Σε ιδιώτες το Μετρό Θεσσαλονίκης, προκηρύχτηκε ο διαγωνισμός. Μέσω ΣΔΙΤ για 12 χρόνια

Στην προκήρυξη των διαγωνισμών ΣΔΙΤ για πέντε έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δις. ευρώ προχώρησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Πρόκειται για δύο έργα φραγμάτων, δύο οδικά έργα καθώς και την ανάδειξη Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Αναλυτικά, τα έργα ΣΔΙΤ

μετρό και οδικών αξόνων είναι τα ακόλουθα:

«Λειτουργία/Συντήρηση του Δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης

Στο έργο περιλαμβάνεται η συντήρηση των σταθμών, των σηράγγων καθώς και του τροχαίου υλικού, ενώ αφορά τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά.

Προϋπολογισμός του έργου είναι 292 εκατ. € και η διάρκεια του ΣΔΙΤ είναι συνολικά 12 χρόνια.

Σημειώνεται ότι, η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ, όπως υποστηρίζει το υπουργείο, εξασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, με τον κίνδυνο διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών να μεταφέρεται στον ΙΦΣ, χωρίς ευθύνη και πρόσθετο κόστος σε βάρος του Δημοσίου.

Πάντως, είναι η πρώτη φορά, τα τελευταία χρόνια, που ανατίθεται ένας μεγάλος συγκοινωνιακός φορέας σε ιδιώτη. 

Ο ανάδοχος θα αναλάβει για 12 έτη τη συντήρηση των 18 σταθμών (κύρια γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά), των σηράγγων, των σταθμών, τη λειτουργία του μετρό, το ενεργειακό κόστος αυτής και τη διαχείριση του συστήματος συλλογής κομίστρου.

Ο ανάδοχος θα συμβληθεί με την Αττικό Μετρό (που για πρώτη φορά θα αναλάβει ρόλο στη λειτουργία του μετρό, καθώς μέχρι σήμερα περιορίζεται στο κατασκευαστικό έργο), η οποία θα αναλάβει την επίβλεψη του ιδιώτη και τη διαχείριση των εσόδων από τα εισιτήρια (ενδεχομένως και άλλες πηγές):

την καταβολή στον ιδιώτη της ετήσιας πληρωμής διαθεσιμότητας, η οποία υπολογίζεται σε 37,25 εκατ. ευρώ (292 εκατ. ευρώ στο σύνολο της 12ετίας) και την απόδοση στο Δημόσιο των υπολοίπων.

«Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας»

Το έργο με προϋπολογισμό 358,8 εκατ. €, περιλαμβάνει την αναβάθμιση τριών τμημάτων του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (ειδικότερα στο κομμάτι Αξιού ποταμού – Έδεσσα) καθώς και την λειτουργία και συντήρηση.

Αναμένεται να συμβάλλει στη στην αναβάθμιση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της κεντρικής Μακεδονίας και την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών.

Σημαντική θα είναι, επίσης, η βελτίωση της οδικής προσπελασιμότητας και πρόσβασης στο διεθνές Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αλλά και σε μικρά περιφερειακά αεροδρόμια (π.χ. Κοζάνης, Καστοριάς).

«Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)»

Το έργο αφορά την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της αναβάθμισης της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 200,4 εκατ. €, ενώ με τον αναβαθμισμένο οδικό άξονα, ο χρόνος διαδρομής αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα.

The post Σε ιδιώτες το Μετρό Θεσσαλονίκης, προκηρύχτηκε ο διαγωνισμός. Μέσω ΣΔΙΤ για 12 χρόνια appeared first on Metaforespress.

Keywords
Τυχαία Θέματα