Δημοκρατική Συνεργασία Καθηγητών Ε ΕΛΜΕ Αν. Αττικής

Ανακοινώσεις

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Ο δημόσιος τομέας, η οικονομία, το κομματικό σύστημα, αλλά και η κοινωνία, προσαρμόζονται βίαια στις νέες συνθήκες που επιβάλλουν οι δυσμενείς και οι απόλυτα ελεγχόμενοι όροι χρηματοδότησης της χώρας, από τους εταίρους (;) και δανειστές της. Η διαρκής και έντονη ενασχόληση με τα αίτια της κρίσης τα οποία λίγο- πολύ έχουν συνειδητοποιηθεί και με το κρυφτούλι της απόδοσης πολιτικών ευθυνών, πρέπει να αντικατασταθεί με τις προτάσεις για τις ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ που πρέπει να γίνουν σε όλους τους τομείς. Η παιδεία και η εκπαίδευση οι οποίες από

το ρόλο τους προετοιμάζουν το μέλλον της κοινωνίας, πρέπει να πρωταγωνιστήσουν στις μεταρρυθμίσεις. Ως εκπαιδευτικοί έχουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε με τη συμμετοχή μας και τις προσπάθειές μας στην κατεύθυνση αυτή.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ δεν είναι ούτε θα γίνει μια επιπλέον παράταξη η οποία θα προωθεί κομματικές γραμμές. Τον κομματικό συνδικαλισμό τον πληρώνουμε όλοι και ως εργαζόμενοι και ως πολίτες αυτής της χώρας. Οι όποιες αναλογίες ή συγγένειες των πολιτικών μας αντιλήψεων, απόψεων και θέσεων με κόμματα. δεν συνεπάγονται συνδέσεις, διασυνδέσεις ή το χειρότερο πολιτικές συναλλαγές με κομματικούς μηχανισμούς ή ηγετικές ομάδες. Οι ρόλοι και διακριτοί πρέπει να είναι αλλά και ανεξάρτητοι.

ΓΙΑ ΝΑ απαλλαγούμε από τους κομματικούς εναγκαλισμούς, χειραγωγήσεις και συναλλαγές.ΓΙΑ ΝΑ εκφράζουν οι θέσεις του κλάδου τη βούληση της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών και όχι τις επιδιώξεις των κομματικών επιτελείων, όπως συμβαίνει μέχρι τώρα.ΓΙΑ ΝΑ προωθούνται οι θέσεις του κλάδου με εκδηλώσεις, κινητοποιήσεις και απεργίες που έχουν επιλεγεί δημοκρατικά από ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ του νομικού πλαισίου που αφορά την οργάνωση, τη λειτουργία και την ανάδειξη των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ, της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ.

Συγκεκριμένα :

1. Οι αποφάσεις για τις θέσεις του κλάδου και για τα προγράμματα δράσης του, να λαμβάνονται με ψηφοφορίες στα σχολεία από όλους τους εκπαιδευτικούς. Με την υπάρχουσα τεχνολογία μπορεί να γίνει εύκολα, γρήγορα και με όλες τις δημοκρατικές εγγυήσεις.

2. Στις Γ.Σ. των τοπικών ΕΛΜΕ να συζητιούνται οι προτάσεις των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ , της ΟΛΜΕ , της ΑΔΕΔΥ και των ΣΥΛΛΟΓΩΝ των σχολείων και να επιλέγονται με ψηφοφορίες, εκείνες που θα προωθούνται προς τελική ψήφιση στα σχολεία.

3. Να εφαρμοστεί εκλογικό σύστημα που να ανατρέπει την παραδοσιακή πολιτική λογική των συνδικαλιστών, οι οποίοι αντί να προπαγανδίζουν τις θέσεις των κομμάτων τους στους εργαζόμενους, να προωθούν τις ψηφισμένες θέσεις των εργαζομένων στα κόμματά τους.

Ένα τέτοιο εκλογικό σύστημα θα μπορούσε να είναι ο συνδυασμός του ΕΝΙΑΙΟΥ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟΥ ΜΕ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ με την ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ. Σύμφωνα με αυτό, κάθε ψηφοφόρος θα μπορεί να επιλέγει υποψήφιους από διαφορετικές παρατάξεις μέχρι τον αριθμό των μελών του οργάνου για το οποίο γίνονται οι εκλογές. Τεχνικά οι έδρες μπορούν να κατανέμονται ανάλογα με τον αριθμό των σταυρών που έχουν συγκεντρώσει οι παρατάξεις.

Η απαίτηση της μεγάλης πλειοψηφίας του ελληνικού λαού για τη συμμετοχή της χώρας στο διεθνές σύστημα, εκφράστηκε στις τελευταίες εθνικές εκλογές με τα ποσοστά των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση και το 75% του ΣΥΡΙΖΑ που αποτελεί την ευρωπαϊκή συνιστώσα του κόμματος αυτού.

Έχουν την ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ, αυτές οι πολιτικές δυνάμεις, να ΣΥΝΕΝΝΟΗΘΟΥΝ και να ΣΥΝΔΙΑΜΟΡΦΩΣΟΥΝ τις πολιτικές των μεγάλων μεταρρυθμίσεων σε ολόκληρο το οικοδόμημα της εκπαίδευσης με ορίζοντα δεκαετίας, όπως έχουν κάνει πολλές χώρες. Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ για τη συγκρότηση ΟΜΑΔΑΣ ΣΟΦΩΝ, που θα αναλάβουν με σαφή χρονοδιαγράμματα τη μελέτη του μεγάλου και δύσκολου αυτού εγχειρήματος , πρέπει να είναι το πρώτο βήμα. Ως εκπαιδευτικοί πρέπει να πιέσουμε προς την κατεύθυνση αυτή.

Η αξιολόγηση από αξιόπιστους θεσμούς και με διαφανείς διαδικασίες ,πρέπει να ενταχθεί ως βασικός μηχανισμός , στις μεταρρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν στην εκπαίδευση. Η αξιολόγηση με σκοπό τη βελτίωση της εκπαίδευσης και όχι την τιμωρία των εκπαιδευτικών ή την χειραγώγησή τους, από κομματικούς μηχανισμούς και πελατειακά δίκτυα, είναι αναγκαία και για το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και για ολόκληρη την κοινωνία. Επειδή η πολιτική της κυβέρνησης συνδέει την αξιολόγηση με την παράλογη ποσόστωση, μας οδηγεί στην απόρριψή της.

Επειδή πιστεύουμε ότι οι τρεις προτάσεις μας συμβάλλουν στην εμβάθυνση της δημοκρατίας και στη ανάπτυξη ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ, μας αφορά όλους. Αποστέλλουμε τις προτάσεις αυτές και στις τοπικές συνδικαλιστικές ηγεσίες των κομμάτων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ, με την προσδοκία να αποτελέσουν την αφετηρία συνεννοήσεων και συνεργασιών.

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Δελής Θανάσης 2ο Λύκειο Γέρακα ( [email protected])

Πανανάς Γιάννης 2ο Λύκειο Παλλήνης ([email protected])

Παπαδημητρίου Δημήτριος Μουσικό Λύκειο Παλλήνης

Ε΄ ΕΛΜΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Tags: Δημοκρατική Συνεργασία ΚαθηγητώνΕ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής
Keywords
Τυχαία Θέματα