ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Έμφαση στις εξαγωγές καυσίμων θα επιχειρήσει να δώσει ο Όμιλος των ΕΛΠΕ, καθώς η εγχώρια αγορά πάει από το κακό στο χειρότερο, αφού οι καταναλωτές αφήνουν το αυτοκίνητο λόγω οικονομικής κρίσης.

Του Θοδωρή Παναγούλη

Μήνα με το μήνα οι Έλληνες εγκαταλείπουν το αυτοκίνητο, σύμφωνα τουλάχιστον με τα στοιχεία της αγοράς για την κατανάλωση καυσίμων. Μετά την πτώση κατά 13% το 2010, το 2011 έκλεισε με μείωση 11% και το πρώτο εξάμηνο του 2012 η πτώση συνεχίζεται με ρυθμούς διψήφιους. Οι ελπίδες ότι η πτώση είχε «πιάσει πάτο» δεν

επιβεβαιώνονται, με αποτέλεσμα ο Όμιλος των ΕΛΠΕ     να κοιτάζει προς το εξωτερικό για να διατηρήσει τα μεγέθη του.

Ο στόχος είναι, όπως είπαν χθες στη Γενική Συνέλευση των μετόχων ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Χρήστος Κομνηνός και Γιάννης Κωστόπουλος, οι εξαγωγές να φτάσουν το 2015 στο 40%.  Η έναρξη εμπορικής λειτουργίας του διυλιστηρίου της Ελευσίνας, μιας από τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε διυλιστήρια στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με το αυξανόμενο έλλειμμα σε diesel στην Ευρώπη, δημιουργεί θετικότατες προσδοκίες για την εξέλιξη των μεγεθών του ομίλου.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, τα ΕΛΠΕ ήδη δέχονται κρούσεις από μεγάλους διεθνείς traders, οι οποίοι ζητούν να δεσμεύσουν ποσότητες από το diesel που θα παράγει το διυλιστήριο της Ελευσίνας.

Όπως γνωστοποίησε ο κ. Κωστόπουλος, το αναβαθμισμένο διυλιστήριο στην Ελευσίνα θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία τον Ιούλιο ενώ από τη λειτουργία του η διοίκηση του ομίλου προσδοκά ενίσχυση των κερδών και αύξηση των εξαγωγών.

Ειδικότερα, με βάση την προοπτική που εμφανίζουν η συγκυρία και τα δεδομένα της αγοράς, οι εξαγωγές των προϊόντων το 2012 θα ανέλθουν σε 28% έναντι 20% το 2011, με στόχο το 40% το 2015.

Σχετικά με τις επιπτώσεις που έχει στον όμιλο το εμπάργκο της Ε.Ε. στις εισαγωγές πετρελαίου από το Ιράν, ο κ. Κωστόπουλος είπε ότι ήδη από το Μάρτιο του 2012, όταν δηλαδή το διεθνές χρηματοπιστωτικό σύστημα δυσχέρανε τις πληρωμές προς τη χώρα αυτή, ο όμιλος διασφάλισε την τροφοδοσία των διυλιστηρίων με φορτία πετρελαίου από τη Βόρεια και τη Δυτική Αφρική, τη Σαουδική Αραβία, την Κασπία, το Ιράκ κ.λπ.

Keywords
Τυχαία Θέματα