Νέα μάχη για τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες

Μύλος γίνεται και πάλι με τις λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης και την είσοδο ή όχι των ταξί σε αυτές. Το θέμα έρχεται και πάλι στο προσκήνιο, με αφορμή τις νέες λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας των αστικών που θα κατασκευάσει ο δήμος Θεσσαλονίκης, μετά την εκχώρηση της σχετικής αρμοδιότητας από το υπουργείο Υποδομών.

Από τη μια πλευρά βρίσκονται
οι ταξιτζήδες, οι οποίοι αρνούνται ακόμη και να συζητήσουν οποιοδήποτε ενδεχόμενο που δεν θα τους επιτρέπει να κυκλοφορούν μέσα στις λεωφορειολωρίδες. Από την άλλη βρίσκεται η...
Ενωση για τα Δικαιώματα των Πεζών, αλλά και συγκοινωνιολόγοι, οι οποίοι λένε ότι δεν νοείται να κυκλοφορούν ταξί μέσα στις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας των αστικών.

Το θέμα άνοιξε όταν η έγκριση των τεσσάρων νέων λεωφορειολωρίδων, καθώς και των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που θα τις συνοδεύουν, επιχειρήθηκε να περάσει στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, σε πρόσφατη συνεδρίασή του. Ωστόσο, έπειτα από τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν παραπέμφθηκε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του δήμου Θεσσαλονίκης.

Στην Επιτροπή

«Μέσα σε αυτές τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις καραδοκούσε και η έγκριση της χρήσης τους από τα ταξί, μια αμαρτωλή παραχώρηση του 2007 από τον τότε υπουργό Μιχάλη Λιάπη, που η αρμοδιότητα για την επέκταση ή άρση της παραχωρήθηκε πρόσφατα στην τοπική αυτοδιοίκηση», αναφέρει ο πρόεδρος της Ενωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών, Γρηγόρης Μαυράκης.

Ο ίδιος σημειώνει ότι η Ενωση, πριν από την έναρξη της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, υπέβαλε αίτημα για να εκφράσει την άποψή της. «Χωρίς αυτό το αίτημα, το θέμα θα είχε πάρει έγκριση με συνοπτικές διαδικασίες, αφού κανένας δημοτικός σύμβουλος δεν το κράτησε για συζήτηση. Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου το έθεσε σε συζήτηση, επειδή το ζήτησε μια κίνηση πολιτών. Παρότι το κλίμα ήταν για μας αρνητικό, με εκφρασμένη την άποψη του δημάρχου και του αντιδημάρχου Αστικού Σχεδιασμού υπέρ της παραχώρησης αυτού του δικαιώματος στα ταξί, η δική μας καταλυτική εισήγηση, αλλά και οι απόψεις άλλων δημοτικών συμβούλων που ζήτησαν το λόγο, ανέστρεψαν το κλίμα και προκάλεσαν διαφοροποιημένη εισήγηση του δημάρχου, με αποτέλεσμα να αφαιρεθεί από τη συνολική έγκριση των λεωφορειολωρίδων το κομμάτι που αφορούσε την είσοδο των ταξί και να παραπεμφθεί για απόφαση στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής», υπογραμμίζει ο κ. Μαυράκης, ο οποίος προαναγγέλλει ότι «η Ενωση για τα Δικαιώματα των Πεζών θα είναι παρούσα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του δήμου Θεσσαλονίκης, μαζί με τις θέσεις της για ανθρώπινη πόλη, με επιστημονικά επιχειρήματα και με υπογραφές πολιτών».

Υπενθυμίζεται ότι με βάση το νόμο που βρίσκεται σε ισχύ, τα ταξί επιτρέπεται να κυκλοφορούν στις λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης συγκεκριμένες ώρες, για όσο διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες κατασκευής του μετρό.

Οι ταξιτζήδες

Οι ταξιτζήδες της Θεσσαλονίκης θεωρούν αυτονόητο ότι θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν όχι μόνο στις υπάρχουσες λεωφορειολωρίδε
Keywords
Τυχαία Θέματα