ΔΕΣΦΑ-Ρεβυθούσα: Νέοι... ορίζοντες από Κιλκίς μέχρι Ουκρανία

Στη Ρεβυθούσα εγκαινιάστηκε την Τετάρτη (19/10) η νέα υποδομή φόρτωσης βυτιοφόρων στις αποθήκες Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) του ΔΕΣΦΑ. Με τον τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα να μεταφερθεί το καύσιμο σε αστικές περιοχές και βιομηχανίες που βρίσκονται μακρυά από τα δίκτυα μεταφοράς φυσικού αερίου.

Και βέβαια, η νέα αυτή υποδομή έχει διεθνές ενδιαφέρον, καθώς ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει

μεταξύ άλλων χωρών της περιοχής και η Ουκρανία.

Οι πρώτοι εντός Ελλάδας πελάτες όπως αναφέρθηκε κατά την τελετή των εγκαινίων θα είναι η Χαρτοποιία Φθιώτιδας και η γαλακτοβιομηχανία Κολιός στο Κιλκίς όπου ήδη κατασκευάζονται εγκαταστάσεις αποθήκευσης και αεριοποίησης του ΥΦΑ ενώ θα ακολουθήσει ως το τέλος του 2023 η Δυτική Μακεδονία έως ότου ολοκληρωθεί ο αγωγός τροφοδοσίας της περιοχής. Δυνητικά τα φορτία ΥΦΑ θα μπορούν να προορίζονται και για εξαγωγές σε γειτονικές χώρες.

Η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι ανέφερε ότι μέχρι το Σεπτέμβριο είχαν έλθει στη Ρεβυθούσα 60 φορτία ΥΦΑ, μέγεθος - ρεκόρ όλων των εποχών, που αντιπροσωπεύουν άνω του 40% των συνολικών εισαγωγών ενώ εξυπηρέτησαν και τη ζήτηση από γειτονικές χώρες. Τις επόμενες δύο εβδομάδες, πρόσθεσε, θα γεμίσουν προληπτικά οι δεξαμενές της νέας πλωτής δεξαμενής (FSU) στη Ρεβυθούσα προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της χώρας.

Όπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση η εγχώρια κατανάλωση φυσικού αερίου σε ετήσια βάση μειώθηκε κατά 15%, ωστόσο η χρήση των εγκαταστάσεων της Ρεβυθούσας είναι αυξημένη για την κάλυψη των αναγκών των γειτονικών χωρών. Ενδιαφέρον για προμήθεια φυσικού αερίου μέσω της Ρεβυθούσας έχουν εκδηλώσει ως τώρα η Βουλγαρία (που ήδη προμηθεύεται), Ρουμανία, Μολδαβία και Ουκρανία.

Μιλώντας στην τελετή των εγκαινίων ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης ανέφερε ότι η επένδυση θα καλύψει μελλοντικές ανάγκες της ναυτιλίας και των νησιών ενώ θα δώσει τη δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου σε νέες εφαρμογές. “Η χώρα μας, τόνισε, είναι σε πολύ καλύτερο σημείο από άλλες χώρες σε επίπεδο ενεργειακής ασφάλειας. Και ο ρόλος της Ελλάδας στη μεταφορά και αποθήκευση ΥΦΑ είναι πρωταγωνιστικός καθώς χάρη στη διορατικότητα της πλοιοκτησίας η ελληνική ναυτιλία ελέγχει το 25 % του στόλου των LNG carriers”.

ΡεβυθούσαΔΕΣΦΑΚΙΛΚΙΣΟυκρανίαμεταφοράΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
Keywords
Τυχαία Θέματα