«Μπλόκο» προσφορών σε προϊόντα που είχαν ανατιμηθεί πριν την έκπτωση

«Η αντιμετώπιση της ακρίβειας και του πληθωρισμού δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί να αντιμετωπίσει μόνο η Ελλάδα. Είναι ένα φαινόμενο το οποίο απαιτεί συλλογικές πρωτοβουλίες σε επίπεδο ευρωπαϊκής και παγκόσμιας οικονομίας» αναφέρει ο Κώστα Σκρέκας.

Πιο συγκεκριμένα, νομοθετική πρωτοβουλία με την οποία δεν θα επιτρέπονται εκπτώσεις οι οποίες προσφέρονται σε προϊόντα τα οποία πριν από την έκπτωση έχουν ανατιμηθεί, προαναγγέλλει μέσω της ιστοσελίδας

libre ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

Όπως τονίζει «αυτή η προβληματική και εν πολλοίς παραπλανητική προβολή και επικοινωνία των προσφορών είναι διαχρονικό πρόβλημα» το οποίο η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να αντιμετωπίσει.

«Οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ είναι κάτι το οποίο ελέγχεται από το υπουργείο Ανάπτυξης. Το επόμενο διάστημα θα προχωρήσουμε σε μια σοβαρή νομοθετική μεταρρύθμιση που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις προσφορές» αναφέρει.

Επισημαίνει επίσης ότι «δεν υπάρχουν μαγικά χέρια που να δίνουν αυτόματες λύσεις σε πολύ δύσκολα προβλήματα που ταλαιπωρούν την ελληνική κοινωνία επί δεκαετίες».

«Οι έλεγχοι της κυβέρνησης για την πάταξη της αισχροκέρδειας είναι εντατικοί και θα συνεχιστούν όσο διαρκεί η πληθωριστική κρίση. Με διάταξη που ψηφίσαμε στη Βουλή την προηγούμενη εβδομάδα επεκτείναμε την ισχύ του νόμου κατά της αθέμιτης κερδοφορίας και για το επόμενο εξάμηνο. Και, αν χρειαστεί, θα το επεκτείνουμε ακόμα περισσότερο» σημείωσε και προσέθεσε:

Με την πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής», που σας προανέφερα, δίνεται επίσης η δυνατότητα σε εταιρείες, σε προμηθευτές, σε εμπόρους και σε μεγάλες εταιρείες, οι οποίες κατανοούν το πρόβλημα των ελληνικών νοικοκυριών, να μειώσουν τις τιμές των προϊόντων τους και έτσι να συμβάλλουν εμπράκτως στη στήριξη της ελληνικής οικογένειας.

Βεβαίως αυτό τονώνει και τον ανταγωνισμό, καθώς από τη στιγμή που μια εταιρεία εντάσσει ένα προϊόν της στην κυβερνητική πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» και το προϊόν αυτό σηματοδοτείται με διακριτική ταμπέλα τότε και οι ανταγωνιστές της θα σπεύσουν να μειώσουν τις τιμές και των δικών τους προϊόντων, ώστε να μην αφήσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο πρώτο προϊόν. Συνεπώς αυτό βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία της αγοράς και του ανταγωνισμού αλλά και στη μείωση των τιμών των προϊόντων προς όφελος των καταναλωτών.

Βεβαίως, οι τιμές επηρεάζονται από πολλούς εξωτερικούς παράγοντες:

Για παράδειγμα, καταστροφές της αγροτικής παραγωγής από έκτακτα καιρικά φαινόμενα, πολεμικές συρράξεις που διαταράσσουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες, έλλειψη εργατικών χεριών που και αυτό με τη σειρά του μειώνει την παραγωγή αγροδιατροφικών προϊόντων, αύξηση του κόστους αυτής καθαυτής της παραγωγής λόγω της αύξησης των τιμών στα λιπάσματα, στους σπόρους και σε άλλα εφόδια και άλλους.

Άρα, η αντιμετώπιση της ακρίβειας και του πληθωρισμού δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί να αντιμετωπίσει μόνο η Ελλάδα.

Είναι ένα φαινόμενο το οποίο απαιτεί συλλογικές πρωτοβουλίες σε επίπεδο ευρωπαϊκής και παγκόσμιας οικονομίας. Η Κυβέρνησή μας με τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει προσπαθεί ώστε και τα νοικοκυριά να μπορούν να προμηθευτούν τα προϊόντα που χρειάζονται σε ανταγωνιστικές τιμές.

Παράλληλα, φροντίζουμε και για την αποτελεσματική λειτουργία της αγοράς ώστε να αναπτύσσεται και να αποδίδει και έτσι ν’ αυξάνεται το εισόδημα των νοικοκυριών σε μόνιμη βάση. Να εξηγήσω, επίσης, κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό.

Τα πρόστιμα τα οποία έχουν επιβληθεί είναι διπλάσια του προσδοκώμενου οφέλους που θα είχε ο παραβάτης αν πωλούσε τη συνολική ποσότητα των προϊόντων που είχε στην αποθήκη του. Άρα η επιβολή τους λειτουργεί αποτρεπτικά. Επίσης, τα πρόστιμα ανακοινώνονται όπως και οι επωνυμίες των εταιρειών.

Είναι κάτι που δημιουργεί αρνητικές συνέπειες στην αγορά σχετικά με την πώληση των προϊόντων των παραβατών.

Στόχος μας είναι να συμμορφωθούν οι εταιρείες με τον νόμο περί αθέμιτης κερδοφορίας. Εναν νόμο που μόνο η χώρα μας έχει ψηφίσει και εφαρμόζει. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μόνο η Ελλάδα έχει επιβάλλει πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ σε μεγάλες και πολυεθνικές εταιρείες, σε όλη την Ευρώπη.»

#ΥΠΑΝ #ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ #ακρίβεια #Τιμές #ΜΟΝΙΜΗ_ΜΕΙΩΣΗ_ΤΙΜΗΣ #Σκρέκας #καταναλωτες #εκπτώσεις
Keywords
Αναζητήσεις
bloko-prosforon-se-proionta-pou-eichan-anatimithei-prin-tin-ekptosi.htm
Τυχαία Θέματα