Φουντώνει ο ενδοκυβερνητικός πόλεμος για τις ιδιωτικοποιήσεις με φόντο το «Ελ. Βενιζέλος»

Κλιμακώνεται ο ενδοκυβερνητικός πόλεμος των ιδιωτικοποιήσεων με τις πρώτες κατηγορίες για σκάνδαλα να είναι γεγονός.

Την σκανδαλολογία άνοιξε χθες ο Πρόεδρος του ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος» Παν. Ρουμελιώτης, ο οποίος σε συνέντευξη του στο ραδιοφωνικό σταθμό “Στο Κόκκινο” εξαπέλυσε ολομέτωπη επίθεση κατά του ΤΑΙΠΕΔ και του Προέδρου του, Στέργιου Πιτσιόρλα.

Μήλον της Έριδος, η μνημονιακή υποχρέωση για επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα κατά 20 χρόνια, από το 2026 στο 2046.

Χοντραίνοντας την ανοιχτή διαμάχη του

με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα και αφού είπε ότι έχει ενημερώσει σχετικά τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών Ευκλείδη Τσακαλώτο και Χρήστο Σπίρτζη που τον τοποθέτησαν πρόεδρο του αερολιμένα, ο Π.Ρουμελιώτης χαρακτήρισε «σκάνδαλο τυχόν επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου». Η θέση του είναι ότι η σύμβαση λήγει σε δέκα χρόνια, κάτι που σημαίνει ότι αν αυτή δεν επεκταθεί, τότε από το 2026 και μετά ο αερολιμένας περιέρχεται πλήρως στο Δημόσιο.

Ο Π.Ρουμελιώτης επιμένει ότι η παράταση της σύμβασης ζημιώνει τα συμφέροντα του Δημοσίου, καθώς πέρυσι τα καθαρά κέρδη του αεροδρομίου έφτασαν τα 100 εκατ. ευρώ. Από αυτά, τα 60 εκατ. ευρώ μπήκαν στα ταμεία του Δημοσίου.

Υποστηρίζει ότι το τίμημα που θα εισπράξει το Δημόσιο για την παράταση της σύμβασης από την εταιρεία του Ελ. Βενιζέλος θα είναι πολύ χαμηλό, αφού θα κυμανθεί στα επίπεδα των 250 εκατ. ευρώ.

Το ΤΑΙΠΕΔ από την πλευρά του επιμένει ότι τα νούμερα που ακούγονται δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα, αφού η αξία της παράτασης θα αποτιμηθεί κατά τη διαπραγμάτευση που δεν έχει καν αρχίσει, και ότι σε κάθε περίπτωση το τίμημα που θα πάρει το Δημόσιο μπορεί να είναι πολλαπλάσιο.

Σύμφωνα πάντως με τον Π.Ρουμελιώτη, το «σκάνδαλο» συνίσταται στο γεγονός ότι αυτός που θα βάλει βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για να πληρώσει την επέκταση της σύμβασης θα είναι το ίδιο το Δημόσιο. Και αυτό για να διατηρήσει στη μεικτή εταιρεία που ελέγχει το Ελ. Βενιζέλος το σημερινό ποσοστό του, που είναι 55%, έναντι 40% των Καναδών. «Δεν δέχομαι ότι το Δημόσιο πρέπει να πληρώσει, και μάλιστα χρησιμοποιώντας τα αποθεματικά ύψους 300 εκατ. ευρώ του αερολιμένα, εκ των οποίων τα 165 εκατ. ευρώ είναι δικά του» ανέφερε.

Η άλλη άποψη που εκφράζεται τόσο από το ΤΑΙΠΕΔ όσο και από άλλα στελέχη της διοίκησης του αεροδρομίου είναι ότι δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται αυτόνομα η παρουσία του Δημοσίου στον ΔΑΑ, παρά ως μέρος μιας εταιρικής οντότητας. Όπως ισχυρίζεται η ίδια πλευρά, μπορεί το Δημόσιο να πρέπει να πληρώσει για να καταβάλει την αξία της παράτασης που αναλογεί στο μερίδιό του 55%, αλλά το ίδιο θα κάνουν και οι Καναδοί.

Ο πρόεδρος του ΔΑΑ δεν στάθηκε μόνο στις καταγγελίες για σκάνδαλο, αλλά πήγε ακόμη πιο πέρα την κόντρα με το ΤΑΙΠΕΔ. «Έχουν γνώση οι φύλακες» είπε, εξηγώντας ότι έχει ενημερώσει τους αρμόδιους υπουργούς και διευκρινίζοντας ότι είναι αποφασισμένοι να θέσουν όρους λειτουργίας στο ΤΑΙΠΕΔ. «Έχοντας διατελέσει υπουργός Εθνικής Οικονομίας, δεν θα άφηνα το ΤΑΙΠΕΔ να λειτουργεί έτσι όπως λειτουργεί» προσέθεσε.

Για τον ίδιο, «πρέπει να πείσουμε τους δανειστές ότι το Δημόσιο θα μπορέσει καλύτερα να εξυπηρετήσει τα χρέη του συνεχίζοντας να εισπράττει από το αεροδρόμιο 60 εκατ. ευρώ κέρδη, παρά μέσα από μια νέα σύμβαση παραχώρησης ή, πολύ χειρότερα, την πώληση του 30%».

Keywords
Τυχαία Θέματα