Παρέμβαση / επιστολή της FREENOW για τη λύση του κυκλοφοριακού της Αθήνας
Την ανοιχτή επιστολή της προς την Πολιτεία για τη μείωση της ταλαιπωρίας στους δρόμους έδωσε στη δημοσιότητα η FREENOW, προτείνοντας την υιοθέτηση συγκεκριμένων μέτρων.
Το κείμενο της ανοιχτής επιστολήςΗ κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Αθήνα δεν είναι απλώς ενοχλητική- είναι αφόρητη. Πέρα από την ταλαιπωρία των οδηγών, υπονομεύει ευθέως την παραγωγικότητα της οικονομίας, επιβαρύνει την ατμοσφαιρική ρύπανση
Κατά συνέπεια, η φθηνή και απρόσκοπτη πρόσβαση στη μετακίνηση αποτελεί αναπτυξιακό παράγοντα, που οδηγεί στην βελτίωση του τρόπου ζωής, μειώνει την ταλαιπωρία, την ρύπανση και τα ατυχήματα στους δρόμους.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, ο μέσος οδηγός ΙΧ ξοδεύει +106 ώρες ετησίως λόγω της κίνησης, 223 ευρώ σε καύσιμο, ενώ επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με 254 kg CO2, ενώ όσοι οδηγούν σε ώρες αιχμής χάνουν επιπλέον 13-15’ ημερησίως στο δρόμο[1].
Όλα αυτά αθροιστικά, καθιστούν την πρωτεύουσα μια από τις χειρότερες πόλεις στην Ευρώπη για να μετακινηθεί κανείς, με τα αντίστοιχα νούμερα να είναι εξίσου απογοητευτικά.
Για την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης, η Πολιτεία οφείλει να λάβει άμεσα και ριζοσπαστικά μέτρα, ανάλογα με όσα πλέον εφαρμόζονται στην Ευρώπη, καθιστώντας τη μετακίνηση με ΙΧ λιγότερο ελκυστική.
Ως αντίβαρο, απαιτείται μεγαλύτερη επένδυση στα δημόσια μέσα μεταφοράς, τα οποία μπορούν να αποτελέσουν τον πυρήνα ενός σχεδίου ενίσχυσης των πολυτροπικών μεταφορών. Τι σημαίνει αυτό; Τον σχεδιασμό συμπληρωματικών τρόπων μετακίνησης, με επίκεντρο το δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών, ώστε το ΙΧ να μένει σπίτι, ιδιαίτερα κατά τη μετακίνηση από και προς την εργασία.
Για να συμβεί αυτό απαιτούνται μια σειρά από άμεσες κινήσεις, προκειμένου να διευκολυνθεί η καθημερινότητα των εργαζομένων και παράλληλα να στηριχθεί ο κλάδος των μεταφορών στην Ελλάδα.
Ενδεικτικά, προτείνουμε:
-Υιοθέτηση ενιαίου ετήσιου εισιτηρίου ανταγωνιστικού κόστους για όλα τα Μέσα, με ταυτόχρονα μεγαλύτερη αξιοπιστία και συχνότητα στα δρομολόγια. Στη Γερμανία, το ετήσιο εισιτήριο των 49 ευρώ επιτυγχάνει ενθαρρυντικά αποτελέσματα, με αρκετές πόλεις όπως η Βαρκελώνη και η Βιέννη, να παρέχουν αντίστοιχα κίνητρα για τις καθημερινές μετακινήσεις των εργαζομένων.
Σε πρόσφατη έρευνα της FREENOW, σχεδόν οκτώ στους δέκα χρήστες της εφαρμογής (77.7%) τόνισαν πως θα αξιοποιούσαν μια ‘ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλα τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς, με αξία 49 ευρώ΄, ως ένα κίνητρο να αφήσουν το ΙΧ στο σπίτι[2].
-Φορολογικό κίνητρο στις επιχειρήσεις για τις μετακινήσεις από και προς την εργασία των εργαζομένων τους (Mobility Allowance): Επέκταση της δυνατότητας των επιχειρήσεων να περνούν στα έξοδά τους τις δαπάνες για μετακινήσεις των εργαζομένων τους από και προς την εργασία, με εναλλακτικά του ΙΧ μέσα μεταφοράς. Η απλοποίηση των διοικητικών διαδικασιών που σήμερα απαιτούνται θα απελευθερώσει σημαντικές δυνατότητες συνεργασιών στην αγορά.
-Πρόσβαση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες για μείωση των χρόνων διαδρομών και κίνητρα για περισσότερα ταξί στο Κέντρο της πόλης, ώστε η υπηρεσία να καταστεί ελκυστικότερη.
-Άμεση λειτουργία του συστήματος ‘tap and pay’ στις δημόσιες συγκοινωνίες της Αττικής, για μείωση των χρόνων αναμονής και της εισιτηριοδιαφυγής. Σύμφωνα με έρευνες, εάν μόνο ο χρόνος παραμονής ενός λεωφορείου στις στάσεις μειωθεί στο μισό, ο συνολικός χρόνος διαδρομής μπορεί να μειωθεί έως και 10%.
-Συνολικό σχέδιο για πολυτροπικές – συνδυαστικές μετακινήσεις στην Αττική, προκειμένου να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα των υπολοίπων Μέσων, έναντι του ΙΧ.
-Δημιουργία ανεξάρτητου μητροπολιτικού φορέα, ο οποίος θα έχει τις πλήρεις και καθετοποιημένες αρμοδιότητες για τις μεταφορές, στο πρότυπο του ‘Transport of London’. Θα σχεδιάζει και θα εποπτεύει όλα τα ρυθμιστικά ζητήματα, αξιοποιώντας την τεχνολογία, δίχως τις αγκυλώσεις και τις καθυστερήσεις του κεντρικού κράτους.
Η ελληνική Πολιτεία πρέπει να αναγνωρίσει τον επείγοντα χαρακτήρα της κρίσης κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αθήνα και να λάβει τολμηρά μέτρα για ένα μέλλον πολυτροπικών μεταφορών.
Μέτρα ριζοσπαστικά, ρεαλιστικά και συμπεριληπτικά για όλους τους ανθρώπους, ιδιαίτερα όταν η κοινωνία είναι πλέον πιο ώριμη από ποτέ.
Ενδεικτικά, 9 στους 10 οδηγούς ταξί της FREENOW απάντησαν πως η επιδότηση αλλαγής οχήματος θα ήταν ορθό να συνδέεται με την αγορά οχήματος ικανού να μεταφέρει και άτομα σε αναπηρικό αμαξίδιο, όπως συμβαίνει στην Ιρλανδία, όταν στην Αθήνα, ο αριθμός ταξί προσβάσιμων σε ΑμΕΑ είναι μηδέν.
Αυτή την εικόνα, οφείλουμε να την αντιστρέψουμε. Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα πλέον από ευρωπαϊκές πόλεις που κατάφεραν να ανακτήσουν μέτρα από το δημόσιο χώρο από τα ΙΧ, προς όφελος των πολιτών.
[1] Στοιχεία από τη πλατφόρμα της TOMTOM.
[2] Τα πλήρη στοιχεία της έρευνας είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του project ‘mobilitywatch.gr’.
Το άρθρο Παρέμβαση / επιστολή της FREENOW για τη λύση του κυκλοφοριακού της Αθήνας εμφανίστηκε πρώτα στο Metaforespress.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Δείτε την πανέμορφη ανατολή ηλίου από τη Φλώρινα (φωτογραφίες)
- ΔΥΠΑ-Amazon: Ξεκινούν σήμερα οι αιτήσεις για το νέο πρόγραμμα κατάρτισης σε ζητήματα υπολογιστικού νέφους
- Intrakat: Παρείχε ρευστότητα κεφαλαίων ύψους 85 εκατ. ευρώ στην Άκτωρ για το Μετρό Θεσσαλονίκης
- COP28: Η τύχη των ορυκτών καυσίμων επί τάπητος
- Υπ. Ανάπτυξης: Πρόστιμα 670.000 ευρώ σε δύο εισπρακτικές εταιρείες
- Intrakat: Ρευστότητα 85 εκατ. στην Άκτωρ – Τον Νοέμβριο του 2024 το πρώτο εισιτήριο του Μετρό Θεσσαλονίκης
- Φορολογικό νομοσχέδιο: Μέτωπο κυβέρνησης και ελεύθερων επαγγελματιών
- Τα μηνύματα Πούτιν προς Ελλάδα - και όχι μόνο
- Γάζα: Στο στόχαστρο του ισραηλινού στρατού και το νότιο τμήμα της Λωρίδας
- Χωρίς ταξί από σήμερα σήμερα (5/12) η Αθήνα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις metaforespress
- Παρέμβαση / επιστολή της FREENOW για τη λύση του κυκλοφοριακού της Αθήνας
- Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας στις 6/12
- Τον Νοέμβριο του 2024 η ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον Αλ. Εξάρχου της Intrakat
- Αλ. Εξάρχου: Νοέμβριο του 2024 θα κοπεί το πρώτο εισιτήριο του μετρό Θεσσαλονίκης
- Οικονομική ενίσχυση για την αντικατάσταση λεωφορείων των ΚΤΕΛ, τα ποσά που θα διατεθούν
- Ιω. Παππάς: Με 9 δρομολόγια, Μάρτιο – Οκτώβριο 2024, η σύνδεση του Αγαθονησίου με το υπόλοιπο Αιγαίο
- Τελευταία Νέα metaforespress
- Παρέμβαση / επιστολή της FREENOW για τη λύση του κυκλοφοριακού της Αθήνας
- Τον Νοέμβριο του 2024 η ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον Αλ. Εξάρχου της Intrakat
- Αλ. Εξάρχου: Νοέμβριο του 2024 θα κοπεί το πρώτο εισιτήριο του μετρό Θεσσαλονίκης
- Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας στις 6/12
- Ιω. Παππάς: Με 9 δρομολόγια, Μάρτιο – Οκτώβριο 2024, η σύνδεση του Αγαθονησίου με το υπόλοιπο Αιγαίο
- Οικονομική ενίσχυση για την αντικατάσταση λεωφορείων των ΚΤΕΛ, τα ποσά που θα διατεθούν
- Διευρύνεται ο σκοπός λειτουργίας της «Ελληνικό Μετρό»
- Επιδόσεις… θερινής περιόδου για το αεροδρόμιο της Αθήνας: +18,8% ο Νοέμβριος
- Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ με θέμα «Αρρυθμίες στην υλοποίηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»
- ΠΕΠΕ: Να σταματήσει τώρα η απαξίωση του Προαστιακού Πάτρας
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Μεικτά πρόσημα στα ευρωχρηματιστήρια - "Άλμα" για την Ericsson, βυθίζεται η Nokia
- Υπ. Ανάπτυξης: Πρόστιμα 670.000 ευρώ σε δύο εισπρακτικές εταιρείες
- ΕΕ: Για "τεράστιο κίνδυνο τρομοκρατικών επιθέσεων" στις χώρες μέλη προειδοποίησε η επίτροπος Γιόχανσον
- «Δήμιοι ή ήρωες;»
- Η ακαρπία ελιάς βγάζει την Πέμπτη στους δρόμους τους αγρότες της Ηλείας
- ΕΕ: Για "τεράστιο κίνδυνο τρομοκρατικών επιθέσεων" στις χώρες μέλη προειδοποίησε η επίτροπος Γιόχανσον
- COP28: Η τύχη των ορυκτών καυσίμων επί τάπητος
- Ουκρανία: Πεζοναύτες πήγαν να πολεμήσουν στον ποταμό Δνείπερο «χωρίς να ξέρουν καν κολύμπι»
- Γερμανία: Ανεστάλησαν οι πτήσεις στο αεροδρόμιο του Μονάχου
- Προκοπίου, Μουνδρέας, Μαρινάκης, Παληός, Τσάκος μεταξύ των νικητών στα 20α Greek Shipping Awards