Το κέρδος από το «ψαλίδι» στις προσφορές στα σούπερ μάρκετ

00:02 4/5/2024 - Πηγή: Mononews

Στις 29 Φεβρουαρίου, μια ημέρα πριν την εφαρμογή των μέτρων Σκρέκα στα σούπερ μάρκετ για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, το υπουργείο Ανάπτυξης δημοσιοποίησε λίστα με 3.000 προϊόντα.

https://www.mononews.gr/oikonomia/souper-market-miomeni-timokatalogi-gia-3-000-proionta-se-pia-brands-peftoun-i-times

Γνωστά brands από τις κατηγορίες απορρυπαντικών, προσωπικής φροντίδας, καθαριστικών κ.α. με τις χονδρικές τιμές μειωμένες σε ποσοστά που έφταναν ακόμη και στο 42% λόγω του μέτρου για τον περιορισμό των προσφορών.

Ένα

μέτρο που αναμφισβήτητα οδήγησε σε σημαντική πτώση των αρχικών τιμών αφού ενσωματώθηκε σε αυτές το 30% των εκπτώσεων και των πιστωτικών που έκαναν την προηγούμενη χρονιά.

Πόσο όμως έχει ωφεληθεί ο καταναλωτής από το μέτρο αυτό που αφορά συνολικά 13 κατηγορίες προϊόντων και πόσο έχουν μειωθεί οι προσφορές; Μια πρώτη εικόνα δίνουν τα στοιχεία της Circana για την πορεία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο.

Η ένταση των προσφορών

Με βάση το report της εταιρείας ερευνών, συνολικά για όλα τα ταχυκίνητα προϊόντα στα σούπερ μάρκετ το ποσοστό των προσφορών στο πρώτο τρίμηνο αυξήθηκε στο 27,5% από 25% το αντίστοιχο διάστημα του 2023, 25,3% το 2022 και 22,5% το 2021.

Τα «σκήπτρα» στις προσφορές κρατά και σε αυτό το τρίμηνο η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας. Το 31,3% των προϊόντων που πουλήθηκαν ήταν σε προωθητική ενέργεια ή καθεστώς προσφοράς έναντι ποσοστού 28,4% πέρυσι, 28,2% το 2022 και 28,6% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.

Στα είδη οικιακής χρήσης το ποσοστό των προσφορών είναι το υψηλότερο σε βάθος τετραετίας. Μάλιστα  αυξήθηκε κατά 6,4 μονάδες στο πρώτο τρίμηνο με το 28,6% των προϊόντων της κατηγορίας να πωλείται υπό καθεστώς προσφοράς. Την αντίστοιχη περίοδο του 2023 το ποσοστό των προσφορών ήταν στο 22,2%, το 2022 στο 25,3% και το 2021 στο 21,8%.

Η εικόνα που αποτυπώνεται στα στοιχεία της Circana καταδεικνύει ότι οι προσφορές παραμένουν ένα από τα βασικά εργαλεία των προμηθευτών για την προώθηση των προϊόντων. Ωστόσο, όπως αναφέρουν άνθρωποι της αγοράς, η ένταση των εκπτώσεων και των προσφορών έχει μειωθεί, κάτι που θα αποτυπωθεί στους επόμενους μήνες.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στέλεχος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ «τα μέτρα έχουν μειώσει το promotion plan των προμηθευτών. Εκεί που έβγαζαν προωθητική με 40-50% τώρα το έχουν μειώσει στο 25-35% και πιέζουν εμάς να βάλουμε το υπόλοιπο. Κάποιες φορές μπορούμε και το καλύπτουμε παρέχοντας μεγαλύτερη έκπτωση στον καταναλωτή και κάποιες άλλες όχι».

Η πορεία των τιμών 

Ενώ στο τρίμηνο ενισχύθηκε η ένταση των προωθητικών ενεργειών και στις δύο κατηγορίες οι τιμές ακολουθούν ελαφρά πτωτική πορεία.  Όπως καταγράφεται από τη Circana οι τιμές στην κατηγορία προϊόντων προσωπικής φροντίδας μειώθηκαν κατά 1,4% και στην κατηγορία των ειδών οικιακής χρήσης κατά 0,5%.

Η κατηγορία των προϊόντων οικιακής χρήσης εμφάνισε οριακή αύξηση της τάξεως του 0,4% σε αξία και κατά 0,9% στον όγκο, ενώ στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς καταγράφηκε οριακή απώλεια 0,2% με αύξηση όγκου κατά 1,3%.

Συνολικά η μέση αύξηση της τιμής ανά μονάδα προϊόντος στο πρώτο τρίμηνο είναι στο 0,5% . Αναλύοντας τις κατηγορίες πτώση τιμών καταγράφεται:

Στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής με τη μέση τιμή  ανά μονάδα χαμηλότερη κατά 4,5%Στα άλλα είδη για τη φροντίδα σπιτιού οι τιμές υποχώρησαν κατά 3,6%.

Αντίθετα αυξήσεις και σε αυτό το τρίμηνο σε δύο κατηγορίες και ειδικότερα:

Στα προϊόντα προσωπικής ομορφιάς και φροντίδας κατά 2,2%Στα απορρυπαντικά με τις αυξήσεις τιμών να περιορίζονται στο 0,7%.

Κάμψη στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ενδιαφέρον έχουν και τα στοιχεία που αφορούν στην ιδιωτική ετικέτα, η οποία συνεχίζει να διευρύνει τη δυναμική της όχι όμως στις κατηγορίες που αφορούν στα είδη σπιτιού και προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς.

Στο πρώτο τρίμηνο έφτασε στο 27,5% καταγράφοντας μία αύξηση της τάξης του 4,2% σε αξία με το μερίδιο των επωνύμων προϊόντων να μειώνεται στο 72,9% καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 1,5% σε αξία.

Πτώση ωστόσο καταγράφηκε στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στις κατηγορίες προσωπικής φροντίδας και οικιακής χρήσης με τα ποσοστά να περιορίζονται αντίστοιχα στο 21,6% από 23,2% πέρυσι και στο 27,5% από 28,1% την ίδια χρονική περίοδο του 2023.

Διαβάστε επίσης:

Κόλαφος για τον Σούνακ το αποτέλεσμα των τοπικών εκλογών

Στην Αίγυπτο το Σάββατο αντιπροσωπεία της Χαμάς για το σχέδιο κατάπαυσης πυρός στη Γάζα

Νεπάλ: Το Ανώτατο Δικαστήριο διατάσσει τη μείωση του αριθμού των αδειών για την ανάβαση στο Έβερεστ

Keywords
Αναζητήσεις
to-kerdos-apo-to-psalidi-stis-prosfores-sta-souper-market.htm
Τυχαία Θέματα