Νielsen τηλεθεάσεις: Ο σοβαρός λόγος που τα νούμερα τηλεθέασης είναι ΟΛΑ άκυρα
Μεγάλη κουβέντα έχει ξεκινήσει τον τελευταίο καιρό για τη Nielsen, την εταιρεία που μετρά την τηλεθέαση στην Ελλάδα με την παροχή ειδικού εξοπλισμού σε συγκεκριμένα νοικοκυριά.
Από σήμερα στο Sportime θα αναλύσουμε ένα πολύ σημαντικό παράγοντα που δεν έχουν αναλύσει οι τηλεοπτικοί δημοσιογράφοι και όσοι ζουν από την ελληνική τηλεόραση που θα συζητηθεί.
Αρχικά, ας εξηγήσουμε
Μέσα από μηχανήματα εγκατεστημένα σε κάτι παραπάνω από 1300 σπίτια η Nielsen παρακολουθεί την τηλεοπτική συμπεριφορά αυτών των ανθρώπων-δειγμάτων και μέσα από
αυτή τη διαδικασία υπολογίζεται τι βλέπει όλη η Ελλάδα, κάτι περισσότερο από 10 εκατομμύρια άτομα που είναι επισήμως ο πληθυσμός της χώρας.
Να σημειωθεί πως ανάλογα με το προφίλ κάθε μέλους της οικογένειας στην οποία έχει εγκατασταθεί μηχανάκι, αποτυπώνονται και τα χαρακτηριστικά της μέτρησης για το συγκεκριμένο άτομο.
Δηλαδή αν βλέπει ο πατέρας ενημερώνει το μηχάνημα (με τηλεκοντρόλ) πως βλέπει αυτός, αν η μητέρα το ίδιο, αν τα παιδιά το ίδιο, ενημερώνουν δηλαδή ότι βλέπουν τα παιδιά τα αγαπημένα τους τηλεοπτικά προγράμματα.
Έτσι λοιπόν ενημερώνεται η μέτρηση για τα ηλικιακά κοινά, τα φύλα και τα χαρακτηριστικά εκείνων που βλέπουν τηλεόραση.
Ναι, σωστά διαβάσατε. Αυτά τα κάτι παραπάνω από 1300 μηχανάκια που έχουν εγκατασταθεί σε συγκεκριμένα νοικοκυριά της Ελλάδας βγάζουν τα νούμερα τηλεθέασης, για τα οποία τόσος λόγος γίνεται στις μέρες μας.
Νielsen τηλεθεάσεις: Η βασική παθογένειαΑλλά ας δούμε τώρα μία από τις βασικές παθογένειες που δημιουργούνται από τον συγκεκριμένο τρόπο μέτρησης.
Η Nielsen θεωρείται σταθερά εδώ και δεκαετίες η κυρίαρχη εταιρεία στις τηλεθεάσεις, όμως ο κόσμος έχει αλλάξει δραστικά. Το 2001 το 80% των τηλεθεατών είδαν τον τελικό του Big Brother. Σήμερα 80% φαίνεται να είναι το ποσοστό εκείνων που αγχώνονται για το «big brother». Cookies, GDPR, παρακολουθήσεις κλπ είναι έννοιες που πλέον απασχολούν όλους.
Με άλλα λόγια ενώ οι τηλεθεάσεις της Nielsen θεωρητικά δείχνουν τις προτιμήσεις του συνόλου των Ελλήνων τηλεθεατών, πρακτικά είναι άνθρωποι που δέχονται ένα μηχάνημα να καταγράφει κάθε αλλαγή καναλιού, πόση ώρα βλέπουν, ποιοι βλέπουν κλπ;
Όσοι δέχονται να μπουν στην έρευνα της Nielsen δεν μπορεί να είναι απλά ένα τυχαίο δείγμα του πληθυσμού. Πρέπει να είναι άνθρωποι με συγκεκριμένο κοινωνικό-οικονομικό υπόβαθρο, μορφωτικό επίπεδο ή άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που μεγάλωσαν χωρίς τις ανησυχίες του Big Brother.
Για να καταλάβει κάποιος πως οι άνθρωποι που έχουν μηχανάκια Nielsen δεν είναι απλά κάποιοι από εμάς, αν αναρωτηθεί αν θα έβαζε ο ίδιος ένα μηχάνημα που θα κατέγραφε τι ακριβώς βλέπει αυτός, η γυναίκα του και τα ανήλικα παιδιά του.
Σε αυτό το τεράστιο κενό έρχεται να προστεθεί και ένα ακόμα πολύ σημαντικό στοιχείο. Ένας σύγχρονος πολίτης, με όλες τις ανησυχίες που έχουμε οι περισσότεροι σχετικά με τη διαφύλαξη των προσωπικών του στοιχείων, συνηθειών και επιλογών, γιατί να βάλει μηχανάκι της Nielsen;
Μήπως γιατί έχει κάποιο συμφέρον;
Μπορεί η Nielsen να διαφυλάξει ότι στις μετρήσεις της δεν είναι συγγενείς, φίλοι, συνεργάτες στελεχών τηλεοπτικών καναλιών, μέλη σε εταιρείες παραγωγής τηλεοπτικών σειρών, ηθοποιοί;.
Πως μπορεί να αποκτήσει κάποιος μηχανάκι τηλεθέασηςΑς δούμε λίγο τη διαδικασία για να αποκτήσει κάποιος μηχανάκι της Nielsen.
Δηλαδή, χτυπάει το τηλέφωνο σας και ακούτε στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής σας γραμμής πως σας καλούν για μία δημογραφική έρευνα (σ.σ. Η Nielsen δεν κάνει δημογραφική έρευνα). Εσείς τι απαντάτε; Ναι, έχω άπλετο χρόνο, βεβαίως να απαντήσω στις ερωτήσεις σας; Ναι, απλά λίγο σύντομα γιατί είμαι στη δουλεία; Όχι ευχαριστώ;
Μετά λοιπόν από τη δημογραφική αυτή έρευνα, αν καλύπτετε τις προϋποθέσεις του κοινού που ψάχνουν, θα σας ξανακαλέσουν για να γίνουν πιο συγκεκριμένοι και να σας μιλήσουν για τη Nielsen και την τηλεθέαση.
Άρα, μέχρι τώρα, σας έχουν πάρει μία φορά για τη δημογραφική έρευνα και σας παίρνουν και άλλη μία φορά για να σας μιλήσουν για τις τηλεθεάσεις της Nielsen και θα ακολουθήσει και το ραντεβού, αυτή τη φορά στο σπίτι σας για να εγκατασταθεί το μηχανάκι της Nielsen, όπου και θα σας εξηγήσουν τη διαδικασία καταγραφής της τηλεοπτικής συμπεριφοράς όλης σας της οικογένειας.
Θα είχε τεράστιο ενδιαφέρον αν η Nielsen έδινε στη δημοσιότητα το ποσοστό των ανθρώπων που αρχικά απαντούν στις γενικές δημογραφικές ερωτήσεις και τελικά αυτών που δέχονται να μπουν και παραμένουν στην έρευνα.
Αυτό θα ήταν και το ποσοστό του πληθυσμού που εκπροσωπούν τα νούμερα της. Η τεχνητή νοημοσύνη που ρωτήσαμε εκτίμησε αυτό το ποσοστό μεταξύ 1 και 10% με πιθανή κλίση προς το χαμηλότερο άκρο. Αλλά δεν υπάρχει λόγος να ρωτάμε για αυτά τα πράγματα. Ας δώσει η Nielsen στη δημοσιότητα αυτά τα στοιχεία.
Διονύσης Αντωνέλλος για το sportime.gr.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Αθλητικά
- Μπαρτσελόνα: Είναι 17 ετών και "έσβησε" τον Εμπαπέ σαν να έπινε ένα ποτήρι νερό
- Δημοσίευμα-βόμβα: «Ο Παναθηναϊκός θέλει τον Σάντος αντί του Τερίμ»
- Δένδιας για Παναθηναϊκό: "Κερδίσαμε τον Άρη παρά... μην πω τώρα για τη διαιτησία"
- Προγνωστικά Στοιχήματος: Ολυμπιακός και ΠΑΟΚ έτοιμοι να γράψουν ιστορία
- Η γη της ελιάς επόμενα επεισόδια: Άγριος ξυλοδαρμός της Αμαλίας από τον Μάνο
- Παρί Σεν Ζερμέν: Στην τελική ευθεία το θέμα του Οσιμέν
- Καζάνι που βράζει η ΑΕΚ Betsson: Οι παίκτες απέχουν από τις προπονήσεις
- Παναθηναϊκός: Το μήνυμα του Κώστα Σλούκα για τον αυτισμό
- Laver Cup: Η Team World ανακοίνωσε τους πρώτους παίκτες για Βερολίνο
- MasterChef 11/4: «Θα της έλεγα άντε γ… αν δεν έβλεπε ο κόσμος» – Εκτός εαυτού ο Γιάννης (vids)
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Sportime
- Η γη της ελιάς επόμενα επεισόδια: Άγριος ξυλοδαρμός της Αμαλίας από τον Μάνο
- MasterChef 11/4: «Θα της έλεγα άντε γ… αν δεν έβλεπε ο κόσμος» – Εκτός εαυτού ο Γιάννης (vids)
- 2η Ανάβαση Ιωαννίνων 2024 με 25 συμμετοχές
- Νielsen τηλεθεάσεις: Ο σοβαρός λόγος που τα νούμερα τηλεθέασης είναι ΟΛΑ άκυρα
- Έτσι κατάφεραν οι ΗΠΑ να πιέζουν το Ισραήλ – Παράδειγμα και για την Ελλάδα
- F-16 Viper: Ο φαύλος κύκλος των «τρεις και εξήντα» που δίνει η Ελλάδα στους εργαζόμενους – Και έχει και άλλο
- Καλή εμφάνιση των Ελλήνων ιστιοπλόων στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ΙLCA 4 Youth της Σλοβενίας
- Τελευταία Νέα Sportime
- Νielsen τηλεθεάσεις: Ο σοβαρός λόγος που τα νούμερα τηλεθέασης είναι ΟΛΑ άκυρα
- Η γη της ελιάς επόμενα επεισόδια: Άγριος ξυλοδαρμός της Αμαλίας από τον Μάνο
- F-16 Viper: Ο φαύλος κύκλος των «τρεις και εξήντα» που δίνει η Ελλάδα στους εργαζόμενους – Και έχει και άλλο
- MasterChef 11/4: «Θα της έλεγα άντε γ… αν δεν έβλεπε ο κόσμος» – Εκτός εαυτού ο Γιάννης (vids)
- 2η Ανάβαση Ιωαννίνων 2024 με 25 συμμετοχές
- Έτσι κατάφεραν οι ΗΠΑ να πιέζουν το Ισραήλ – Παράδειγμα και για την Ελλάδα
- Καλή εμφάνιση των Ελλήνων ιστιοπλόων στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ΙLCA 4 Youth της Σλοβενίας
- Προγνωστικά στοιχήματος Χοσέ 11/4: Μεγάλη βραδιά για τις ελληνικές ομάδες
- Τηλεθέαση: Ανατροπή από τον Σασμό στη μάχη με Ψυχοκόρες – Τι έκαναν Survivor, MasterChef
- Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: Εεε, μας βλέπουν! Δεν είναι τυφλός ο κόσμος – Σε κάθε μεγάλη πλατεία υπάρχει «soft» αστυνομική παρουσία λέει
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Αθλητικά
- Φαλ: «Με τη Φενέρ θα γίνει... μάχη - Δεν έχω κάποια προτίμηση ενόψει Playoffs» (vid)
- Μπαρτζώκας για την αγκαλιά με Πίτερς: «Το κάναμε για πλάκα, δεν είμαστε εχθροί»
- Παναθηναϊκός: «Βόμβα» από Τουρκία - «Σκέψεις για Σάντος αντί Τερίμ»
- Αποχή στην ΑΕΚ: Δεν κατεβαίνουν στις προπονήσεις παίκτες και προσωπικό λόγω οφειλών
- Παίκτες… από χρυσάφι! Αυτή είναι η πολυτιμότερη 11άδα του παγκόσμιου ποδοσφαίρου!
- Μπριζ: Δρακόντεια μέτρα ασφαλείας…
- Ο «πόλεμος» μεταξύ Ρόι Κιν και Χάαλαντ συνεχίζεται: «Επιμένω ότι το παιχνίδι του μοιάζει με παίκτη τέταρτης κατηγορίας»
- Ολυμπιακός: Το update του Μπαρτζώκα για Μιλουτίνοβ και Πετρούσεβ ενόψει Φενέρμπαχτσε
- Η Ομόνοια θέλει να αγοράσει τον Αλιούμ, αλλά με τους δικούς της οικονομικούς όρους
- «Μας είπατε να ανάβουμε και κανά κεράκι»: Μετά την Καρυστιανού και ο Πλακιάς «καρφώνει» την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου