ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ

Επικοινωνιακά τρικ εκτροχιάζουν τις ιδιωτικοποιήσεις

Σε θολά νερά βαδίζει η νέα κυβέρνηση επιχειρώντας να επισπεύσει τις ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα, όπου αν κάποιες εξ αυτών πραγματοποιηθούν, θα δώσουν πνοή στην ασθμαίνουσα οικονομικά χώρα μας.

Είναι εύκολα διακριτό ότι το country risk της Ελλάδα είναι εδώ και δυο έτη είναι

υψηλό και όσο περνούν οι μέρες, αυτό διευρύνεται, οι επενδυτές λακίζουν και τα τιμήματα που μπορείς να πάρεις ως χώρα θα είναι χαμηλά.

Και τούτο διότι αφενός όλα τα προς αξιοποίηση χαρτοφυλάκια του δημοσίου είναι μπερδεμένα με επίκεντρο τα ακίνητα και αφετέρου η γραφειοκρατία παραμένει δεδομένου ότι όλα όσα ακούγαμε τα τελευταία

2,5 χρόνια απεδείχθησαν μόνο ευσεβείς πόθοι. Πέραν της ανικανότητας όμως των εκάστοτε κυβερνώντων οπαδών της ευθυνοφοβίας και εραστών της ατολμίας, υπάρχει ένα νέο αγκάθι που επιχειρεί να βάλει τρικλοποδιά σε ότι πάει κούτσα κούτσα να γίνει.

Μιλώ για τη λανθάνουσα -κατά τη γνώμη μου αντιπολιτευτική τακτική του ΣΥΡΙΖΑ- που έχει βάλει ήδη σε θέση μάχης του συνδικαλιστές, οι οποίοι έχουν καταθέσει προσφυγές στο ΣτΕ για όλους τους διαγωνισμούς, που έχει ξεκινήσει το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, ενώ για τους διαγωνισμούς που αφορούν ακίνητα, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει ανασύρει από το οπλοστάσιο του τα «κινήματα πολιτών», όπως για παράδειγμα για το Ελληνικό, όπου έχουν ήδη προσφύγει επίσης στο ΣτΕ.

Ά ρε Ελευθέριε Βενιζέλε όταν το ίδρυσες το ΣτΕ δεν ήξερες ότι δημιούργησες τον απόλυτο σκόπελο κωλυσιεργίας για κάθε επένδυση. Από την άλλη πλευρά η τακτική της Λεωφόρου Συγγρού για κινήσεις εντυπωσιασμού σε μια καμένη χώρα δεν μπορώ να καταλάβω σε τι αποσκοπούν.

Μιλώ για το δρόμο της αποκρατικοποίησης εταιρειών του ΟΣΕ, κίνηση που κυβερνητικοί κύκλοι διαρρέουν ότι θα προχωρήσει άμεσα θεωρώντας ότι μπορεί να αναστρέψει το αρνητικό κλίμα της αγοράς.

Όμως τα προβλήματα είναι ουκ ολίγα αφού ειδικά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την εταιρεία που πραγματοποιεί το σιδηροδρομικό έργο εκκρεμούν ζητήματα ακόμη και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεδομένο που περιπλέκει την όποια διαδικασία πώλησης. Για την Συντήρηση των Τραίνων του ΟΣΕ η επιχειρούμενη πώληση, που εμπεριέχεται και στο μνημόνιο, μπορεί να προχωρήσει σε βραχύ χρονικό διάστημα. Αρχικώς με νόμο η Συντήρηση πρέπει αποσχισθεί ως διεύθυνση από τον Οργανισμό και να συσταθεί ως ΔΕΚΟ εκ του Ομίλου ΟΣΕ ούτως ώστε ακολούθως να «τροχοδρομήσει» προς πώληση, με νέο νόμο, ως περιουσιακό στοιχείο στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας  του Δημοσίου το οποίο κατόπιν θα αναθέσει σε ειδικό σύμβουλο την πώληση της η οποία βέβαια με βάση την ελληνική γραφειοκρατία δεν πρόκειται να έχει ολοκληρωθεί πριν τα τέλη του έτους. Κοινός τόπος πάντως είναι ότι προκειμένου να αρθούν οι επιμέρους δυσκολίες τέλεσης των συγκεκριμένων διαγωνισμών απαιτείται μεθόδευση από κυβερνητικής πλευράς διότι γνώστες της αγοράς πιστεύουν ότι όσα ακούγονται πολιτικά αποτελούν κυοφορούμενη υπερβολή, διότι ο σιδηρόδρομος -

Keywords
Τυχαία Θέματα