Προφορική βαθμολογία και εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, του Δημήτρη Γεωργόπουλου

p1 {font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;font-size:12px;margin-left:8px;margin-right:8px;margin-top:4px;margin-bottom:4px;text-align:justify;}

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΙΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κάθε χρόνο στο τέλος του Α\' τετραμήνου ξεκινά η αντιπαράθεση για τους προφορικούς βαθμούς της Γ\' Λυκείου. Από τη μία πλευρά βρίσκονται εκείνοι που υποστηρίζουν πως ο προφορικός βαθμός πρέπει να είναι τέτοιος ώστε να εξασφαλίζει στους μαθητές τα περισσότερα δυνατά μόρια για την εισαγωγή τους
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (δηλ. σε αρκετές περιπτώσεις βαθμοί πολύ υψηλότεροι από την επίδοση του μαθητή) και από την άλλη πλευρά εκείνοι (όπως διαπιστώνω ισχνή μειοψηφία) που υποστηρίζουν πως ο προφορικός βαθμός πρέπει να αντιστοιχεί στην επίδοση
του μαθητή.
Πριν εκφράσω την άποψη μου για τα παραπάνω να ξεκαθαρίσω πως δε θεωρώ το ζήτημα αυτό ως το μείζον του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Όμως, ως εκπαιδευτικός θεωρώ πως πέρα από τη μετάδοση γνώσεων και την καλλιέργεια δεξιοτήτων έχω καθήκον να παραδειγματίζω τους μαθητές με τις πράξεις μου για αρχές και αξίες που θεωρώ σημαντικές. Σε αυτή τη βάση, πιστεύω πως οι μαθητές πρέπει να βαθμολογούνται αξιοκρατικά, αξιολογώντας τη συνολική τους επίδοση και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδαιτερότητες καθενός ξεχωριστά.
Επειδή, όμως, παρατηρώ πως πολλοί συνάδελφοι δεν ακολουθούν το ίδιο σκεπτικό κατά την αξιολόγηση των μαθητών τους, με αποτέλεσμα οι μαθητές (και οι γονείς τους) να αισθάνονται αδικημένοι (δικαίως) όταν κάποιος ή κάποιοι καθηγητές βαθμολογούν αξιοκρατικά και επειδή κρίνω πως δε μπορεί να υπάρξει, τουλάχιστον στο κοντινό μέλλον, δυνατότητα εφαρμογής συστήματος αντικειμενικής αξιολόγησης της προφορικής επίδοσης των μαθητών και προκειμένου να προστατεύσουμε την ακεραιότητά μας ως εκπαιδευτικοί (όσοι θεωρούμε πως θίγεται), προτείνω να καταργηθεί ο συνυπολογισμός της προφορικής βαθμολογίας των μαθητών της Γ\' Λυκείου στα μόρια για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Γεωργόπουλος Δημήτρης
Keywords
Τυχαία Θέματα