ΣΑΒΒΑΣ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Συμβουλές αλλά και πανικός;

Είναι  η δεύτερη φορά στην ιστορία της διεθνούς έκθεσης «Ποσειδώνια» που δεν θα κόψει την κορδέλα ένας υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας. Είναι επίσης η τέταρτη φορά που η έκθεση δεν θα γίνει στον Πειραιά. Εφέτος η έκθεση θα γίνει στο εκθεσιακό κέντρο που βρίσκεται κοντά στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Τις προηγούμενες φορές είχε γίνει στο παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Είναι ένας παγκόσμιος ναυτιλιακός θεσμός που παρόλα αυτά που συμβαίνουν στη χώρα μας δεν χάνει την παραδοσιακή του αίγλη.

Αντίθετα μάλιστα, οι διοργανωτές ομιλούν ότι η συμμετοχή εφέτος θα ξεπεράσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Η αυλαία της έκθεσης συμπίπτει με τον εορτασμό του Αγίου Πνεύματος, την Δευτέρα 4 Ιουνίου και 13 ημέρες πριν από τις δεύτερες βουλευτικές εκλογές.

Είναι γεγονός ότι η αναμονή του αποτελέσματος των προσεχών εκλογών, σε συνδυασμό με τις αντιφατικές δημοσκοπήσεις ως προς το ποιο κόμμα θα πάρει την πρωτιά και αν θα έχει την δυνατότητα να σχηματίσει κυβέρνηση, έχει προβληματίσει τους ανθρώπους της ναυτιλίας. Σε αρκετές μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες μάλιστα επιχειρείται να περάσει το κλίμα ότι κινδυνεύει ακόμα και η ύπαρξη της εταιρείας – και βεβαίως και η εργασία τους – στην περίπτωση που βγει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Στελέχη και απλοί εργαζόμενοι σε ναυτιλιακές εταιρείες που μεταφέρουν τις συζητήσεις που γίνονται, αλήθεια, με αρκετή αγωνία. Βέβαια, η ένταση των επιχειρημάτων που ακούγονται μέσα στις ναυτιλιακές εταιρείες είναι πρωτοφανής. Ακόμα και στην περίοδο του 1981, όταν ερχόταν το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία δεν υπήρχαν τέτοιες αντιδράσεις. Αν και δεν είναι λίγοι εκείνοι οι εφοπλιστές που υπέστειλαν την ελληνική σημαία, φοβούμενοι ότι θα χάσουν τα βαπόρια τους. Βέβαια, μέσα στα επόμενα χρόνια έφεραν πίσω τα πλοία τους, έκαναν βαρύγδουπες δεξιώσεις για να δείξουν τον πατριωτισμό τους και να δηλώσουν με εκκωφαντικό τρόπο την στήριξη τους στην σοσιαλιστική κυβέρνηση. Τώρα, η σιωπή των εφοπλιστών και των φορέων της ναυτιλίας γύρω από τις πολιτικές εξελίξεις είναι εντυπωσιακή. Το μόνο πράγμα που ζητάνε οι εφοπλιστές και οι παράγοντες της ναυτιλίας είναι η επανίδρυση του ΥΕΝ.

Σε αυτό το πνεύμα είναι και η  επισήμανση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρου Βενιάμη ότι «σε εθνικό επίπεδο, απαιτείται επιπλέον εθνική στρατηγική, επικεντρωμένη στην επείγουσα ανασυγκρότηση των αναγκαίων υποστηρικτικών υποδομών, διοικητικών και υλικοτεχνικών, περιλαμβανομένου κατά προτεραιότητα του κατηργημένου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με στόχο την ομαλή λειτουργία, χωρίς γραφειοκρατικά κωλύματα, της ναυτιλιακής δραστηριότητας και τη διατήρηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της» και η ανάδειξη των δύο οικονομικών μεγεθών της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην ετήσια έκθεση της ΕΕΕ, ότι ο ελληνόκτητος στόλος έρχεται πρώτος στον κόσμο και ο υπό ελληνική σημαία στόλος δεύτερος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αναδεικνύει τις προτεραιότητες της ελληνικής ναυτιλίας. Βέβαια, τα στοιχεία για τον ελληνόκτητο στόλο και την ελληνική σημαία είναι γνωστά από τη δημοσίευση τ

Keywords
Τυχαία Θέματα