Εταιρείες παραγωγής ενδυμάτων: Περαιτέρω αυξήσεις λόγω Ουκρανικής κρίσης

Πρόβλημα παρουσιάζεται σε σχέση με τα κόστη παραγωγής, καθώς τόσο τα κλωστήρια και τα βαφεία τον τελευταίο καιρό προχώρησαν σε αυξήσεις προς τις επιχειρήσεις ενδυμάτων.

Σε αναστάτωση, αν και δεν επηρεάζονται άμεσα, βρίσκονται οι επιχειρήσεις παραγωγής έτοιμου ενδύματος στη χώρα μας, λόγω της ουκρανικής κρίσης.

Με δεδομένο ότι η Ουκρανία είναι ανάμεσα στις χώρες που εξάγουν πρώτες ύλες που συνδέονται με την παραγωγή κλωστών όπως το βαμβάκι, δεν είναι λίγες οι εταιρείες, οι οποίες αν και έχουν εξασφαλίσει τις προμήθειές τους για το επόμενο χρονικό διάστημα,

θεωρούν ότι θα προκύψουν ζητήματα ζήτημα στην ομαλή διαδικασία των προμηθειών το επόμενο διάστημα εκτιμώντας ότι η η σύρραξη μπορεί να εξελιχθεί σε μάκρος.

Την ίδια στιγμή, πρόβλημα παρουσιάζεται σε σχέση με τα κόστη παραγωγής, καθώς τόσο τα κλωστήρια και τα βαφεία τον τελευταίο καιρό προχώρησαν σε αυξήσεις προς τις επιχειρήσεις ενδυμάτων, μην μπορώντας πλέον να απορροφήσουν τα συσσωρευμένα ποσοστά ανόδου των τιμών από όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα.

Το μοναδικό σημείο που φαίνεται προς το παρόν, να μην προκαλεί ανησυχία στους φορείς παραγωγής ελληνικών ενδυμάτων είναι το κομμάτι των εξαγωγών, καθώς η Ρωσία δεν είναι μέσα στην πρώτη δεκάδα πωλήσεων από την Ελλάδα στο εξωτερικό και η Ουκρανία είναι απλώς στην 20άδα σε πολύ χαμηλή θέση, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζει την παραγωγική αλυσίδα σε μεγάλο βαθμό. Ως εκ τούτου οι συγκεκριμένες αγορές κρίνονται ως μη σημαντικές από την πλειονότητα των επιχειρήσεων ελληνικών ενδυμάτων

Επί της ουσίας, το ζήτημα που προκύπτει είναι κυρίως ψυχολογίας πελάτη, όσο και μειωμένης αγοραστικής ικανότητας. Σύμφωνα με τον Γενικό διευθυντή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), Θεόφιλο Ασλανίδη: «Παρότι προς το παρόν δεν ανησυχούμε για τις εξαγωγές, αυτό που ανησυχεί περισσότερο τον κλάδο είναι η έμμεση επίδραση που προκύπτει από όλα αυτά που γίνονται και η οποία είναι σε δύο πυλώνες: Πρώτον στην πεσμένη ψυχολογία τόσο των προμηθευτών μας, όσο και του καταναλωτικού κοινού, καθώς οι αγορές είναι πάνω απ’ όλα ψυχολογία. Σε δεύτερο, αλλά εξίσου σημαντικό, επίπεδο, η επίδραση έρχεται στα κόστη της ενέργειας, ένα θέμα που ήδη απασχολεί πολύ τις επιχειρήσεις παραγωγής ενδυμάτων που είναι ιδιαίτερα κοστοβόρες. Θεωρούμε ότι θα είμαστε ανάμεσα στις επιχειρήσεις που θα εξακολουθήσουν να επιδοτούνται, καθώς οι αυξήσεις στην ενέργεια το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι συνεχείς και δεν μπορούν συνεχώς να απορροφώνται από τις επιχειρήσεις».

Όλα αυτά συμβαίνουν όταν το 2021 ήταν ένα καλό έτος για τις εξαγωγές στο κομμάτι της ένδυσης και της κλωστοϋφαντουργίας. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής – Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), το 2021 η αλυσίδα ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα κάλυψε σε μεγάλο βαθμό τις απώλειες που προκάλεσε η πανδημία το 2020.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από το δεύτερο τρίμηνο και μέχρι το τέλος του 2021 καταγράφηκαν σημαντική ανάκαμψη του κλάδου και σταδιακή επιστροφή σε επίπεδα που πλησιάζουν τα προ πανδημίας.

Ειδικότερα για το σύνολο του 2021, ο δείκτης βιομηχανικής παραγωγής σημείωσε άνοδο 24,6% στην ένδυση και 8,6% στην κλωστοϋφαντουργία, ενώ οι εξαγωγές σημείωση σημαντική άνοδο κατά 33,8% και ξεπέρασαν τα 2,1 δισ. ευρώ έναντι 1,58 δισ. το 2020.

Παράλληλα, οι εξαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν αύξηση 23,4% και άγγιξαν τα 950 εκατ. ευρώ, ενώ σε ό,τι αφορά την κλωστοϋφαντουργία οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 16,2% και ανήλθαν σε 450 εκατ. ευρώ.

Keywords
Τυχαία Θέματα