M5: αι γενεαί πάσαι κοντράρονται σε βάθος τεσσάρων δεκαετιών

Η BMW M5 θεωρείται ευρέως ως το αρχέγονο σπορ sedan πολυτελείας. Αλλά πόσο μακριά έχει προχωρήσει η Σειρά 5 στην 39χρονη ιστορία της; Αυτό απαντά το CarWow στο τελευταίο του βίντεο, το οποίο φέρνει αντιμέτωπες κάθε μία από τις έξι γενιές σε μια σειρά από αγώνες. Ναι, ο συμπαθής Mat Watson κατάφερε να συγκεντρώσει μία M5 από κάθε γενιά, δηλαδή τις E28, E34, E39, E60, F10

και F90 για να τις ονομάσουμε από την παλαιότερη στη νεότερη. Έχουν ισχύ από 286 έως 626 ίππους κι είναι όλες πισωκίνητες εκτός από την F90. Για να έχει περισσότερο ενδιαφέρον, το Carwow εφάρμοσε κόντρες νοκ-άουτ, όπου μόνο δύο αυτοκίνητα αγωνίζονταν κάθε φορά κι ο νικητής προχωρούσε στον επόμενο γύρο.

Το πρώτο ματσάρισμα έφερε την E28 αντιμέτωπη με την E34. Εκκινώντας από στάση, η E34 έφυγε μπροστά και συνέχισε να ανοίγει τη διαφορά μέχρι το τέλος, τερματίζοντας αρκετά μήκη μπροστά. Ο αγώνας εν κινήσει είχε το ίδιο αποτέλεσμα κι είναι πολύ εντυπωσιακό να βλέπεις πόσο μεγάλο άλμα επιδόσεων σημειώθηκε σε μία μόνο γενιά. Το επόμενο ζευγάρι ήταν η νικήτρια E34 έναντι της E39, ίσως της πιο λατρεμένης Μ5 επί ελληνικού εδάφους με τον υπέροχο V8 των 5.0 λίτρων και 400 ίππων. Αυτός ο αγώνας ήταν πολύ πιο κοντά κατά την εκκίνηση, αλλά οι 60 επιπλέον ίπποι της E39 τής επέτρεψαν να νικήσει με ευκολία. Το ίδιο αποτέλεσμα σημειώθηκε στον δεύτερο αγώνα από στάση, αλλά και στην αναμέτρηση εν κινήσει.

Η νικήτρια E39 κλήθηκε τώρα να τα βάλει με τη διάδοχη E60. Με δύο παραπάνω κυλίνδρους και 107 επιπλέον ίππους, δεν είναι δύσκολο να μαντέψει κανείς ποιο μοντέλο κέρδισε. Όπως ήταν αναμενόμενο, η E39 έφαγε τη σκόνη της Ε60 σε κάθε αναμέτρηση. Τα πράγματα ήταν πιο ενδιαφέροντα στην κόντρα της E60 με την F10. Η απόδοση αυξήθηκε και πάλι 100 ίππους, οπότε η F10 θα έπρεπε να είχε το πλεονέκτημα στα χαρτιά, αλλά είτε το πιστεύετε είτε όχι, η E60 διατήρησε το πάνω χέρι από την αρχή μέχρι το τέλος. Με καλύτερη εκκίνηση, το αποτέλεσμα αντιστράφηκε, αλλά ο τρίτος αγώνας από στάση που θα ξεκαθάριζε τα πράγματα δεν ολοκληρώθηκε ποτέ λόγω ενός σπασμένου άξονα μετάδοσης της F10.

Εξαιτίας αυτού, η τελική αναμέτρηση έφερε απροσδόκητα αντιμέτωπες την E60 με την F90. Τώρα με 119 ίππους διαφορά και καλύτερη πρόσφυση λόγω τετρακίνησης, η E60 ήταν ανίσχυρη μπροστά στην F90. Η τελευταία απογειώθηκε από την αρχή και δεν ξανακοίταξε πίσω, τερματίζοντας πολύ πάνω από 10 μήκη αυτοκινήτου μπροστά από την E60. Το αποτέλεσμα επαναλήφθηκε ακόμη κι όταν η F90 μπήκε σε πισωκίνητη λειτουργία.

The post M5: αι γενεαί πάσαι κοντράρονται σε βάθος τεσσάρων δεκαετιών appeared first on CarTalk.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα