Τα τέσσερα «αόρατα» ελληνικά υποβρύχια τύπου 214 που έχουν προκαλέσει πονοκέφαλο στην Τουρκία. Τα αναζητούσαν χωρίς επιτυχία επί 34 ημέρες

Τα τέσσερα «αόρατα» ελληνικά υποβρύχια αποτελούν ένα σημαντικό όπλο έναντι της Τουρκίας.

Συνολικά η Ελλάδα έχει στην φαρέτρα της 11 υποβρύχια. Εξι παλαιότερου τύπου, ένα εκσυγχρονισμένο τύπου 209 και τέσσερα τύπου 214, τα γνωστά και ως «Παπανικολής», που θεωρούνται αθόρυβα και κατά συνέπεια αόρατα. Η Τουρκία έχει στο δυναμικό της ένα παραπάνω υποβρύχιο συνολικά (12), όμως όλα είναι προηγμένης γενιάς, τύπου 209.

Η διαφορά των υποβρυχίων τύπου 214 είναι ότι φέρουν

τεχνολογία που τούς επιτρέπει να παραμείνουν για μεγάλα διαστήματα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσα, χωρίς να εντοπιστούν από εχθρικά ραντάρ. Επιπλέον, έχουν ένα ειδικό σύστημα πρόωσης, το οποίο εμποδίζει την ανίχνευσή τους και από αεροσκάφη, ελικόπτερα ή και πλοία επιφάνειας.

Στην πράξη αποδείχτηκε η λειτουργικότητα των συγκεκριμένων υποβρυχίων, όταν οι τουρκικές δυνάμεις τα αναζητούσαν μάταια επί 34 ολόκληρες ημέρες.

Τα τέσσερα υποβρύχια τύπου 214 της ΕλλάδαςΠΙΠΙΝΟΣ

Το Υ/Β ΠΙΠΙΝΟΣ είναι Υ/Β ανοικτής θαλάσσης (Ocean Going) και σχεδιασμένο να εκτελεί επιχειρήσεις με την ελάχιστη δυνατή έκθεση σε ενεργητικό / παθητικό εντοπισμό από μη φίλιες δυνάμεις. Έχει τη δυνατότητα εντοπισμού, παρακολούθησης, επίλυσης του προβλήματος διευθύνσεως βολής και προσβολής στόχων επιφανείας και Υ/Β υιοθετώντας τεχνολογίες σύγχρονου ναυτικού πολέμου.

Δύναται να επιχειρεί για μεγάλα χρονικά διαστήματα εν καταδύσει με τη βοήθεια συστήματος αναερόβιας πρόωσης (AIP).

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ

Το σημερινό Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ είναι το τρίτο στην ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού με αυτό το όνομα.

Το πρώτο ήταν γαλλικής σχεδιάσεως και ναυπηγήσεως που είχε παραληφθεί από το Πολεμικό Ναυτικό το 1927. Έδρασε κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, εκτελώντας συνολικά δεκατέσσερις  πολεμικές περιπολίες στην Αδριατική και στο Αιγαίο Πέλαγος, από την 28η Οκτωβρίου 1940 έως την 13η Οκτωβρίου 1944. Κατά τη διάρκεια των περιπολιών του βύθισε εχθρικά πλοία συνολικού εκτοπίσματος περί των 13.000 τόνων.
Παροπλίστηκε το 1945, λόγω παλαιότητας.

Το δεύτερο ήταν αμερικανικής σχεδιάσεως και ναυπηγήσεως, το οποίο είχε παραληφθεί το 1972 και παρέμεινε σε υπηρεσία μέχρι το 1993, οπότε και παροπλίστηκε.

Το τρίτο Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ κατασκευάσθηκε στα Ναυπηγεία της HDW στο ΚΙΕΛΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ. Καθελκύσθηκε την 22 Απριλίου 2004. Την 21 Δεκεμβρίου 2010 κατέπλευσε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας και εντάχθηκε στη δύναμη των Υποβρυχίων.

Το όνομα «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» προέρχεται από τον Δημήτριο Παπανικολή, πυρπολητή που έδρασε κατά την Επανάσταση του 1821.


ΜΑΤΡΩΖΟΣ

Το Φεβρουάριο του 2014 πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση του Υ/Β ΜΑΤΡΩΖΟΣ (S-122). Η καθέλκυση πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των ΕΝΑΕ στο Σκαραμαγκά. Βρίσκονται εν εξελίξη οι εργασίες και οι εν πλω δοκιμές για την πιστοποίηση και την επιχειρησιακή ένταξη του Υ/Β στο Στόλο.


ΚΑΤΣΩΝΗΣ

Τον Ιούνιο του 2015 πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση του Υ/Β ΚΑΤΣΩΝΗΣ (S-123). Η καθέλκυση πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των ΕΝΑΕ στο Σκαραμαγκά. Βρίσκονται εν εξελίξη οι εργασίες και οι εν πλω δοκιμές για την πιστοποίηση και την επιχειρησιακή ένταξη του Υ/Β στο Στόλο.

Χαρακτηριστικά υποβρυχίων τύπου «Παπανικολής»

Πρόωση

Η πρόωση θα επιτυγχάνεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 3.900 kW σε συνδυασμό με το σύστημα αναερόβιας πρόωσης (AIP), την παραγωγή δηλαδή ηλεκτρικής ενέργειας από κυψέλες υγρών καυσίμων. Το σύστημα αυτό απαλλάσσει τα Υ/Β αυτού του τύπου (όποτε επιχειρησιακά απαιτείται) από την διαδικασία εκτελέσεως αναπνευστήρα για τη φόρτιση των συστοιχιών του, μια διαδικασία που καθιστά τα Υ/Β ευάλωτα σε εντοπισμό από ανθυποβρυχιακές μονάδες.

Συνεννόηση

Τα Υ/Β κλάσεως 214 θα είναι πλήρως εφοδιασμένα με τις κεραίες, πομπούς και δέκτες που είναι απαραίτητα για τις επικοινωνίες τους.

Ναυτιλία

Τα Υ/Β κλάσεως 214 του Πολεμικού Ναυτικού θα φέρουν το ολοκληρωμένο οπλικό σύστημα ISUS της εταιρείας ATLAS ELEKTRONIK, του οποίου οι κονσόλες με τη δυνατότητα της μεταξύ τους εναλλαγής λειτουργιών, θα αποτελούν τα απαραίτητα συστήματα ναυτιλιακής έρευνας, όπως RADAR, ESM, GPS, ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟΥ κ.τ.λ. Φυσικά πολλά σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα, όπως ιστοί OPTRONIC με πολλές δυνατότητες απεικόνισης θα αποτελούν σημαντικά ναυτιλιακά αλλά και επιχειρησιακά βοηθήματα.

Οπλισμός

Στο οπλικό Σύστημα ISUS ολοκληρώνονται, τόσο οι τορπίλλες, όσο και τα Κατευθυνόμενα Βλήματα SUBHARPOON , τα οποία θα φέρει το Υ/Β στους 8 Τ/Σ και στις θέσεις εφεδρικών όπλων.

Sonar

Στο ίδιο οπλικό σύστημα ενσωματώνεται, παθητικό SONAR μεσαίων και χαμηλών συχνοτήτων, SONAR ναυτιλίας / εντοπισμού ναρκών, ενεργητικού SONAR και άλλες υποβοηθητικές λειτουργίες για την στοχοποίηση και επίλυση προβλήματος βολής.

Προσωπικό

Το προσωπικό του υποβρύχιου συνίσταται από 6-7 Αξιωματικούς και από πλήρωμα 28-30 ανδρών (Μονίμων Υπαξιωματικών και Επαγγελματιών Οπλιτών)

Υποστήριξη

Τα συγκεκριμένα υποβρύχια μπορούν να μεταφέρουν επαρκή τρόφιμα και πόσιμο νερό για πλου έως 50 ημέρες, ενώ δεν υφίστανται πρόβλημα ανεφοδιασμού με καύσιμα – λιπαντικά.

Αντλήθηκαν πληροφορίες από την επίσημη ιστοσελίδα του Πολεμικού Ναυτικού

Διαβάστε ακόμα στη «ΜτΧ»: Τι απέγινε η μυστική βάση υποβρυχίων του Χότζα στην Αλβανία, που τον οδήγησε σε ρήξη με τον Χρουστσόφ. Έδιωξε τους Σοβιετικούς και κράτησε τα υποβρύχια

The post Τα τέσσερα «αόρατα» ελληνικά υποβρύχια τύπου 214 που έχουν προκαλέσει πονοκέφαλο στην Τουρκία. Τα αναζητούσαν χωρίς επιτυχία επί 34 ημέρες appeared first on ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.

Keywords
Τυχαία Θέματα