Η Ελλάδα είναι πλέον η τέταρτη πιο απαισιόδοξη χώρα παγκοσμίως – Τι δείχνει η έρευνα της Nielsen

Η Ελλάδα είναι πλέον η τέταρτη πιο απαισιόδοξη χώρα παγκοσμίως, στο σύνολο των 60 χωρών που διερευνώνται από την έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen.

Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 1 μονάδα, φτάνοντας συνολικά τις 48.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, ενώ ο παγκόσμιος δείκτης παρέμεινε σταθερός στις
94 μονάδες, ο δείκτης της Ευρώπης, έπειτα από 3 συνεχόμενα τρίμηνα σταθερότητας, παρουσίασε αύξηση 3 μονάδων φτάνοντας στις 74 μονάδες.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης καθώς και των Η.Π.Α. αυξήθηκε σημαντικά, με τις Η.Π.Α. συγκεκριμένα να πετυχαίνουν τον πιο υψηλό δείκτη των τελευταίων 6 ετών (98 μονάδες).

Αντίστροφη εικόνα παρουσιάζουν οι παραδοσιακά αισιόδοξες αναπτυσσόμενες οικονομίες, όπως είναι η Ινδία και η Βραζιλία, με τον δείκτη και στις δύο περιπτώσεις να παρουσιάζει μείωση. “Με δεδομένο το μέγεθος και την βαρύτητα των οικονομιών της Δυτικής Ευρώπης και των Η.Π.Α., είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι δείκτες των χωρών αυτών παρουσιάζουν θετική μεταβολή, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε τα επίπεδα αυτών την προηγούμενη χρονιά”, σχολίασε η Βίκη Γρηγοριάδου, Διευθύνουσα Σύμβουλος για την Nielsen Ελλάδας. “Ταυτόχρονα θα πρέπει να αναλογιστούμε και την οριακή μείωση του δείκτη για τις αναπτυσσόμενες οικονομίες.

Ειδικότερα για την Ινδία, ενώ ο δείκτης αισιοδοξίας της υπολείπεται κατά πολύ τις 131 μονάδες του 2010, παραμένει μια από τις μεγαλύτερες και περισσότερο αισιόδοξες χώρες στον κόσμο, γεγονός που επηρεάζει ολόκληρη την περιφέρεια “.

Στην Ευρώπη, το 70% των χωρών παρουσίασαν αύξηση στον Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης,μεταξύ των οποίων είναι οι οικονομίες της Γερμανίας, της Γαλλίας, καθώς και του Ηνωμένου Βασιλείου, οι οποίες αύξησαν τον δείκτη τους κατά 2, 8 και 8 μονάδες αντίστοιχα. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η αύξηση του δείκτη της Πορτογαλίας, ο οποίος έφτασε στις 55 μονάδες, αυξημένος κατά 22 μονάδες.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, η οριακή αύξηση του δείκτη κατά 1 μονάδα φανερώνει ότι δεν έχει μεταβληθεί σχεδόν καθόλου η ανησυχία των Ελλήνων για την εργασιακή τους ασφάλεια, καθώς και για την οικονομία, με τα δύο αυτά να παραμένουν οι μεγαλύτερες ανησυχίες τους, σε ποσοστό 50% και 30% αντίστοιχα.

Στην ερώτηση πού διαθέτουν τα χρήματα, που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων (31%) δήλωσε ότι το ξοδεύει για την κάλυψη δανείων,πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ποσοστό το οποίο αυξήθηκε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Σε υψηλά επίπεδα (34%) παραμένει το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι δεν τους περισσεύουν χρήματα.

Επιπλέον, οι αγοραστικές συνήθειες συνεχίζουν να μεταβάλλονται για ένα ακόμη τρίμηνο, με τους Έλληνες να δηλώνουν ότι προκειμένου να μειώσουν τις δαπάνες τους, έχουν περιορίσει την διασκέδαση εκτός του σπιτιού (το ποσοστό αυξήθηκε από 74% σε 76%), ενώ συνεχίζουν να είναι προσεκτικοί όσον αφορά στις δαπάνες τους για καταναλωτικά προϊόντα, καθώς 7 στους 10 συνεχίζουν να είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν πιο φτηνά καταναλωτικά προϊόντα.

Τα φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα θα συνεχίσουν να αποτελούν επιλογή των Ελλήνων καταναλωτών ακόμη και όταν οι οικονομικές συνθήκες βελτιωθούν σε ποσοστό 38%, το οποίο είναι υψηλότερο σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο κατά 2 ποσοσστιαίες μονάδες.

Η Παγκόσμια Έρευνα της Nielsen για τη Μέτρηση της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης

Η παγκόσμια, διαδικτυακή έρευνα της Nielsen για τη μέτρηση της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης διεξήχθη από14 Αυγούστου έως 6 Σεπτεμβρίου 2013 σε 60 διαφορετικές χώρες, όπου συμμετείχαν πάνω από 30.000 καταναλωτές της Ευρώπης, της Ασίας, της Ωκεανίας, της Αμερικής και της Μέσης Ανατολής. Ο δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης αποτυπώνει την γνώμη των καταναλωτών για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση, τις ανησυχίες τους, αλλά και τις προθέσεις τους για το μέλλον.

Keywords
Τυχαία Θέματα