30 κεράκια για τη θρυλική Citroen Xantia των 1.300.000 μονάδων
Αποκαλύφθηκε στον κόσμο τον Μάρτιο του 1993 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Citroën Xantia που φέτος γιορτάζει την 30η επέτειό της, καθώς γίνεται κι επίσημα ιστορικό μοντέλο. Κατασκευασμένο σε 1.326.259 μονάδες από το 1993 έως το 2010, κυρίως στο εργοστάσιο της Rennes la Janais, η Xantia έχει γίνει αβίαστα ένα από τα πιο διάσημα μοντέλα της Citroën.
Σχεδιαστικά ολοκληρώθηκε από τον Daniel Abramson στο κέντρο σχεδιασμού της Citroën, με βάση τη δημιουργία που πρότεινε ο Ιταλικός Οίκος Bertone, για να διαδεχθεί το δημοφιλές μοντέλο BX της δεκαετίας του ‘80. Δυναμικό, με ρευστή γραμμή και στιβαρό, διατηρούσε κάποιες γραμμές της ναυαρχίδας XM κι επέβαλλε μια νέα σιλουέτα στη γκάμα της Citroën. Χάρη και στο μοναδικό της στιλ, αλλά και στην τεχνολογία που εισήγαγε στην κατηγορία της, η Xantia ψηφίστηκε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της χρονιάς το 1993, τη χρονιά της κυκλοφορίας της!
Εννέα χρόνια τόλμης και καινοτομίας στην υπηρεσία της άνεσης!
Κατά τη διάρκεια των εννέα ετών της παραγωγής, η Xantia εξελίχθηκε σε πολλά σημεία. Αρχικά, ήταν διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού (SX και VSX), με τρεις διαφορετικούς κινητήρες. Οι κορυφαίες εκδόσεις ήταν εξοπλισμένες με το υδροπνευματικό σύστημα “Hydractive II”, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ανάρτησης, το οποίο επέτρεπε τον περιορισμό των κλίσεων στις στροφές και τη βελτίωση της ακρίβειας του τιμονιού, χωρίς να γίνονται παραχωρήσεις σε επίπεδο άνεσης. Το 1994, κυκλοφόρησε η έκδοση Activa η οποία ενσωμάτωσε στο σύστημα Hydractive II, δύο κυλίνδρους που εμπόδιζαν τις κλίσεις να ξεπεράσουν τη… μισή μοίρα (0.5°), αυξάνοντας τον αριθμό των σφαιρών της ανάρτησης σε 10 συνολικά. Με αυτή την ανάρτηση, η Xantia μπορούσε να στρίψει χωρίς καθόλου κλίσεις. Η τεχνολογία αυτή, οδήγησε και στην ανάπτυξη ειδικής σειράς ελαστικών από την Michelin. Το 1995, παρουσιάστηκε η Xantia Break στην αγορά. Το 1997, η Xantia ανανεώθηκε, ενώ η τελευταία αναβάθμιση του μοντέλου ήρθε το 1998, όταν η Xantia εγκαινίασε σε επίπεδο Ομίλου PSA τον ολοκαίνουργιο diesel κινητήρα 2.0 HDi, υψηλής πίεσης με κοινή γραμμή τροφοδοσίας – τεχνολογίες αιχμής για την εποχή.
Απόλυτη άνεση: Hydractive II
Από πλευράς τεχνολογίας, ήταν η άφιξη του συστήματος Hydractive II, μιας τεχνολογίας που συνδύαζε τη δύναμη του υδραυλικού κυκλώματος και την ταχύτητα των ηλεκτρονικών. Η συμβατική υδροπνευματική ανάρτηση ήταν εξοπλισμένη με μια πρόσθετη σφαίρα ανά άξονα, η οποία μπορούσε να ενεργοποιηθεί μέσω ηλεκτρομαγνητικών βαλβίδων στο κανονικό κύκλωμα, έχοντας μια σφαίρα ανά κύλινδρο ανάρτησης. Αυτό επέτρεπε τον καθορισμό δύο καταστάσεων ευελιξίας και απόσβεσης της ανάρτησης: μια άνετη και μια σπορ. Οι αισθητήρες επέτρεπαν στην κεντρική μονάδα ελέγχου να επιλέξει ανάμεσα στις δύο λειτουργίες ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Και στις δύο περιπτώσεις, αυτή η τεχνολογία πρόσφερε σε οδηγούς κι επιβάτες τη δυνατότητα να ταξιδεύουν με μεγάλη άνεση, αλλά κυρίως με περισσότερη γαλήνη.
Έμπνευση για διαφημιστές!
Η Xantia είχε καινοτομίες κι ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά, επομένως ήταν ιδανικό μοντέλο για κάποιες από τις χαρακτηριστικές διαφημίσεις της Citroën. Μπορεί κανείς να αναφερθεί στη διάσημη διαφήμιση του 1995 με τον απόλυτο star του στίβου εκείνης της εποχής, Carl Lewis, στην οποία αναγκάζεται να γίνει μοναχός λόγω στοιχήματος. Το 1998, ακολούθησε μια ακόμα ιδιαίτερη διαφήμιση, με την… πυραμίδα από κινούμενες Xantia να κάνουν ελιγμό και να μην κουνιέται τίποτα, σε αντίθεση με μια αντίστοιχη ανταγωνιστικού μοντέλου, αποδεικνύοντας έτσι τον εξαιρετικό χειρισμό της τελευταίας γενιάς της Xantia.
Πηγή: Δελτίο Τύπου
The post 30 κεράκια για τη θρυλική Citroen Xantia των 1.300.000 μονάδων appeared first on CarTalk.gr.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Αυτοκίνητο
- Ταξί Tesla από σήμερα στην Ελλάδα - Αποκλειστική ...
- F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Προεπισκόπηση
- 30 κεράκια για τη θρυλική Citroen Xantia των 1.300.000 μονάδων
- Τι ψάρια πιάνει στο Nurburgring η BMW M4 CSL; (+video)
- Thor 24: Τράκτορας με 12 κομπρέσορες, δύναμη 3.424 PS και τελική 200 km/h (photos-video)
- Αυτό είναι το πιο «άγριο» Toyota Yaris
- Ράλλυ Μεξικού - Shakedown: Με ταχύτερο τον Rovanpera
- Ο Cristiano Ronaldo θα είναι στο Γκραν Πρι Σαουδικής Αραβίας
- H Alpine παρουσίασε το A110 San Remo 73
- Χάζεψε το Subaru WRX STI με κινητήρα Ferrari
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις CarTalk.gr
- Τελευταία Νέα CarTalk.gr
- 30 κεράκια για τη θρυλική Citroen Xantia των 1.300.000 μονάδων
- «Έστρωσαν στη δουλειά» τον Bottas στο Centro Stile Alfa Romeo
- VW ID.2: αυτονομία 450 χλμ., ευρύχωρο όπως ένα Golf, με 25.000 €
- 20 χρόνια Rubicon: Γενέθλια για το απόλυτο όχημα εκτός δρόμου
- Μπαμπάς κατασκευάζει ξύλινη ηλεκτρική Lamborghini στον γιο του
- Πιθανώς είστε πιο κουρασμένοι από όσο νομίζετε όταν οδηγείτε
- Alpina B10 Bi-Turbo: το sedan που ντρόπιασε ολόκληρη Testarossa
- Kia EV9:επταθέσιο ηλεκτρικό θωρηκτό με περιστρεφόμενες θέσεις
- Volvo Cars: άνοιγμα νέου Tech Hub στην Κρακοβία της Πολωνίας
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Αυτοκίνητο
- H Alpine παρουσίασε το A110 San Remo 73
- Χάζεψε το Subaru WRX STI με κινητήρα Ferrari
- Ράλλυ Μεξικού - Shakedown: Με ταχύτερο τον Rovanpera
- Τι ψάρια πιάνει στο Nurburgring η BMW M4 CSL; (+video)
- Αυτό είναι το πιο «άγριο» Toyota Yaris
- Thor 24: Τράκτορας με 12 κομπρέσορες, δύναμη 3.424 PS και τελική 200 km/h (photos-video)
- F1 GP Σαουδικής Αραβίας: Προεπισκόπηση
- Marko: Η Ferrari έχει τον δυνατότερο κινητήρα, αλλά χειρότερη φθορά ελαστικών
- Ο Cristiano Ronaldo θα είναι στο Γκραν Πρι Σαουδικής Αραβίας