμός, σύμφωνα με τον οποίο η ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης για επιχειρήσεις, αλλά και για ιδιώτες ήταν τα δύο έτη.

Σε Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Βέλγιο, ΗΠΑ, Καναδά κλπ. ελαφρά, αλλά και μεγαλύτερα φορτηγά οχήματα, ενοικιάζονται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή και βάσει χιλιομέτρων με σύμβαση, χωρίς να υπάρχει νομικός περιορισμός, ώστε να εξυπηρετούνται πελάτες που επιθυμούν να μετακινήσουν αντικείμενα, αγορές ειδών ή και οικοσκευές.

2. Μίσθωση φορτηγών οχημάτων στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών εισάγεται ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία εκσυγχρονίζεται και εξειδικεύεται το νομοθετικό πλαίσιο που καλύπτει τη μίσθωση οχημάτων, χωρίς οδηγό στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, ώστε να ακολουθηθεί η κοινή Ευρωπαϊκή πολιτική.

Οι επίμαχες ρυθμίσεις για τα βυτιοφόρα

Το υπουργείο Μεταφορών εισήγαγε ρύθμιση που τροποποιεί το ν. 3054/2002, όπως ισχύει, η οποία περιλαμβάνει τις εξής αλλαγές:

- Αίρονται κάθε είδους περιορισμοί, με την εξομοίωση του καθεστώτος μεταφοράς καυσίμων των κατόχων άδειας Εμπορίας, Λιανικής Εμπορίας (συμπεριλαμβανομένων των Ανεξάρτητων Πρατηρίων) και Διάθεσης Βιοκαυσίμων και προβλέπεται η χρήση υπηρεσιών τρίτων (μεταφορέων) για τη διακίνηση καυσίμων για λογαριασμό των ανωτέρω κατόχων άδειας.

-Επιτρέπεται στα ανεξάρτητα πρατήρια να χρησιμοποιούν για τη διακίνηση των προϊόντων τους ιδιόκτητα ή μισθωμένα βυτιοφόρα ανεξαρτήτως χωρητικότητας.

-Επιπλέον μπορούν να μισθώνουν βυτιοφόρα φορτηγά Δημόσιας Χρήσης, χωρίς την προϋπόθεση της κατοχής των ιδιόκτητων βυτιοφόρων, ενώ επιτρέπεται σε κάθε βυτιοφόρο ανεξαρ

Keywords
Τυχαία Θέματα