Αλ. Εξάρχου: Η Άκτωρ χρηματοδότησε με 40 εκατ. ευρώ το Μετρό Θεσσαλονίκης
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου μίλησε για την πορεία του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και το ιστορικό των προβλημάτων που αντιμετώπισε το έργο στο παρελθόν, τονίζοντας ότι πρέπει να τροποποιηθεί το νομοθετικό πλαίσιο ανάθεσης, ώστε να διασφαλιστεί ότι αφενός τα έργα θα ανατίθενται σε εταιρίες που θα μπορούν να τα εκτελέσουν και ότι αφετέρου αυτά θα δημοπρατούνται ώριμα και στο σωστό κόστος.
Σημειωτέον, ότι ο επικεφαλής της Άκτωρ συνόδευσε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο
Ο κ. Εξάρχου ανέτρεξε στο ιστορικό της αρχικής ανάθεσης του έργου πριν από 18 χρόνια, το οποίο έχει ταλαιπωρήσει για χρόνια τους Θεσσαλονικείς, όλες τις κυβερνήσεις και όλους τους αναδόχους, σε εργολήπτη, για τον οποίον οι πάντες τότε γνώριζαν ότι δεν μπορούσε να το υλοποιήσει. «Είναι δυνατόν να ανατίθενται δύσκολα έργα σε εργολάβους που δεν έχουν την τεχνική επάρκεια ή την οικονομική ικανότητα να τα καταφέρουν;» διερωτήθηκε.
Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Άκτωρ, η μόνη πρόνοια του τότε αναδόχου ήταν να εισπράξει την προκαταβολή για να καλύψει άλλες – και ξένες προς το έργο – οικονομικές υποχρεώσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να μην ξεκινήσει το έργο, η πόλη να ταλαιπωρείται και, όταν εκείνος έφτασε στην οικονομική κατάρρευση, οι τράπεζες να μην τον αφήνουν να πτωχεύσει.
Οι παθογένειες του παρελθόντος
Κατά αυτόν τον τρόπο, συνέχισε ο κ. Εξάρχου, χάθηκε ανεκτίμητος χρόνος και πάρα πολλά χρήματα, τα οποία, όπως συμπλήρωσε, ήταν στην πραγματικότητα η διαφορά μεταξύ της αρχικής προσφοράς του τότε αναδόχου και του πραγματικού κόστους του έργου. Και όπως επισήμανε, ο εργολάβος «δεν ήταν ένας και δεν ήταν η Άκτωρ». «Αυτά είναι παθογένειες του παρελθόντος που πρέπει να μας διδάσκουν. Εάν εμείς ως νέα διοίκηση της Άκτωρ δεν είχαμε τη οικονομική δυνατότητα να χρηματοδοτήσουμε άμεσα το έργο με €40 εκατ., αυτό δεν θα τελείωνε ούτε τον Νοέμβριο του 2026» ξεκαθάρισε ο κ. Εξάρχου.
Παράλληλα, ο κ. Εξάρχου δήλωσε: «Δράττομαι της ευκαιρίας να στείλω δύο μηνύματα σε μερικούς καλοθελητές που προφανώς ενοχλούνται, διότι η νέα διοίκηση της Άκτωρ προχωρά το Μετρό Θεσσαλονίκης», κάνοντας λόγο για εργολάβους «του παρελθόντος, που ήθελαν, αλλά δεν μπόρεσαν να κάνουν αυτό που έκανε η Intrakat μέσα σε 1,5 χρόνο».
«Εμείς αυτό κάνουμε˙ πήραμε την Άκτωρ, εκτελούμε το έργο και θα το ολοκληρώσουμε. Και όχι μόνο αυτό, αλλά όλα τα έργα μας, γιατί έχουμε εξασφαλίσει τόσο την τεχνική όσο και την χρηματοοικονομική μας επάρκεια και, κυρίως, τις εισπράξεις από έργα που εκτελούμε» συνέχισε. «Όσο και αν προσπαθείτε να μας ενοχλήσετε, το μετρό Θεσσαλονίκης, που δεν μπορέσατε να ολοκληρώσετε, θα το τελειώσουμε το Νοέμβριο» συνέχισε ο κ. Εξάρχου. «Οι υπονομευτές της δικής μας προσπάθειας έρχονται από την Αθήνα» διευκρίνισε και κατέληξε: «Τους ευχόμεθα υγεία».
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτυχίας
Ο κ. Εξάρχου χαρακτήρισε, το ιστορικό του Μετρό Θεσσαλονίκης, «παράδειγμα αποτυχίας του συστήματος δημοπράτησης των δημοσίων έργων» και έκανε έκκληση να τροποποιηθεί το νομοθετικό πλαίσιο ανάθεσης, ώστε να διασφαλιστεί ότι αφενός τα έργα θα ανατίθενται σε εταιρίες που θα μπορούν να τα εκτελέσουν και ότι αφετέρου αυτά θα δημοπρατούνται ώριμα και στο σωστό κόστος.
Μάλιστα, όπως σημείωσε ο κ. Εξάρχου, δεν είναι τυχαίο ότι τα έργα ΣΔΙΤ ή παραχωρήσεων «παραδόξως τελειώνουν εγκαίρως και ποτέ καθ’ υπέρβαση του κόστους». Και αυτό συμβαίνει διότι αναλαμβάνονται από εταιρίες που έχουν αποδείξει την οικονομική τους επάρκεια στις τράπεζες, έχουν διασφαλίσει ικανούς πόρους και δεν έχουν κανένα όφελος ή συμφέρον από τις καθυστερήσεις. Και αυτό διότι, όπως επισήμανε, ο εργολήπτης αναλαμβάνει ένα έργο σωστά κοστολογημένο, σε αντίθεση με πολλά δημόσια έργα τα οποία στο παρελθόν ανατίθεντο με εκπτώσεις της τάξης του 40%-50% και ήταν δεδομένο ότι θα ήταν αδύνατο να εκτελεστούν.
Ο επικεφαλής της Άκτωρ επισήμανε ότι έργα που δημοπρατούνται χωρίς μελέτες ή απαλλοτριώσεις ή χωρίς διασφαλισμένους πόρους με μαθηματική βεβαιότητα δεν πρόκειται να εκτελεστούν στους χρόνους τους. Και χαιρέτισε τις προσπάθειες του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών να μην δημοπρατούνται πλέον έργα υποδομής, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, αλλά και να προχωρούν κανονικά οι πληρωμές των εκτελούμενων έργων.
«Αυτή πρέπει να είναι η μόνιμη προσέγγιση στο ζήτημα» σχολίασε και υπογράμμισε ότι εάν ένα έργο έχει ωριμάσει προτού δημοπρατηθεί και έχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση, τότε είναι βέβαιο ότι ο εργολάβος θα είναι εκείνος που θα πληρώσει ποινικές ρήτρες σε περίπτωση αστοχίας. Και αυτές, όπως παρατήρησε, δεν επιβάλλονται, διότι σπανίως οι ευθύνες ανήκουν στον εργολάβο, αλλά σε γεγονότα ευθύνης δημοσίου, όπως οι απαλλοτριώσεις, η ελλιπής χρηματοδότηση και οι εσφαλμένες μελέτες.
Το Μετρό θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024
Όπως επιβεβαίωσε δημόσια για ακόμη μία φορά ο κ. Εξάρχου, το μεγάλο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στο Ελληνικό Κράτος τον Νοέμβριο του 2024, κάτι που χαρακτήρισε απολύτως βέβαιο. Ο επικεφαλής της Άκτωρ τόνισε ότι οι τελευταίες καθυστερήσεις του έργου οφείλονταν στην έλλειψη χρηματοδότησης, η οποία ξεπεράστηκε αμέσως μετά την ανάληψη του ελέγχου και της διοίκησης της Άκτωρ από τον Όμιλο Intrakat, με την χρηματοδότηση των εργασιών με κεφάλαια €40 εκατ., εφαρμόζοντας έτσι μία βασική δέσμευση της εταιρείας προς την Ελληνική Κυβέρνηση.
Παράλληλα, o επικεφαλής της εταιρείας ανακοίνωσε ότι, καθώς στο έργο έχουν πλέον ξεπεραστεί και οι τελευταίες αρχαιολογικές εκκρεμότητες, οι εργασίες της Άκτωρ, συμπεριλαμβανομένου και του σταθμού «Βενιζέλου», θα έχουν ολοκληρωθεί έως και το τέλος Απριλίου 2024 και θα απομείνουν μόνο οι δοκιμές των συρμών και των συστημάτων. Επίσης, μίλησε και για την επέκταση της Καλαμαριάς, για την οποία η εταιρεία θα κάνει ό,τι χρειάζεται, ώστε να παραδοθεί 8 μήνες μετά την παράδοση της κύριας γραμμής.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Πώς διαμορφώνονται τα μερίδια των αεροπορικών εταιρειών στο Ελ. Βενιζέλος
- Πάνω σε αυτούς τους άξονες «πατάει» η κυβέρνηση για την αναμόρφωση της Θεσσαλονίκης
- Εκδήλωση για τον ρόλο των Διεπαγγελματικών Οργανώσεων στις 3/2, στην Agrotica 2024
- Κλειστοί δρόμοι λόγω της κακοκαιρίας Avgi: Πού αποφασίστηκε απαγόρευση κυκλοφορίας στην Αττική
- Ο μεγαλομανής που έπεισε τους Γερμανούς και οδήγησε τον κόσμο στην άβυσσο
- Ελεύθερος Σκοπευτής: Η Goldman Sachs «βλέπει» άνοδο 16% για το ΧΑ – Στο 5% οι μερισματικές αποδόσεις
- Agripan: Ξανά στο στόχαστρο των πλειστηριασμών – Στο σφυρί ακίνητο στη Θεσσαλονίκη
- Καγκελάριος: Το «σαμποτάζ» στο Μετρό Θεσσαλονίκης, το ράλι της ΕΛΧΑ και ο βράχος ΟΠΑΠ
- Γιατί ο e-ΕΦΚΑ «κούρεψε» τις συντάξεις σχεδόν μισού εκατομμυρίου συνταξιούχων – Το «λάθος» που τους… έκαψε
- Volvo FH Aero: Ένα νέο σημείο αναφοράς για φορτηγά βαρέως τύπου με υψηλή ενεργειακή απόδοση
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Emea.gr
- Πάνω σε αυτούς τους άξονες «πατάει» η κυβέρνηση για την αναμόρφωση της Θεσσαλονίκης
- Ελεύθερος Σκοπευτής: Η Goldman Sachs «βλέπει» άνοδο 16% για το ΧΑ – Στο 5% οι μερισματικές αποδόσεις
- Τελείωσαν οι ρευστοποιήσεις που σχετίζονται με το ΔΑΑ – Από ρεκόρ σε ρεκόρ η Wall Street
- Αλ. Εξάρχου: Η Άκτωρ χρηματοδότησε με 40 εκατ. ευρώ το Μετρό Θεσσαλονίκης
- Τελευταία Νέα Emea.gr
- Αλ. Εξάρχου: Η Άκτωρ χρηματοδότησε με 40 εκατ. ευρώ το Μετρό Θεσσαλονίκης
- Ελεύθερος Σκοπευτής: Η Goldman Sachs «βλέπει» άνοδο 16% για το ΧΑ – Στο 5% οι μερισματικές αποδόσεις
- Τελείωσαν οι ρευστοποιήσεις που σχετίζονται με το ΔΑΑ – Από ρεκόρ σε ρεκόρ η Wall Street
- Πάνω σε αυτούς τους άξονες «πατάει» η κυβέρνηση για την αναμόρφωση της Θεσσαλονίκης
- Η Ζαχαράκη τονίζει ότι τα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ θα μοιραστούν δίκαια
- Εξωφρενικές τιμές στο Super Bowl – Πάνω από 8.000 δολάρια το φθηνότερο εισιτήριο
- Σκυλακάκης: Η ποικιλία στα τιμολόγια ρεύματος είναι προς όφελος των πολιτών
- Στα 15.773.591 ευρώ οι αποζημιώσεις για αγρότες μη ασφαλισμένους στον ΕΛΓΑ
- Το ΧΑ «κράτησε» τις 1.350 μονάδες παρά τους «κόκκινους» δείκτες στην Ευρώπη
- Ο ρόλος των επαγγελματιών στην κοινωνική επανένταξη των νεαρών ηλικιακά παραβατών
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Με περίσσια Σχέδια Βελτίωσης και έλλειμα Αναπτυξιακού Νόμου, η προσέλευση αγροτών στη φετινή Agrotica
- Έπιασαν κορυφή οι τιμές ελαιολάδου, ζήτηση κυρίως από τις εγχώριες βιομηχανίες
- Θεσσαλονίκη: Φωτιά σε διαμέρισμα – Στο νοσοκομείο νεαρή γυναίκα
- Greece to tap markets with 10-year bond
- Πώς προχωρούν τα έργα στην Βόρεια Ελλάδα
- Κιμ Καρντάσιαν: Ο διπλός της ρόλος σε ντοκιμαντέρ του BBC για τη ζωή της Ελίζαμπεθ Τέιλορ
- Θεσσαλονίκη: Θανατηφόρο τροχαίο στην Εγνατία- Φορτηγό παρέσυρε οδηγό που άλλαζε λάστιχο
- Βήμα για γνώση και λύσεις οι «διάλογοι της Agrenda» το Σάββατο στην Agrotica
- Δ. Παπαλεξόπουλος (ΣΕΒ): Ελέφαντας στο δωμάτιο η ακρίβεια - Λύνεται με ενίσχυση του ανταγωνισμού και όχι με υπερ-ρύθμιση
- Φονικές μάχες στη Λωρίδα της Γάζας, «ελπίδα» για εκεχειρία