Μπορεί να οδηγεί ένα χάμστερ φορτηγό;

Η ταινία «The Hamster Stunt» έγινε τεράστια επιτυχία στο Youtube καθώς περισσότεροι από 3,4 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν δει την ταινία μόλις μέσα σε μία εβδομάδα. H ταινία δείχνει πώς το νέο Volvo FMX, είναι εφοδιασμένο με το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης Volvo, οδηγείται από ένα χάμστερ στις δύσβατες και γεμάτες στροφές οδούς ενός ορυχείου.

Το Δυναμικό Σύστημα Διεύθυνσης

Volvo Δυναμικό Σύστημα Διεύθυνσης της Volvo είναι ένα νέο σύστημα της Volvo Trucks το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει ένα βαριά φορτωμένο φορτηγό με ελάχιστη προσπάθεια. Στις χαμηλές ταχύτητες, ένας ηλεκτροκινητήρας αντικαθιστά τη δύναμη που ασκούν οι μύες του οδηγού. Οι μηχανικοί ανάπτυξης του συστήματος είχαν σαν στόχο τη δημιουργία ενός συστήματος διεύθυνσης με τέλεια αίσθηση σε όλες τις συνθήκες λειτουργίας.

Στις χαμηλές ταχύτητες, ένα βαριά φορτωμένο όχημα στρίβει τόσο εύκολα που μπορείτε να γυρίσετε το τιμόνι με το ένα δάκτυλο. Κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, αυτό το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης προσφέρει ασυναγώνιστη κατευθυντικότητα, εξηγεί ο Jan-Inge Svensson, ο μηχανικός που βρίσκεται πίσω από την ανάπτυξη του λογισμικού συστήματος στη Volvo Trucks.

Το Δυναμικό Σύστημα Διεύθυνσης της Volvo βασίζεται σε ένα συμβατικό μηχανικό σύστημα διεύθυνσης όπου ένας κατευθυντήριος άξονας συνδέεται με το μηχανισμό του τιμονιού. Μια υδραυλική μονάδα σερβό παράγει τη δύναμη η οποία βοηθά τον οδηγό να στρίβει τους τροχούς του φορτηγού. Στο σύστημα της Volvo έχει προστεθεί ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ηλεκτροκινητήρας, συνδεδεμένος με τον άξονα του τιμονιού. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος συνεργάζεται με το υδραυλικό τιμόνι του φορτηγού και ρυθμίζεται χιλιάδες φορές ανά δευτερόλεπτο από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Στις χαμηλές ταχύτητες ο ηλεκτροκινητήρας ενισχύει τη δύναμη και σε υψηλότερες ταχύτητες, ο ηλεκτροκινητήρας ρυθμίζει αυτόματα το τιμόνι και απορροφά τις ανωμαλίες που διοχετεύονται μέσα από το τιμόνι, οι οποίες οφείλονται, για παράδειγμα, από τους πλευρικούς ανέμους ή τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου είναι ο εγκέφαλος του συστήματος και δέχεται συνεχώς πληροφορίες από αισθητήρες που υπάρχουν στο φορτηγό.

«Υπάρχουν αισθητήρες σε πολλές διαφορετικές θέσεις και όλες μαζί δίνουν μια εμπεριστατωμένη εικόνα του τι συμβαίνει στο φορτηγό. Υπάρχουν για παράδειγμα αισθητήρες στους τροχούς και στον άξονα εξόδου του κιβωτίου ταχυτήτων που μετρούν την ταχύτητα κίνησης του οχήματος, ενώ ένας ακόμα αισθητήρας ελέγχει ποια ταχύτητα είναι επιλεγμένη κάθε στιγμή» αναφέρει ο Sten Ragnhult, ο οποίος είχε την ευθύνη της ανάπτυξης του υπολογιστικού εξοπλισμού του συστήματος στη Volvo Trucks.

Στην ταινία «The Hamster Stunt», τα χαρακτηριστικά του συστήματος δοκιμάζονται βάζοντας ένα χάμστερ βάρους 175 γραμμαρίων να οδηγεί ένα φορτηγό. Η δοκιμή έγινε σε ένα ορυχείο της Ισπανίας, στην πόλη Ourense. Μια ειδικά σχεδιασμένη μεταλλική ρόδα για χάμστερ συνδέθηκε με το τιμόνι. Ένας έμπειρος οδηγός – κασκαντέρ ρύθμιζε το γκάζι και το φρένο και καθοδηγούσε το χάμστερ να στρίβει προς τη σωστή κατεύθυνση δελεάζοντάς το με ένα καρότο. Η ταινία δείχνει πώς το μεγάλο φορτηγό κινείται ομαλά και με ασφάλεια σε μία στενή και γεμάτη στροφές ανηφορική διαδρομή στο ορυχείο.

Keywords
Τυχαία Θέματα