Χιλιάδες ΑμΕΑ εκτός Εκπαίδευσης

Tweet

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Χιλιάδες ΑμΕΑ εκτός Εκπαίδευσης Στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποίηση του αναπηρικού κινήματος «Αν πάρουν το παιδί μου το Δεκέμβρη στο σχολείο, τι να το κάνω; Θέλει τουλάχιστον 2 μήνες για να γνωριστεί με τον δάσκαλο. Και τι θα πουν μετά; Οτι έβγαλε τη σχολική χρονιά; Εδώ και τρεις μήνες είναι κλεισμένο στο σπίτι, σε αμηχανία, πιεσμένο ψυχολογικά. Και να ήθελες να εργαστείς ή να ψάξεις για δουλειά δεν μπορείς, πρέπει κάποιος να μένει

με το παιδί». Τα παραπάνω λέει ο Μιχάλης Δαδαλάκης στον «Ρ», πατέρας παιδιού με ειδικές ανάγκες και γραμματέας του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων. Το παιδί του είναι ένα από τα 10 παιδιά που έχουν εγγραφεί σε τμήμα του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Ν. Ηρακλείου Αττικής που απευθύνεται σε παιδιά με αυτισμό και νοητική υστέρηση. Από τα 10 παιδιά μόνο τα 4 παρακολουθούν εργαστήρια (κηπουρικής και αυτόνομης διαβίωσης, καθοριστικά για την εξέλιξή τους). Τα υπόλοιπα έρχονται να προστεθούν στη λίστα των 185.000 παιδιών με ειδικές ανάγκες που μένουν εκτός οποιασδήποτε εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στο συγκεκριμένο ΕΕΕΕΚ - σύμφωνα με τα στοιχεία της Δ' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής - λείπουν 11 καθηγητές από το εκπαιδευτικό προσωπικό, 4 από το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (1 λογοθεραπευτής, 1 εργοθεραπευτής, 1 φυσικοθεραπευτής, 1 σχολικός νοσηλευτής) και 7 άτομα από τα 9 (δηλαδή, υπάρχουν μόνο 2!!!) που είχαν ζητηθεί, από το ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Την ίδια ώρα που στο συγκεκριμένο ΕΕΕΕΚ το προσωπικό σε σχέση με πέρυσι έχει περικοπεί κατά 40%, ο αριθμός των παιδιών που έχουν εγγραφεί φέτος έχει αυξηθεί κατά 15%. «Πήραμε τηλέφωνο στην αρμόδια Περιφέρεια και η γραμματέας για Βοηθητικό Προσωπικό στην Ειδική Αγωγή μάς είπε ότι περιμένουν να γίνουν διορισμοί μέσω ΕΣΠΑ!», λέει ο Μ. Δαδαλάκης, σημειώνοντας ότι «το πρόβλημα δεν αφορά μόνο το δικό μου παιδί». Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι εγκληματικές και τα τεράστια προβλήματα που προκαλεί η πολιτική που εφαρμόζεται διαχρονικά στο χώρο της Ειδικής Αγωγής δεν μπορεί να επιλυθούν με ημίμετρα και προγράμματα ΕΣΠΑ με ημερομηνία λήξης. Απαιτείται, όπως σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα, πολύ περισσότερο στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής, άμεσα να διοριστεί μόνιμο προσωπικό.Ιδια εικόνα σ' όλη την Ελλάδα Ανάλογη είναι η εικόνα σ' όλα τα ΕΕΕΕΚ της χώρας, την οποία μεταφέρουν στη Βουλή με Ερωτήσεις τους βουλευτές του ΚΚΕ. Στο ΕΕΕΕΚ Μαντινείας λείπουν εκπαιδευτικοί ή δεν καλύπτεται το ωράριο σε ειδικότητες όπως φυτικής παραγωγής (32 ώρες), Καλλιτεχνικών (8 ώρες), Μαθηματικών (10 ώρες), Μουσικής (7 ώρες), ενώ ακόμα είναι κενές οι θέσεις ψυχολόγου, λογοθεραπευτή κ.λπ. Σημαντικό είναι και το κτιριακό πρόβλημα αφού το κτίριο είναι αφενός ακατάλληλο για ειδικό σχολείο (στεγάζεται σε παλιό Δημοτικό) και αφετέρου είναι απομακρυσμένο και απομονωμένο από τη σχολική κοινότητα του Δήμου Τρίπολης, όπως τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος και Ν. Μωραΐτης σε Ερώτηση που κατέθεσαν για το θέμα, καλώντας τον υπουργό Παιδείας να πάρει μέτρα για την επίλυση των προβλημάτων. Το ΕΕΕΕΚ Σάμου δεν έχει ακόμη ξεκινήσει να λειτουργεί λόγω έλλειψης προσωπικού. Για το θέμα και γενικότερα την κατάσταση στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση στη Σάμο, Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Δ. Μανωλάκου, Λ. Κανέλλη και Γ. Γκιόκας. Οπως σημειώνουν μεταξύ άλλων, τα προβλήματα στο ημερήσιο και εσπερινό ΕΠΑΛ Σάμου και στο ΕΠΑΛ Καρλοβάσου συνεχίζονται, με εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως. Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Σάμου κάθε βδομάδα δεν διδάσκονται 287 ώρες σε μαθήματα ειδικότητας, με κίνδυνο περισσότεροι από 75 μαθητές να χάσουν τη χρονιά τους και να μην πάρουν ποτέ πτυχίο, εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικών. Αναδημοσίευση από το Ριζοσπάστη, 23/11/2013Tags: ΑΜΕΑσχολείο Tweet Share on

View the discussion thread.

Keywords
Τυχαία Θέματα