Ειδική Αγωγή: Βάζουν ταφόπλακα. Χιλιάδες παιδιά πετιούνται στον Καιάδα

Tweet Κατηγορία: Εκπαίδευση στον Τύπο

  ΤΥΠΟΣ: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ   ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ   Από παλιότερη κινητοποίηση για την ειδική αγωγή

Χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες δε θα μπορέσουν να αυτοεξυπηρετηθούν ποτέ, δε θα πάρουν καν τη στοιχειώδη εκπαίδευση, δε θα μπορέσουν να εργαστούν, ούτε να κοινωνικοποιηθούν, κι όπως λένε οι γονείς τους δε θα μπορούν...

«ούτε να πεθάνουμε, γιατί τότε τι θα απογίνουν τα παιδιά μας;». Η βαρβαρότητα είναι ήδη στο ζενίθ και πετάει χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες στον Καιάδα του γενικού σχολείου, χωρίς υποδομές, κατάλληλο εκπαιδευτικό, ειδικό και βοηθητικό προσωπικό. Παράλληλα, αποκαλύπτεται το μακροχρόνιο σχέδιο υπονόμευσης και απαξίωσης των υπαρχουσών δημόσιων και δωρεάν δομών, που στόχο είχε να ληφθεί ως φυσικό επακόλουθο η κατάργηση και η αντικατάστασή τους και το άνοιγμα προς τους ιδιώτες.

 

Συγκεκριμένα, την ταφόπλακα στην Ειδική Αγωγή έρχεται να βάλει νέο πολυνομοσχέδιο (του υπουργείου Δημόσιας Διοίκησης) που αφορά την αναδιάρθρωση των δομών και μεταξύ άλλων καταργεί τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, τα ειδικά σχολεία μετατρέπονται σε Κέντρα Υποστήριξης μιας ενότητας σχολικών μονάδων, που θα ονομάζεται Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και δημιουργείται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή και θα έχει σκοπό να συντονίζει τις σχολικές μονάδες μέλη του, ώστε να εντάσσουν και να υποστηρίζουν τους μαθητές με αναπηρία και τα αντίστοιχα τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης. Σε κάθε σχολική μονάδα δημιουργείται Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ), που θα αποτελείται από το διευθυντή, τον εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής του Τμήματος Ενταξης ή της Παράλληλης Στήριξης του σχολείου, έναν ψυχολόγο κι έναν κοινωνικό λειτουργό από το Κέντρο Υποστήριξης του ΣΔΕΥ. Η συγκεκριμένη επιτροπή «θα κάνει διάγνωση, θα διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας για τους μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης (παραπέμποντας όσους χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη σε ...εξωσχολικές Υπηρεσίες!), θα διαμορφώνει προγράμματα πρώιμης προσχολικής παρέμβασης, θα παρακολουθεί την εφαρμογή της όλης διαδικασίας, θα συντονίζει και θα παραπέμπει όσους μαθητές χρειάζονται γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ». Στην ουσία, ανοίγονται διάπλατα οι πόρτες για τα ιδιωτικά ιατροπαιδαγωγικά κέντρα, καθώς είναι γνωστό ότι μία γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ χρειάζεται μήνες ίσως και χρόνια, αφού τα ΚΕΔΔΥ δε διαθέτουν προσωπικό.

Να σημάνει συναγερμός

Με λίγα λόγια, τα παιδιά με ειδικές ανάγκες θα στέλνονται στα γενικά σχολεία όπου «θα βιώσουν την περιθωριοποίηση ακόμα και τα ρατσιστικά φαινόμενα που ίσως αναπτυχθούν στα σχολεία. Υπάρχει εμπειρία για το τι βίωσαν οι οικογένειές τους και τα ίδια τα παιδιά με αυτισμό που "εντάχθηκαν" στα γενικά σχολεία. Επιπλέον, η συγκεκριμένη διαδικασία "ένταξης" θα δημιουργήσει πλείστα προβλήματα στα ήδη επιβαρυμένα γενικά σχολεία. Η ευθύνη για τη διδασκαλία παιδιών με ειδικές ανάγκες μεταφέρεται στον εκπαιδευτικό της τάξης. Εν

Keywords
Τυχαία Θέματα