Ελληνική ακτοπλοΐα: Ο στόλος των Seajets, Fast Ferries, Levante Ferries και Golden Star Ferries
Πληθώρα στοιχείων για το σύνολο των ακτοπλοϊκών εταιρειών περιέχονται στην ετήσια μελέτη της XRTC Business Consultants για την ελληνική ακτοπλοΐα του 2023, με τίτλο «Καιρός να αποδώσουμε Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι – Κερδοφορία ή Εκτροχιασμός».
Ακολουθούν πληροφορίες για τις εταιρείες, Seajets, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως με ταχύπλοα πλοία και Fast Ferries, Levante Ferries και Golden Star Ferries που δραστηριοποιούνται με συμβατικά πλοία
Η Seajets χρησιμοποιεί τα περισσότερα ταχύπλοα πλοία της, μόνο κατά την υψηλή τουριστική περίοδο.
ΕταιρείαΙδιόκτηταΔρομολογημέναSeajets2916Fast Ferries44Levante Ferries64GOLDEN STAR FERRIES 43Σύνολο4327SEAJETSΗ εταιρία Seajets συμφερόντων του κ. Μάριου Ηλιόπουλου, όπως αναφέρεται στην έκθεση, αποτελεί τη μεγαλύτερη ιδιωτική ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρία, με στόλο 29 πλοία (24 ταχύπλοα και 5 συμβατικά).
Διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων παγκοσμίως και εξυπηρετεί 33 νησιά στις Κυκλάδες τόσο με σύνδεση από Πειραιά, Λαύριο, Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Ραφήνα όσο και με ενδοκυκλαδικές συνδέσεις.
Παρά το γεγονός ότι ο στόλος της αποτελείται από 29 πλοία, το 2023 έχει δρομολογήσει τα 16.
Το 2022 η εταιρία αγόρασε το Speedrunner 3, το τελευταίο πλοίο της Aegean Speed, ενώ το Νοέμβριο του 2022, αγόρασε από τη Νορβηγική Color Line το Superstar II (πρώην Color Viking) έναντι 8 εκατ. (VesselsValue), μεταφορικής ικανότητας 1.460 επιβατών (148 κρεβάτια) και 340 Ι.Χ. (510 lane meters).
Το πλοίο κατασκευάστηκε στη Δανία το 1985 (Nakskov Skibsværft) για λογαριασμό της δανέζικης DSB Færger.
Η εταιρία, κάθε χρόνο προσαρμόζει τα δρομολόγιά της και προσθέτει νέα κατά τη διάρκεια της υψηλής τουριστικής περιόδου, όταν αυτό απαιτείται.
Απολαμβάνει λοιπόν τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα των ταχυπλόων που δραστηριοποιούνται μόνο την περίοδο υψηλής ζήτησης.
Με ενδιαφέρον παρακολούθησε η ακτοπλοϊκή αγορά τις κινήσεις του Μάριου Ηλιόπουλου, επικεφαλής της Seajets, για τη ματαίωση της συγχώνευσης της ΑΝΕΚ με την Attica Group, η οποία ελέγχεται από την Τράπεζα Πειραιώς, την οποία ενέκρινε με πρόσφατη απόφασή της ομόφωνα η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Μετά τις προσπάθειες να ματαιώσει τη μεταβίβαση της Attica στη Strix Holding, προχώρησε σε εξαγορές μετοχών της MIG σε μια απόπειρα να μην αποκτήσει η τράπεζα Πειραιώς τον έλεγχό της.
Τελικά, προχώρησε σε πώληση του πακέτου των μετοχών της MIG που είχε συγκεντρώσει μετά τη δημόσια πρότασης της τράπεζας.
Τέλος κατέθεσε δύο προτάσεις αγοράς της ΑΝΕΚ, οι οποίες απορρίφθηκαν από τους πιστωτές ως έχουσες ρίσκα εκτέλεσης, μελλοντικής λειτουργίας αλλά και χαμηλού τιμήματος.
FAST FERRIESH Fast Ferries ιδρύθηκε από τους Παναγιώτη και Γιάννη Παναγιωτάκη και δραστηριοποιείται σήμερα με τέσσερα πλοία, τρία συμβατικά και ένα ταχύπλοο στις γραμμές Ραφήνα – Άνδρος- Τήνος- Μύκονος, Νάξος-Πάρος-Κουφονήσια και Πειραιά-Σύρο-Μύκονο-Νάξο.
Η εταιρία, σε συνεργασία με τη Minoan Lines, ξεκίνησαν ένα συνδυαστικό πρόγραμμα δρομολογίων που περιλαμβάνει καθημερινές αναχωρήσεις από Πειραιά και Ηράκλειο Κρήτης προς/από Μύκονο – Πάρο – Σαντορίνη.
Επιπλέον, σε τακτική βάση προσφέρονται δρομολόγια προς τη Σύρο, την Ίο και τη Νάξο.
Για τον σκοπό αυτό, τα ταχύπλοα πλοία, HSC Santorini Palace και HSC Thunder, θα εκτελούν συνδυαστικά δρομολόγια από Πειραιά και Ηράκλειο αντίστοιχα, παρέχοντας τη δυνατότητα για τακτική, γρήγορη και ασφαλή σύνδεση των νησιών των Κυκλάδων με τον Πειραιά και το Ηράκλειο αλλά και μεταξύ τους.
LEVANTE FERRIESΗ Levante Ferries, συμφερόντων Γιώργου Θεοδόση έχει 6 πλοία και δραστηριοποιείται κυρίως στη γραμμή Πάτρας/Κυλλήνης – Ζακύνθου-Κεφαλλονιάς, Ιθάκης.
Η εταιρία αγόρασε και μετασκεύασε το πλοίο «Smyrna di Levante» το οποίο ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022 το φιλόδοξο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Σμύρνη. Δυστυχώς 50 ημέρες αργότερα η εταιρεία ανακοίνωσε την αναστολή των δρομολογίων.
Οι κύριοι λόγοι που ναυάγησε το εν λόγω εγχείρημα είναι ότι τα δρομολόγια ξεκίνησαν σε μία περίοδο τουριστικά σχεδόν νεκρή, ενώ παράλληλα η ενεργειακή κρίση και το αυξημένο κόστος καυσίμων κατέστησαν το δρομολόγιο ζημιογόνο. Επιπροσθέτως, η χαμηλή τιμή του πετρελαίου κίνησης των φορτηγών στην Τουρκία λόγω κυβερνητικών επιδοτήσεων, μείωσε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της θαλάσσιας μεταφοράς.
GOLDEN STAR FERRIESΗ εταιρία αγόρασε τον Μάρτιο του 2022 από την Ιαπωνική εταιρία K-LINE το πλοίο «Silver Queen».
Μετά την ολοκλήρωση της μετασκευής του και τη μετονομασία του σε «Andros Queen», δρομολογήθηκε στη γραμμή Ραφήνα-Κυκλάδες.
Επίσης η εταιρία προχώρησε στην αγορά του «Gotlandia II» ενός ταχύπλοου Monohull, το οποίο κατασκευάστηκε στα ιταλικά ναυπηγεία της Fincantieri το 2006. Η χωρητικότητά του είναι 6554 GT και το βύθισμά του είναι 3,3 μέτρα.
Το ολικό μήκος του (LOA) είναι 122 μέτρα και το πλάτος του είναι 16,65 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει μέχρι 780 επιβάτες και 160 ΙΧ. και αναπτύσσει ταχύτητα 35 κόμβων.
Το άρθρο Ελληνική ακτοπλοΐα: Ο στόλος των Seajets, Fast Ferries, Levante Ferries και Golden Star Ferries εμφανίστηκε πρώτα στο Metaforespress.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Βρετανία: Εξέπληξε και στο β’ τρίμηνο η ανάπτυξη
- Μεγάλο, υβριδικό και με καμπίνα από Claas το πρώτο τρακτέρ της Auga
- Πόσο κοστίζει να επισκεφθείς τους 10 πιο ακριβούς προορισμούς διακοπών στον κόσμο
- Ιδού πώς να αναθερμάνετε τον ρομαντισμό στη σχέση σας αυτό το καλοκαίρι
- «Βροχή» τα κέρδη από τόκους στις τράπεζες – Ποιες οι πηγές των εσόδων
- Ν. Φιλαδέλφεια: Σήμερα στις 17:00 το τελευταίο αντίο στον Μιχάλη - Πορεία της Original προς την Ελευσίνα
- Lil Tay: Η influencer που πέθανε αλλά δεν πέθανε και την ημέρα του «θανάτου» της απέκτησε ένα crypto coin
- Οι κτηνοτρόφοι δεν κάνουν …. διακοπές
- Ελληνική ακτοπλοΐα: Ο στόλος των Seajets, Fast Ferries, Levante Ferries και Golden Star Ferries
- Θεσσαλονίκη: Πώς θα μειωθούν οι κυκλοφοριακές επιπτώσεις από την κατασκευή του Fly Over
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις metaforespress
- Τελευταία Νέα metaforespress
- Ελληνική ακτοπλοΐα: Ο στόλος των Seajets, Fast Ferries, Levante Ferries και Golden Star Ferries
- Αιτιολογημένη γνώμη του Δ.Σ. της Attica για τη δημόσια πρόταση της Strix για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών
- Επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας στο Λιμεναρχείο Σαρωνικού
- Την επαναπροκήρυξη της άγονης γραμμής Ιωάννινα – Ηράκλειο ζητούν οι ξενοδόχοι των δυο πόλεων
- Συνεχίζεται η άνοδος των ταξινομήσεων στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου: +26% στο 7μηνο
- Η Ελλάδα στις 5 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τον χαμηλότερο πληθωρισμό
- Έγκριση και αποδοχή τροποποιήσεων «Διεθνών Κωδικών Ασφάλειας για Πλοία», με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας
- Σε νέο διαγωνισμό για τη μίσθωση λεωφορείων προχωρά ο ΟΑΣΘ. Εγκρίθηκαν 30,23 εκατ. για την τριετία 2024-26
- Η Ιταλία εξασφάλισε 500 εκατ. από την ΕΕ για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου. «Οδηγός» για την Ελλάδα
- Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Διαθέτει 322 εργοστάσια παραγωγής οχημάτων, κινητήρων και μπαταριών
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Οι εταιρείες που πάνε κόντρα στο ρεύμα του "πληθωρισμού απληστίας"
- Βρετανία: Ανάπτυξη 0,2% το δεύτερο τρίμηνο
- Άλλο ένα χαράτσι έρχεται…
- Ιδού πώς να αναθερμάνετε τον ρομαντισμό στη σχέση σας αυτό το καλοκαίρι
- Παρέμβαση Μπάιντεν: Η οικονομία της Κίνας είναι «ωρολογιακή βόμβα»
- Ανάφλεξη στον Νίγηρα: Η Γαλλία και ΗΠΑ στηρίζουν στρατιωτική επέμβαση της ECOWAS
- Αίτημα στη ΡΑΕ από Blue Sea Power για ΑΠΕ στη Ρόδο
- Τι γίνεται με το ΟΣΔΕ και κινδυνεύουν εκατομμύρια ευρώ;
- Εστίαση: Οι κορυφαίες περιοχές βάσει τζίρου και αριθμού επιχειρήσεων - Στοιχεία α' τριμήνου
- Η Intrakat πήρε ΣΔΙΤ της ΡΑΕΕΥ 200 εκάτ.