Πύλη υποδοχής της ανάπτυξης τα περιφερειακά αεροδρόμια

Την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων εξήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης. Ο υπουργός τόνισε πως οι αποκρατικοποιήσεις και οι συμβάσεις παραχώρησης δεν γίνονται μόνο για ταμειακούς λόγους αλλά για αναπτυξιακού λόγους καθώς η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, από απλές πίστες προσγειώσεων- απογειώσεων, θα μετατραπούν σε πύλη υποδοχής της ανάπτυξης και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Ο

υπουργός κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου τόνισε πως σκοπός της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων είναι:

Να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας

Να στείλει το μήνυμα πως η Ελλάδα είναι χώρα φιλική προς την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσειςΝα μετατραπούν τα αεροδρόμιά από απλές πίστες προσγείωσης-απογείωσης σε τοπικούς πόλους ανάπτυξης, με εμπορικές και άλλες δραστηριότητεςΝα δοθεί στήριξη στον τουρισμό, εφόσον τα αεροδρόμια αποτελούν την πύλη εισόδου στην χώρα και θεμελιώδη άξονα της τουριστικής μας πολιτικής.Να βελτιωθούν οι προσφερόμενες υπηρεσίες στο κοινό,αυξάνοντας έτσι και την επιβατική κίνηση, προς ενίσχυση των Ελλήνων και ξένων αερομεταφορέωνΝα συνδεθούν αποτελεσματικότερα όλες τις περιοχές της χώρας και ιδίως τις νησιωτικές

Ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε πως το Δημόσιο θα διατηρήσει την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχο των αεροδρομίων. Τόνισε πως θα παραχωρηθούν τα αεροδρόμια με διαγωνισμό, σε ιδιώτες με μακροχρόνιες συμβάσεις κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα. «Εξυπακούεται πως διατηρούμε όλα τα αεροδρόμια σε όλα τα νησιά, ανεξαρτήτως μεγέθους».

Τα αεροδρόμια ομαδοποιούνται προκειμένου να διασφαλισθεί η ομαλή λειτουργία,τόσο εκείνων που είναι υψηλού ενδιαφέροντος όσο και των άλλων.

Η ΥΠΑ στα αεροδρόμια θα διαθέτει τις ρυθμιστικές καιεποπτικές αρμοδιότητες, π.χ.σχετικά με την η ασφάλεια, το νέο σύστημα ελέγχου ποιότητας

Οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν την εμπορική λειτουργία και τη διαχείριση των αεροδρομίων.Την ίδια ώρα προς εξορθολογισμό της λειτουργίας της ΥΠΑ, καταργούνται ή συγχωνεύονται με το νόμο, 10 Διευθύνσεις και 14 Τμήματα της Υπηρεσίας.

Για τα αεροδρόμια, που δεν θα επιτευχθεί η παραχώρηση χρήσης τους, τη διαχείρισή τους θα αναλάβει, μία νέα εταιρία υπό δημόσιο έλεγχο.Επιπλέον, η ΥΠΑ, ενισχύεται και αποκτά την αρμοδιότητα, να παρακολουθεί την ορθή εκτέλεση των συμβάσεων παραχώρησης&της τιμολογιακής πολιτικής

Το αεροδρόμιο Καστελλίου θα προχωρήσει χωριστά από τις συμβάσεις που εξετάζουμε σήμερα γιατί απευθύνεται σε διαφορετικό επενδυτικό κοινό. Η εκκίνηση διαγωνισμού για το Καστέλλι θα γίνει μετά την ανακοίνωση λύσης στους αυτοκινητοδρόμους&με συγκατάθεση της ΕΤΕπ για στήριξη του.

Keywords
Τυχαία Θέματα