Πράσινη ναυτιλία: Απαιτούνται 5 δισ. ευρώ για την μετάβαση της ακτοπλοΐας – Τα 3 σενάρια για την χρηματοδότηση των εταιρειών
Ο εκσυγχρονισμός των 264 επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων που εκτελούν καθημερινά δρομολόγια στο Αιγαίο και στο Ιόνιο και συνδέουν την ηπειρωτική χώρα με τα νησιά, αλλά και ενδονησιωτικά συμπλέγματα απαιτεί, σύμφωνα με μελέτες και εκτιμήσεις παραγόντων της Ακτής Μιαούλη, ένα ποσό που ανέρχεται στα 5 δισ. ευρώ!
Ο Κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης Fit for 55 προβλέπει ότι έως το 2030 θα πρέπει να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων co2 κατά 55%. Η εξαίρεση της ελληνικής ακτοπλοΐας από το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων λήγει το 2030.
Από
Οι εταιρείες των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια στη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας, έχουν επιβάλει επίναυλο, όπως και η Blue Star Ferries για τις γραμμές της Κρήτης.
Η εταιρεία Minoan Lines του Εμανουέλε Γκριμάλντι απαλλάχτηκε από το πρόσθετο τέλος γιατί αξιοποίησε την παράγραφο εκείνη του Κανονισμού που ανέφερε ότι θα εξαιρούνται τα πλοία που προσεγγίζουν νησιά κάτω των 200.000 κατοίκων.
Στην προκειμένη περίπτωση, η Minoan Lines, συνέδεσε το Ηράκλειο με την Μήλο και με αυτόν τον τρόπο επέτυχε την εξαίρεση από την υπαγωγή της το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων.
Να επανέλθουμε όμως, στο θέμα της ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου και της προσαρμογής στους κανόνες της πράσινης ναυτιλίας.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσιος Θεοδωράτος, πριν λίγες ημέρες στην κοπή της πίτας του συλλογικού οργάνου των εταιρειών της ακτοπλοΐας, επισήμανε το πρόβλημα και ειδικότερα, είπε τα εξής:
“Η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοΐα στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης είναι αυτή της ανανέωσης του στόλου, καθώς ακόμη αναμένουμε να ανοίξουν κύκλοι χρηματοδότησης.
Οι επενδύσεις απανθρακοποίησης με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του αποτυπώματος του στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας θα πρέπει να αφορούν κυρίως έργα ναυπήγησης νέων πλοίων ή εκσυγχρονισμού υφιστάμενων πλοίων με μηχανές χρήσης διπλού εναλλακτικού καυσίμου”.
Ποιοι είναι αυτοί οι “κύκλοι χρηματοδότησης”;Τα σενάρια που συζητούνται στα κυβερνητικά γραφεία και είναι ενήμεροι και οι εφοπλιστές της ελληνικής ακτοπλοΐας είναι τρία:
Το πρώτο σενάριο: Η προσπάθεια του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι να εξασφαλίσει την συναίνεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να χρηματοδοτηθούν και οι μεγάλες επιχειρήσεις και μέσα σε αυτές να συμπεριληφθούν και οι εταιρείες της ακτοπλοΐας μέσα από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ.
Το δεύτερο σενάριο: Η προσπάθεια που καταβάλλεται είναι η χρηματοδότηση των εταιρειών από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με μηδενικό επιτόκιο.
Το τρίτο σενάριο: Οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας επεξεργάζονται ένα σχέδιο για την δυνατότητα δρομολόγησης πλοίων για μια δωδεκαετία σε επιδοτούμενες γραμμές. Κάθε χρόνο δίνονται από τον κρατικό προϋπολογισμό ένα ποσό 150 εκατ. ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι κάποιες εταιρείες θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν ένα ποσό 1,8 δισ. ευρώ για τα 12 χρόνια από την υπογραφή των δημόσιων συμβάσεων για την εξυπηρέτηση γραμμών δημόσιου χαρακτήρα και να μπορέσουν να αγοράσουν ή να ναυπηγήσουν καινούργια πλοία, προσαρμοσμένα στις σύγχρονες απαιτήσεις.
Η εμπειρία που υπάρχει από παλαιότερη εφαρμογή σχετικού νόμου, δεν είναι ενθαρρυντική, δεδομένου ότι δεν καρποφόρησε, πλην μιας περίπτωσης, της Blue Star Ferries.
Να υπενθυμίσουμε ότι παρόμοιες συμβάσεις είχαν υπογράψει οι εταιρείες Λασηθιωτική ΑΝΕ για δρομολόγηση πλοίου από Πειραιά, για Κύθηρα, Αντικύθηρα, Κίσσαμο Χανίων και της δημοτικής εταιρείας της Τήλου, που δεν κατόρθωσαν στην τριετία να αντικαταστήσουν το πλοίο με νεότευκτο, όπως είχε θέσει ως προϋπόθεση ο νόμος.
Σ συνδυασμό αυτών των τριών σεναρίων και σε ενδεχόμενη υλοποίηση του, εκφράζεται η αισιοδοξία ότι μπορεί να συγκεντρωθεί ένα ποσό 3 δισ. ευρώ για την ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου.
Διαβάστε επίσης:
Νεάπολη Λακωνίας: Διάσωση 97 μεταναστών και σύλληψη τριών διακινητών
Ποσειδώνια 2024: Στο επίκεντρο η τεχνητή νοημοσύνη – Το νέο τοπίο στη Ναυτιλία
Γιώργος Οικονόμου: Μήνυση στον Σταμάτη Τσαντάνη για τον έλεγχο της Seanergy Maritime
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Ποιο μέρος της Ελλάδας είναι το πιο ήρεμο μέρος στον κόσμο;
- Voucher διασύνδεσης POS-ταμειακών: Μέχρι 12 Μαρτίου η υποβολή αιτήσεων για τον 4ο κύκλο
- «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός 2024»
- «Θα σέβεστε» την τεχνητή νοημοσύνη: 3 λόγοι για τους οποίους πρέπει να είμαστε ευγενικοί με το ChatGPT
- Νέους Κανονισμούς για τις συσκευασίες τροφίμων και ποτών συμφώνησε η Ε.Ε.
- ΕΕΑ – ΠΑ.ΠΕΙ: 5 δωρεάν διαδικτυακά σεμινάρια με επίκεντρο την Τεχνητή Νοημοσύνη
- Δείτε την νέα "διαστημική" πίστα Formula 1 στη Σαουδική Αραβία (εικόνες)
- Στο 3,73% η απόδοση στη δημοπρασία εντόκων ενός έτους
- Πάνω από 78.000 αιτήσεις, σε 9 ημέρες, στον 4ο κύκλο χρηματοδότησης για POS
- Bitcoin και χρυσός: Πώς σημείωσαν ταυτόχρονα ιστορικό υψηλό – Τα κοινά και οι διαφορές
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Mononews
- Bitcoin και χρυσός: Πώς σημείωσαν ταυτόχρονα ιστορικό υψηλό – Τα κοινά και οι διαφορές
- Μία Ελληνίδα βρίσκει λύσεις στα υδάτινα προβλήματα της Λιβύης
- Eurobank Equities για ΔΕΗ: Κορυφαία επιλογή – Αύξηση τιμής στόχου στα €17,5 από €13
- Πράσινη ναυτιλία: Απαιτούνται 5 δισ. ευρώ για την μετάβαση της ακτοπλοΐας – Τα 3 σενάρια για την χρηματοδότηση των εταιρειών
- Servicers: Ιδρύθηκε η πρώτη Ομοσπονδία στην Ελλάδα – DoValue και Cepal ένωσαν τις δυνάμεις τους
- Αρρυθμίες σε άτομα με φυσιολογική καρδιά: Πρέπει να μας ανησυχούν;
- Άκτωρ: Κατασκευάζει τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες της Ρουμανίας – Στα €573 εκατ. το ύψος της επένδυσης
- Μιχαηλίδου: Οι πολιτικές μας δίνουν προοπτική στους νέους να επιστρέψουν στην Ελλάδα
- Τελευταία Νέα Mononews
- Πράσινη ναυτιλία: Απαιτούνται 5 δισ. ευρώ για την μετάβαση της ακτοπλοΐας – Τα 3 σενάρια για την χρηματοδότηση των εταιρειών
- Eurobank Equities για ΔΕΗ: Κορυφαία επιλογή – Αύξηση τιμής στόχου στα €17,5 από €13
- Άκτωρ: Κατασκευάζει τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες της Ρουμανίας – Στα €573 εκατ. το ύψος της επένδυσης
- Servicers: Ιδρύθηκε η πρώτη Ομοσπονδία στην Ελλάδα – DoValue και Cepal ένωσαν τις δυνάμεις τους
- Μιχαηλίδου: Οι πολιτικές μας δίνουν προοπτική στους νέους να επιστρέψουν στην Ελλάδα
- Αρρυθμίες σε άτομα με φυσιολογική καρδιά: Πρέπει να μας ανησυχούν;
- Μία Ελληνίδα βρίσκει λύσεις στα υδάτινα προβλήματα της Λιβύης
- Bitcoin και χρυσός: Πώς σημείωσαν ταυτόχρονα ιστορικό υψηλό – Τα κοινά και οι διαφορές
- Απόφαση ΤΧΣ για Τράπεζα Πειραιώς: Στα 3,9-4 ευρώ το εύρος τιμής για το placement
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Πώς να αγοράσετε Bitcoin Minetrix - Αναλυτικός οδηγός
- ΟΔΔΗΧ: Επιτόκιο 3,73% στα 12μηνα έντοκα γραμμάτια - Υπερκάλυψη 1,44 φορές
- Κ. Χατζηδάκης: Επέστρεψαν οι 350.000 από τις 600.000 της γενιάς του brain drain
- Placement Πειραιώς: Στα 3,9-4 ευρώ κλείνει το εύρος τιμής
- Eύσημα στις ελληνικές τράπεζες από τη Moody’s – Προβλέπει ισχυρά κέρδη και το 2024
- Κ. Σκρέκας: «Η Ελλάδα έχει πάρει τα πιο δραστικά μέτρα κατά της ακρίβειας»
- Αίγυπτος: Μεγάλη αύξηση των επιτοκίων κατά 600 μ.β.
- Στο 3,73% η απόδοση στη δημοπρασία εντόκων ενός έτους
- Ν. Παπαθανάσης: Θα εξαντλήσουμε τους πόρους και των έξι δράσεων ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας στις λιγνιτικές περιοχές