Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας: «Νησίδα» αριστείας στην αγορά ενέργειας

Πρότυπο επιχείρησης για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα αποτελεί η εταιρεία «Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας», που αποδεικνύει έμπρακτα ότι στον ευρύτερο δημόσιο τομέα υπάρχουν «νησίδες» αριστείας, που όλα αυτά τα χρόνια, σε δύσκολες συνθήκες δίνουν διαρκώς εξετάσεις και τις παίρνουν, βέβαια, επιτυχώς. Του λόγου το αληθές το αποδεικνύουν τα όλο και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, που κερδίζει η εταιρεία

Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, αλλά και ο δείκτης ικανοποίησης πελατών που σε ετήσια βάση παρουσιάζει η επιχείρηση, θυγατρική της ΔΕΠΑ Εμπορίας.

Έτσι με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε, την Τρίτη, η διοίκηση στους δημοσιογράφους, το 2023 αύξησε κατά 34.722 το πελατολόγιό της, ελκύοντας τις περισσότερες νέες συνδέσεις από κάθε άλλο ενεργειακό πάροχο. Ειδικότερα, ο Γενικός Διευθυντής στο Φυσικό Αέριο, κ. Γ. Μητρόπουλος, αναφέρθηκε στη δυναμική ανάπτυξη της εταιρείας, υπογραμμίζοντας ότι, με την υποστήριξη της Μετόχου της, ΔΕΠΑ Εμπορίας, ήταν ο πάροχος που ήλθε πρώτος στις επιλογές των καταναλωτών το 2023.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία της ΡΑΑΕΥ και των Διαχειριστών Δικτύων Αερίου κατάφερε να αυξήσει την πελατειακή βάση κατά 34.722 συνδέσεις συνολικά σε ηλεκτρικό ρεύμα και φυσικό αέριο, ξεπερνώντας όλο τον ανταγωνισμό. Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, για το σύνολο της χρήσης του 2023 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε €584 εκατ. ενώ ανακοινώθηκαν καθαρά κέρδη €32 εκατ. έναντι 32,9 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022.

Η πελατειακή βάση

Πλέον, μέσα σε οκτώ χρόνια λειτουργίας, η εταιρεία έχει καταφέρει να βρίσκεται σε 600 χιλιάδες νοικοκυριά, την εμπιστεύονται είκοσι χιλιάδες επαγγελματίες, τροφοδοτεί ενεργειακά 1.200 δημόσια κτήρια (σχολεία κ.λπ.), ενώ έχει και 450 μεγάλους εμπορικούς και βιομηχανικούς πελάτες.

Για να φανεί η σταθερή αύξηση της πελατειακής βάσης της εταιρείας, αρκεί να τονιστεί πως το 2017 είχε 105.689 πελάτες, το 2018 έφτασαν τους 129.011, το 2019 τους 167.043, το 2020 ανήλθαν στους 218.642, το 2021 στους 273.363, το 2022 ήταν στους 294.585, ενώ το 2023 έφτασαν στους 333.948. Εξ αυτών, οι 169.444 είναι πελάτες ρεύματος ενώ οι 164.504 φυσικού αερίου.

Αξιοσημείωτο της εμπιστοσύνης και του σεβασμού που επιδεικνύει η εταιρεία στους καταναλωτές είναι ότι 9 στους 10 πελάτες της δηλώνουν ότι θα σύστηναν ανεπιφύλακτα την εταιρεία ως πάροχο υπηρεσιών ενέργειας. Γεγονός που συνηγορεί και τη σημαντική αύξηση της πελατειακή της βάσης σε ηλεκτρικό ρεύμα και φυσικό αέριο, η οποία έχει τριπλασιαστεί από το 2017.

«Ο καταναλωτής είναι επίκεντρο όλων των επιλογών μας» είναι η βασική αρχή δράσης της εταιρείας, όπως ανέφερε ο κ. Μητρόπουλος, ενώ η επικεφαλής εταιρικών υποθέσεων της Φυσικό Αέριο Ελένη Ράπτης, εστίασε, μιλώντας, στην εκδήλωση στον ψηφιακό μοντέλο λειτουργίας με την 24ωρης λειτουργίας on line εξυπηρέτηση για 11 υπηρεσίες. Τομέα στο οποίο είναι εδώ και χρόνια πρωτοπόρος η ΦΑΕΕ. Και η Ελένη Ράπτη, επίσης, ανέδειξε την πελατοκεντρική προσέγγιση που ακολουθεί στην πολιτική της. Ενδεικτικό είναι, όπως ανέφερε η, η εταιρεία το 2023 απάντησε σε 520.000 εισερχόμενες κλήσεις, διεκπεραίωσε 60.000 αιτήματα πελατών με αυτοματοποιημένες υπηρεσίες.

Φυσικό αέριο και προοπτικές

Επίσης, ο κ. Μητρόπουλος παρέθεσε στοιχεία που επιβεβαιώνουν τον διαχρονικά ανταγωνιστικό χαρακτήρα του φυσικού αερίου ως αγαθό, με υψηλά ποσοστά εξοικονόμησης που αγγίζουν το 50% για τους οικιακούς καταναλωτές και το 64% για τις επιχειρήσεις.

«Για ακόμα μια χρονιά αποδεικνύουμε έμπρακτα την προσήλωσή μας στο αξιακό τρίπτυχο: Εμπιστοσύνη, Συνέπεια, Σεβασμός στις ανάγκες του καταναλωτή. Από το 2017, χάρις την εμπιστοσύνη των πελατών καταγράφουμε διαρκώς θετικό πρόσημο τόσο στην ανάπτυξή μας τριπλασιάζοντας την πελατειακή μας βάση όσο και στα οικονομικά μας αποτελέσματα, προσφέροντας σημαντική αξία στην Μέτοχό μας. Συνεχίζουμε να είμαστε πιστοί στο όραμά μας για να κάνουμε κάθε επαφή των πελατών μας μια μοναδική εμπειρία, προσφέροντας ιδιαίτερα ανταγωνιστικά προϊόντα και καινοτόμες υπηρεσίες που καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες τους.» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μητρόπουλος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, τα νοικοκυριά σε πολυκατοικίες με κεντρική θέρμανση αερίου είχαν εξοικονόμηση ύψους 45,5% σε σχέση με το πετρέλαιο, ενώ τα διαμερίσματα με αυτόνομη θέρμανση είχαν εξοικονόμηση 49%. Τα εστιατόρια είχαν εξοικονόμηση 64% σε σχέση με το ρεύμα και οι φούρνοι 42% σε σχέση με τη χρήση πετρελαίου. Μάλιστα, όπως τόνισε, κατά τη δεκαετία 2014-2024 υπολογίζεται πως πέτυχε εξοικονόμηση περί τα 3.500 ευρώ αν είχε επιλέξει τη χρήση φυσικού αερίου αντί πετρελαίου.

Δύσκολη εξίσωση η πτώση των τιμών

Παράλληλα, ο κ. Μητρόπουλος δήλωσε ότι μετά τα ρεκόρ κατά την περίοδο της ενεργειακής κρίσης, οι τιμές έχουν υποχωρήσει σημαντικά και κυμαίνονται τελευταία σε ένα επίπεδο κοντά στα 30 ευρώ/MWh. Οι γεωπολιτικές εξελίξεις φαίνεται ότι δεν επιτρέπουν εύκολα την περαιτέρω πτώση κάτω από το επίπεδο αυτό. Μολονότι ασφαλείς προβλέψεις δεν μπορούν να γίνουν, εντούτοις εκτιμά πως οι τιμές δεν θα πέσουν άλλο, θα συνεχίσουν στα παρόντα επίπεδα και πολύ πιθανόν λίγο υψηλότερα το μήνα Μάιο, πάντα υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα υπάρξουν απρόοπτες γεωπολιτικές ή άλλες εκτός προγράμματος εξελίξεις.

Συνάμα, τόνισε πως η αύξηση των τιμών στη Γερμανία επηρεάζει αλυσιδωτά τις τιμές και των υπολοίπων χωρών που συνδέονται με το δίκτυο. Οικονομικά μεγέθη Ο κύκλος εργασιών το 2023 της Φυσικό Αέριο υποχώρησε στα 584 εκατ. ευρώ από 883 εκατ. ευρώ το 2022, κάτι που οφείλεται στη μεγάλη πτώση των τιμών στο φυσικό αέριο και σε όλο τον «κύκλο» της ενέργειας. Όμως, παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία διατήρησε στο ακέραιο την κερδοφορία της, καθώς το 2023 τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 32 εκατ. ευρώ.

Γιώργος Αλεξάκης

#Φυσικό_Αέριο_Ελληνική_Εταιρεία_Ενέργειας #ΦΥΣΙΚΟ_ΑΕΡΙΟ #ΔΕΠΑ_Εμπορίας #Μητρόπουλος
Keywords
Τυχαία Θέματα