MOL Ιαπωνίας: Επανεκκίνηση μεταφοράς LNG από τη Ρωσία

Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui OSK Lines σχεδιάζει να ξαναρχίσει τις δραστηριότητες μεταφοράς ενέργειας, κυρίως LNG, από τη Ρωσία όσο το δυνατόν περισσότερο, δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Takeshi Hashimoto σε μια πρωτοχρονιάτικη ομιλία.

«Λαμβάνοντας υπόψη τη στρατηγική σημασία

του ενεργειακού εφοδιασμού υπό τις παρούσες συνθήκες, θα συνεχίσουμε τις δραστηριότητές μας στις μεταφορές ενέργειας, κυρίως LNG, από τη Ρωσία, όσο μπορούμε, και αυτό είναι επίσης σύμφωνο με την κατεύθυνση της πολιτικής της ιαπωνικής κυβέρνησης».

Οι εισαγωγές ενέργειας από τα έργα Sakhalin 1 και Sakhalin 2 στην Άπω Ανατολή της Ρωσίας είναι στρατηγικής σημασίας για την Ιαπωνία. Από τον Αύγουστο του 2022, η Ιαπωνία ήταν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG στον κόσμο με 4,3 δισεκατομμύρια μετρικούς τόνους εισαγόμενους, με περίπου το 10% του LNG της από Ρώσους προμηθευτές, σύμφωνα με στοιχεία της αμερικανικής κυβέρνησης.

Λόγω της μεγάλης εξάρτησής της από το ρωσικό αέριο, η ιαπωνική κυβέρνηση ήταν μία από τις σπάνιες κυβερνήσεις που ενθάρρυνε τις εταιρείες Mitsui & Co. και Mitsubishi Corporation να συνεχίσουν ως επενδυτές στο ρωσικό έργο φυσικού αερίου Sakhalin 2.

Το έργο Sakhalin II LNG έχασε έναν βασικό μέτοχο πέρυσι όταν η Shell αποφάσισε να αποχωρήσει από το μερίδιο 27,5%, διαγράφοντας μια επένδυση λογιστικής αξίας 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Τον Αύγουστο του 2022, το Κρεμλίνο ενέκρινε αιτήσεις από τους δύο ιαπωνικούς εμπορικούς οίκους Mitsui και Mitsubishi Corp. για μεταβίβαση των μεριδίων τους στη νέα εταιρεία. Η Mitsui εξακολουθεί να κατέχει μερίδιο 12,5% στο έργο.

Από την άλλη πλευρά, οι ΗΠΑ είναι πρόθυμες να επωφεληθούν από τη συνεχιζόμενη κρίση προσφοράς-ζήτησης και τις αυξανόμενες τιμές LNG λόγω του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία για να συνδέσουν τους προμηθευτές τους LNG με τους Ιάπωνες LNG.

Όπως και η ομόλογή της K Line , η MOL αναμένει επίσης να σημειώσει κέρδη ρεκόρ για το τρέχον οικονομικό έτος, επωφελούμενη από την ισχυρή ζήτηση για θαλάσσια ναυτιλία και την άνοδο των επιτοκίων της αγοράς. Οι ναύλοι έχουν αρχίσει να μειώνονται, ειδικά στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων, και η MOL αναμένει αντιστροφή των συνθηκών της αγοράς προς τα εμπρός.

Ο Χασιμότο ελπίζει ότι η σχεδόν τριετής αναταραχή που προκλήθηκε από το COVID-19 φτάνει επιτέλους στο τέλος της, ωστόσο, λόγω του παγκόσμιου πληθωρισμού, τα επιχειρηματικά αποτελέσματα της εταιρείας για το επόμενο οικονομικό έτος είναι πιθανό να μειωθούν.

«Φέτος, μπορεί να δούμε τον αντίκτυπο των πληθωριστικών μέτρων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη και μια σημαντική αλλά προσωρινή ύφεση στην οικονομία, ωστόσο, αναμένουμε επιστροφή σε μια μέτρια επεκτατική τάση στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, καθώς η κινεζική οικονομία ομαλοποιείται και ο ρυθμός των αυξήσεων των επιτοκίων στις ΗΠΑ επιβραδύνεται. Σκοπεύουμε φέτος να είναι μια χρονιά στην οποία θα χρησιμοποιήσουμε αποτελεσματικά τα κεφάλαια που έχουμε συσσωρεύσει τα τελευταία δύο χρόνια για να προετοιμαστούμε για την επιδείνωση των οικονομικών μας αποτελεσμάτων και να επενδύσουμε για τη μελλοντική μας ανάπτυξη» , σημείωσε.

Η MOL εργάζεται επίσης για την επέκταση σε μη παραδοσιακές ναυτιλιακές επιχειρήσεις, όπως offshore και κρουαζιέρες, για να σταθεροποιήσει τα κέρδη του ομίλου και να αντισταθμίσει την αστάθεια της αγοράς στη ναυτιλία.

Επιπλέον, η ναυτιλιακή εταιρεία εγκαινιάζει τη Διεύθυνση Στρατηγικής Ανθρώπινου Κεφαλαίου, η οποία θα είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την προώθηση πολιτικών για την ανάπτυξη και ενίσχυση του ανθρώπινου κεφαλαίου ολόκληρου του ομίλου.

Μαρία Μπερτζελέτου

ιαπωνίαLNGΡωσία
Keywords
Αναζητήσεις
rss
Τυχαία Θέματα