Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica (BlueStar, HSW, Superfast)
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε Ολομέλεια, ανακοίνωσε ότι εγκρίνει ομόφωνα, κατ’ άρθρο 8 παράγραφο 6 του ν. 3959/2011, την υπ’αριθ. πρωτ. 9484/25.10.2022 γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση, η οποία συνίσταται στη συγχώνευση, με απορρόφηση, της εταιρείας με την επωνυμία ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε από την εταιρεία με την επωνυμία ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, δεδομένου
Η ανωτέρω απόφαση καταχωρήθηκε στο βιβλίο των αποφάσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού που τηρείται στην Υπηρεσία μας την 3η Αυγούστου 2023 και έλαβε τον αριθμό 827/2023.
Tι ανέφερε η εισήγηση στην ΕΑΗ ATTICA GROUP είναι αμιγώς εταιρεία συμμετοχών και δραστηριοποιείται μέσω θυγατρικών της εταιρειών, κατά κύριο λόγο στην παροχή υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς προσώπων και οχημάτων στις ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού, στις διεθνείς θαλάσσιες γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας και μεταξύ Μαρόκου και Ηπειρωτικής Ευρώπης.
Η ΑΝΕΚ δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς προσώπων και οχημάτων στις ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού και στις διεθνείς θαλάσσιες γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας.
Σύμφωνα με την Εισήγηση στην ΕΑ, η πραγματοποίηση της υπό κρίση συγκέντρωσης δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού, ιδίως με τη δημιουργία ή ενίσχυση δεσπόζουσας θέσης, στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών σε ορισμένα ζεύγη λιμένων (Προέλευση-Προορισμός) στην Κρήτη και στην Αδριατική, καθώς εκτιμάται ότι προκύπτουν ενδεχόμενες επιπτώσεις μη συντονισμένης και συντονισμένης συμπεριφοράς στις γραμμές στις οποίες δραστηριοποιούνται οι ως άνω εταιρείες.
Περαιτέρω, σύμφωνα με την Εισήγηση, δεν εκτιμάται ότι η συγκέντρωση δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών στην ελληνική επικράτεια και στην αγορά παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς μέσω συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας.
Επιπλέον, δεν εντοπίζονται κάθετες σχέσεις.
Σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες γραμμές για την αξιολόγηση των οριζοντίων συγκεντρώσεων σύμφωνα με τον Κανονισμό του Συμβουλίου για τον έλεγχο των συγκεντρώσεων μεταξύ επιχειρήσεων, η Επιτροπή μπορεί να κρίνει ότι μια συγκέντρωση, που κατά τα άλλα δημιουργεί προβλήματα ανταγωνισμού, μπορεί να συμβιβάζεται με την κοινή αγορά, αν μία από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις είναι προβληματική.
Βασική προϋπόθεση είναι να μην μπορεί να θεωρηθεί ως συνέπεια της συγκέντρωσης η στρέβλωση της διάρθρωσης του ανταγωνισμού που έπεται της τελευταίας.
Αυτό προκύπτει εφόσον η διάρθρωση του ανταγωνισμού στην αγορά θα παρουσίαζε τουλάχιστον τα ίδια προβλήματα και αν δεν υπήρχε η συγκέντρωση. Για να γίνει δεκτό το επιχείρημα της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης πρέπει να συντρέχουν οι ακόλουθες τρεις προϋποθέσεις:
Η φερόμενη ως προβληματική επιχείρηση θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση.
Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση.
Αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά.
Σύμφωνα με την Εισήγηση που δέχτηκε η ΕΑ, πληρούνται οι ως άνω τρεις προϋποθέσεις της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης με αποτέλεσμα η επιδείνωση της διάρθρωσης του ανταγωνισμού, που αναμένεται να επέλθει στις προβληματικές αγορές θα επερχόταν τουλάχιστον εξίσου, ακόμη και άνευ της εν λόγω συγκέντρωσης.
Ως εκ τούτου, η αναμενόμενη επιδείνωση του αποτελεσματικού ανταγωνισμού δεν τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με τη συγκέντρωση.
Ως εκ τούτου προτάθηκε η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, της γνωστοποιηθείσας συγκέντρωσης, η οποία αφορά στη συγχώνευση διά απορροφήσεως της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και διακριτικό τίτλο «ΑΝΕΚ» από την εταιρεία με την επωνυμία «ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» και τον διακριτικό τίτλο «ATTICA GROUP».
Το άρθρο Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica (BlueStar, HSW, Superfast) εμφανίστηκε πρώτα στο Metaforespress.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Στη «φόρα» τα ονόματα των μεγαλοοφειλετών Εφορίας και ΕΦΚΑ
- Μέχρι την Κυριακή οι αιτήσεις για voucher βιβλίων με 25% αυξημένη αξία
- DBRS: Γιατί δεν έχουμε ακόμη δώσει στην Ελλάδα την επενδυτική βαθμίδα
- Cycladic IFLY: Η νέα εταιρεία αερογραμμών που «απογειώνει» την τουριστική εμπειρία
- Επιστολή ΕΣΑμεΑ στον Κυριάκο Μητσοτάκη
- Λάρισα: Σε κρίσιμη κατάσταση η αστυνομικός που ξυλοκοπήθηκε από τον σύζυγό της
- PPC: Accelerating the deployment of renewable energy sources
- Δανία: Ενισχύονται οι έλεγχοι στα σύνορα μετά τις διαδηλώσεις που περιλάμβαναν κάψιμο του Κορανίου
- Απευθείας πτήσεις σε Φρανκφούρτη, Ντίσελντορφ και Βαρσοβία από τη SKY express. Στα 360 εκατ. τα φετινά έσοδα
- Αναβαθμίζεται ο αστικός εξοπλισμός της χερσαίας ζώνης του λιμένα Ιτέας
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις metaforespress
- Απευθείας πτήσεις σε Φρανκφούρτη, Ντίσελντορφ και Βαρσοβία από τη SKY express. Στα 360 εκατ. τα φετινά έσοδα
- Αναβαθμίζεται ο αστικός εξοπλισμός της χερσαίας ζώνης του λιμένα Ιτέας
- Δεν κατατέθηκαν προσφορές για τις άγονες αεροπορικές γραμμές Ιωάννινα – Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα και Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα
- 141 νέες θέσεις ΠΕ και ΤΕ στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, oι ειδικότητες. To σχόλιο της υφυπουργού Μεταφορών
- Στο 25% οι εργασίες στο Καστέλλι, θα λειτουργήσει το 2027. Φέτος ο ανάδοχος για το Ηράκλειο – Χανιά του ΒΟΑΚ
- Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica (BlueStar, HSW, Superfast)
- Τελευταία Νέα metaforespress
- Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica (BlueStar, HSW, Superfast)
- 141 νέες θέσεις ΠΕ και ΤΕ στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, oι ειδικότητες. To σχόλιο της υφυπουργού Μεταφορών
- Αναβαθμίζεται ο αστικός εξοπλισμός της χερσαίας ζώνης του λιμένα Ιτέας
- Δεν κατατέθηκαν προσφορές για τις άγονες αεροπορικές γραμμές Ιωάννινα – Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα και Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα
- Στο 25% οι εργασίες στο Καστέλλι, θα λειτουργήσει το 2027. Φέτος ο ανάδοχος για το Ηράκλειο – Χανιά του ΒΟΑΚ
- Απευθείας πτήσεις σε Φρανκφούρτη, Ντίσελντορφ και Βαρσοβία από τη SKY express. Στα 360 εκατ. τα φετινά έσοδα
- Συνάντηση της ΡΑΣ με το Σωματείο Εργαζομένων του ΟΣΕ. Τι συζητήθηκε
- Άνοδο κύκλου εργασιών (17,1%) και κερδών προ φόρων (20,7%) σημείωσε η AVIS το 2022
- Την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού ενέκρινε το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ
- Αποτελέσματα – ρεκόρ πέτυχε η Lufthansa στο δεύτερο τρίμηνο του έτους
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Ξεκινά η μεγαλύτερη έρευνα που έχει γίνει μέχρι σήμερα για το τέρας του Λοχ Νες με χρήση υψηλής τεχνολογίας
- Με στελέχη της Amazon Web Services συναντήθηκε ο Δ. Παπαστεργίου
- Finance Ministry: Debt servicers’ bill to be ready by autumn
- Anthesis: Ωφέλιμοι Εντομοπαθογόνοι Νηματώδεις για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της Ζευζέρας
- DBRS: Τι θα κρίνει την αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας
- Συνεχίζονται από το ΥΠΕΝ οι εργασίες αποκατάστασης της περιβαλλοντικής ζημιάς στο ρέμα Σαρανταπόταμου
- DW: Όταν οι Τούρκοι κατασκοπεύουν συμμάχους…
- Η πρώτη δήλωση του Ντόναλντ Τραμπ μετά την απαγγελία των κατηγοριών
- Πώς θα κάνετε ήρεμες διακοπές σε πολυσύχναστους προορισμούς
- Επ. Ανταγωνισμού: Πράσινο στην εξαγορά Unison από τη Mytilineos