Ο σταθμάρχης υποψιάστηκε τελευταία στιγμή το λάθος – Το τηλεφώνημα αγωνίας σε συνάδελφό του: “Είσαι στο τρένο;”

Μια σημαντική αποκάλυψη κάνει σήμερα η εφημερίδα Τα Νέα, που γράφει ότι πιθανότατα την τελευταία στιγμή ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας, αντιλήφθηκε ότι κάτι δεν πάει καλά με τις οδηγίες που είχε δώσει και επικοινώνησε τηλεφωνικά με συνάδελφό του για να τον ρωτήσει αν βρίσκεται μέσα στην εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με το Intercity 62 και προκάλεσε τους 57 νεκρούς. Αλλά εκείνος απάντησε αρνητικά και ο σταθμάρχης μάλλον δεν ήξερε τι να κάνει…

Όπως

γράφει στην εφημερίδα ο συντάκτης μεταφορών Κώστας Ντελέζος, ο μοιραίος σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς, έβλεπε για 3 ολόκληρα λεπτά μπροστά του, στον πίνακα τηλεδιοίκησης που υπάρχει και λειτουργεί στην Λάρισα, τα δυο τρένα να βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης. Όμως είτε από απειρία, είτε από πανικό, είτε για άλλους λόγους, δεν το κατάλαβε και δεν μπόρεσε να αντιδράσει.

Το τραγικό, όπως σημειώνει η εφημερίδα, είναι ότι για 3 ολόκληρα λεπτά το σύστημα τηλεδιοίκησης που υπάρχει στη Λάρισα, έδειχνε στον σταθμάρχη ότι τα δυο τρένα θα συγκρούονταν. Εκείνο το κρίσιμο διάστημα ο Βασίλης Σαμαράς θα μπορούσε να δώσει σήμα μέσω των ραδιοεπικοινωνικών και στα δυο τρένα, και το εμπορικό και το επιβατικό, να σταματήσουν. Όμως δεν το έκανε.

Γιατί; Η ερμηνεία που δίνει ο συντάκτης Κώστας Ντελέζος είναι ότι ο σταθμάρχης δεν γνώριζε πώς να παρακολουθήσει τον πίνακα στο σταθμαρχείο, ούτε ήξερε να χαράσσει δρομολόγια. Αν ήξερε, το κλειδί θα ήταν στην άνοδο και τα τρένα δεν θα είχαν συγκρουστεί. Όμως αυτός είχε τοποθετήσει το κλειδί στην κάθοδο και η επιβατική αμαξοστοιχία πήγαινε ευθεία προς την εμπορική.

Το τελευταίο τηλεφώνημα

Το συνολικό διάστημα που κύλισε ανάμεσα στην αναχώρηση της αμαξοστοιχίας από τη Λάρισα και τη μοιραία σύγκρουση με την εμπορική αμαξοστοιχία, ήταν συνολικά 12 λεπτά. Στα 3 λεπτά αυτής της διαδρομής, η πορεία της σύγκρουσης ήταν εμφανής και στον πίνακα τηλεδιοίκησης στον σταθμό. Μετά το σύστημα ήταν τυφλό.
Όμως κάποια στιγμή φαίνεται ότι ο σταθμάρχης κατάλαβε ότι κάτι δεν πάει καλά και έτσι επικοινώνησε με το κινητό τηλέφωνο με συνάδελφό του μηχανοδηγό, και τον ρώτησε αν βρίσκεται στην εμπορική αμαξοστοιχία. Εκείνος όμως απάντησε αρνητικά…

Γι΄αυτόν τον λόγο πάντως ο αρμόδιος εισαγγελέας έχει ζητήσει να ανοίξουν τα κινητά τηλέφωνα όλων των εμπλεκομένων στο δυστύχημα ώστε να βρεθούν όλες οι επικοινωνίες που έγιναν το κρίσιμο διάστημα.

Το σύστημα τηλεδιοίκησης

Συνολικά ο πίνακας του σταθμαρχείου της Λάρισας, μπορούσε να εντοπίσει τα δυο τρένα και να δείξει ότι είναι σε πορεία σύγκρουσης, για 8,5 χιλιόμετρα. Δηλαδή το σύστημα δείχνει την πορεία των τρένων έως και 5,5 χλμ βορείως της Λάρισας, με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη και έως 3 χιλιόμετρα πριν από την είσοδο στη Λάρισα. Αλλά ο σταθμάρχης δεν είδε τίποτα…

“Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση, πριν και μετά τον σταθμό, υπάρχουν φωτοσήματα, αλλαγές και κυκλώματα γραμμής που δείχνουν την παρουσία του τρένου”, εξήγησε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης. Ο πίνακας λειτουργεί, σημείωσε, αφού τον ήλεγξε ο ίδιος μετά το δυστύχημα, προτού πάει στον ανακριτή.

“Δεν θυμάμαι τι έγινε”, είπε στην απολογία του ο σταθμάρχης, “εικάζω ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και μετά ξεκούμπωσε”, πρόσθεσε. Ενώ προσπάθησε να επιρρίψει την ευθύνη στους μηχανοδηγούς τους οποίους δεν ενημέρωσε ότι κινούνταν στην ίδια ράγα, αλλά και οι ίδιοι δεν αναρωτήθηκαν γιατί ήταν σε λάθος κατεύθυνση.

Πηγή: THE TOC

Keywords
Τυχαία Θέματα