ΠΩΣ ΘΑ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ

12:50 9/7/2012 - Πηγή: Matrix24

Η κυβέρνηση επιστρατεύει τον «Ποσειδώνα» και τις «Νηρηίδες», ευελπιστώντας στη συγκέντρωση πόρων από την αποκρατικοποίηση των λιμανιών.

Την άμεση αποκρατικοποίηση των λιμένων ανήγγειλε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός της Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης, ο οποίος τόνισε ότι «για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας, θα προωθήσουμε την αποκρατικοποίηση ΟΛΠ και ΟΛΘ, με παραχώρηση λιμενικών ιδιωτικοποιήσιμων

εμπορικών δραστηριοτήτων» και διευκρίνισε ότι «οι ενέργειες θα γίνουν σε συνεργασία με το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. το οποίο έχει σε εξέλιξη τα σχετικά προγράμματα αποκρατικοποιήσεων “Ποσειδών” και “Νηρηίδες”. Αποκρατικοποιήσεις θα επιδιωχθούν και σε άλλα λιμάνια αναλόγως του ενδιαφέροντος, υπό το στρατηγικό όμως πλαίσιο της προαναφερθείσας λιμενικής πολιτικής, και της σύνδεσης με την ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας.»

Αλλά τι προβλέπει ο «Ποσειδώνας» και οι «Νηρηίδες» που ανέφερε ο υπουργός στη Βουλή ακολουθεί στο ρεπορτάζ:  

Δέκα «φιλέτα» των ελληνικών λιμανιών αναμένεται να δοθούν με διαδικασία εξπρές μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο όπως προβλέπεται από τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί και περιγράφουν τις προοπτικές της αποκρατικοποίησης των λιμένων της χώρας. Η πρώτη μελέτη ονομάζεται «Ποσειδών» και προτείνει λύσεις για τα δώδεκα μεγάλα λιμάνια και η δεύτερη μελέτη φέρει το όνομα των  «Νηρηίδων» και καθορίζει τους όρους ανάπτυξης των υπόλοιπων μικρότερων και δημοτικών λιμανιών. Τα δέκα «φιλέτα»,σύμφωνα με τον σχεδιασμό είναι ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, το Car Terminal, ο πρώτος προβλήτας, οι χώροι της ναυπηγοεπισκευής και οι σταθμοί υποδοχής των κρουαζιερόπλοιων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Επίσης στο πρόγραμμα παραχώρησης αναφέρονται οι σταθμοί κρουαζιέρας στα λιμάνια του Κατακόλου, του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Κω και της Κεφαλλονιάς. Ναυτιλιακοί κύκλοι της Ακτής Μιαούλη υποστηρίζουν ότι η επίσπευση της παραχώρησης των λιμένων δεν πρέπει να γίνει μόνο ως υποχρέωση που πηγάζει από το Μνημόνιο, αλλά ως στρατηγική κίνηση για να καλύψει η Ελλάδα το κενό που έχει δημιουργηθεί από την ανάπτυξη των λιμένων σε γειτονικές χώρες. Επισημαίνεται ότι τα τελευταία πέντε χρόνια η Ρουμανία έχει παραχωρήσει τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στη Βάρνα και στην Κωνστάντζα, η Αλβανία επίσης τον σταθμό των κοντέινερ στο Δυρράχιο, η Τουρκία τον σταθμό υποδοχής τουριστών κρουαζιεροπλοίων στο Κουσάντασι, στην Κωνσταντινούπολη και τον σταθμό διακίνησης κοντέινερ στη Σμύρνη. Η Ιταλία έχει παραχωρήσει τον σταθμό κρουαζιέρας στο Μπρίντιζι και τον σταθμό μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον Τάραντα. Με άλλα λόγια, όλες οι γειτονικές μας χώρες έχουν σπεύσει και παραχώρησαν τα στρατηγικά τους λιμάνια, τόσο σε διαχειριστές τέρμιναλ με κοντέινερ, όσο και σε ναυτιλιακούς κολοσσούς κρουαζιερόπλοιων, σε αντίθεση με την Ελλάδα που έχει δώσει το ΣΕΜΠΟ της δεύτερης προβλήτας του λιμένα Πειραιά στην κινεζική Cosco.

Το πρόγραμμα αποκρατικοποίησης, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, έχει την έγκριση και του επικεφαλής της Task Force Χορ

Keywords
Τυχαία Θέματα