Apps4Athens Hackathon: Δύο ημέρες καινοτομίας για την Αθήνα και τις έξυπνες πόλεις

Στον Μαραθώνιο Καινοτομίας, Apps4Athens Hackathon, συμμετείχαν πάνω από 200 διαγωνιζόμενοι, 60 ομάδες και 40 μέντορες, οι οποίοι καθοδήγησαν και υποστήριξαν τις ομάδες να διαμορφώσουν και να προχωρήσουν περαιτέρω την ιδέα τους.

Με τη συμμετοχή ομάδων και startups από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό πραγματοποιήθηκε το διήμερο 30-31 Μαρτίου ο Μαραθώνιος Καινοτομίας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δήμου Αθηναίων, Apps4Athens Hackathon,

στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων.

Στο διήμερο έλαβαν μέρος startup εταιρείες, προγραμματιστές, ερευνητές, ομάδες φοιτητών από πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας, επαγγελματίες, καθώς και στελέχη επιχειρήσεων που ανέπτυξαν και παρουσίασαν ιδέες και προτάσεις για εφαρμογές και υπηρεσίες οι οποίες θα υποστηρίξουν τη συμμετοχική στρατηγική του Δήμου για την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων για μια βιώσιμη, πράσινη και ανθρώπινη πόλη.

Στον Μαραθώνιο Καινοτομίας, Apps4Athens Hackathon, συμμετείχαν πάνω από 200 διαγωνιζόμενοι, 60 ομάδες και 40 μέντορες, οι οποίοι καθοδήγησαν και υποστήριξαν τις ομάδες να διαμορφώσουν και να προχωρήσουν περαιτέρω την ιδέα τους.

Έπειτα, από έναν Μαραθώνιο σχεδόν 30 ωρών, οι 39 ομάδες που υλοποίησαν την εφαρμογή τους παρουσίασαν τα αποτελέσματά τους.

Ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, έδωσε συγχαρητήρια σε όλες τις ομάδες και τις παρότρυνε να συνεχίσουν στον δρόμο της καινοτομίας και της δημιουργίας, αναφέροντας ότι ο Δήμος Αθηναίων θα υποστηρίξει όλες τις ομάδες ώστε να προχωρήσουν σε άμεση υλοποίηση και εφαρμογή της ιδέας τους για αξιοποίηση από τον Δήμο και τους πολίτες.

Καθώς το επίπεδο των ομάδων ήταν πολύ υψηλό, η επιτροπή αξιολόγησης αποφάσισε να απονείμει και 4ο βραβείο, πέραν των αρχικών τριών που προβλεπόταν, σε συνδυασμό με την επιλογή επιπλέον τεσσάρων ομάδων για την υποστήριξή τους σε 6μηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάποιες από τις ομάδες δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του Μαραθωνίου.

Οι ομάδες που διακρίθηκαν, κέρδισαν χρηματικά έπαθλα συνολικής αξίας 6.500 ευρώ. Επιπλέον επιλέχθηκαν άλλες τέσσερις ομάδες που μαζί με τις διακριθείσες θα προχωρήσουν σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων για την υλοποίηση της ιδέας τους υποστηριζόμενες από 6μηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης.

Οι 8 ομάδες που διακρίθηκαν:

H Ομάδα Solar Code, κέρδισε το 1ο βραβείο και το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ, δημιουργώντας μέσα στο διήμερο του Μαραθωνίου Καινοτομίας, μία υπηρεσία για την αξιοποίηση κεφαλαίων και διαθέσιμων χώρων, με σκοπό τη βέλτιστη τοποθέτηση ηλιακών πάνελ στην πόλη.

Η Ομάδα GeoSquad, κέρδισε το 2ο βραβείο και το χρηματικό έπαθλο των 2.000 ευρώ, και δημιούργησε εφαρμογή κινητού που λειτουργεί ως ψηφιακός οδηγός με τη χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης και φωνητική λειτουργία, η οποία δίνει απαντήσεις σχετικά με την αρχαία ιστορία της Αθήνας.

Η Ομάδα GreenBlock, κέρδισε το 3ο βραβείο και το χρηματικό έπαθλο των 1.000 ευρώ, παρουσιάζοντας ένα σύστημα πλοήγησης, που προτείνει εναλλακτικές διαδρομές και σημεία με εύκολη πρόσβαση για άτομα με κινητικά προβλήματα.

Η Ομάδα GAIA, κέρδισε το 4ο βραβείο και το χρηματικό έπαθλο των 500 ευρώ, και υλοποίησε σύστημα όπου με τη χρήση κάμερας εγκατεστημένη στα απορριμματοφόρα του Δήμου, μπορεί να εντοπίζει τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα στους δρόμους του Δήμου και να ενημερώνει τη δημοτική Αρχή για την περισυλλογή τους.

Η επιτροπή αξιολόγησης επέλεξε άλλες 4 ομάδες που επιθυμεί να δει τις ιδέες τους να υλοποιούνται από τον Δήμο Αθηναίων, οι οποίες παρουσιάζονται στη συνέχεια με τυχαία σειρά:

Η Ομάδα Tripmate, αποτελούμενη από μαθητές, παρουσίασε μία τουριστική εφαρμογή καθοδήγησης του επισκέπτη σε σημεία ενδιαφέροντος του Δήμου, αξιολογώντας ταυτόχρονα και ποικιλία παραγόντων για την βέλτιστη επίσκεψη σε αυτά, όπως καιρικά δεδομένα κ.ά.

Η Ομάδα Athenssourcing AI, δημιούργησε μία εφαρμογή διαχείρισης και προβολής εκδηλώσεων και δρώμενων του Δήμου Αθηναίων, στα οποία ο χρήστης μπορεί να ενημερώνεται αλλά και να επιλεγεί αν θέλει να συμμετέχει.

Η Ομάδα Crosswalk IQ, πρότεινε σύστημα IοT για έξυπνες διαβάσεις πεζών οι οποίες μεγεθύνονται όταν θέλει να περάσει ένας πεζός ή κάποιος με κινητικά προβλήματα (ΑμεΑ.).

H Ομάδα Vercity, παρουσίασε έναν αυτοματοποιημένο εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πολιτών με τεχνολογίες NLP & LLM.

Keywords
Αναζητήσεις
apps4athens-hackathon-dyo-imeres-kainotomias-gia-tin-athina-kai-tis-exypnes-poleis.htm
Τυχαία Θέματα