Tesla: καραμπόλα οκτώ οχημάτων αλλά ο οδηγός κατηγορεί το FSD

Ο οδηγός ενός Tesla Model S του 2021, που προκάλεσε σοβαρό ατύχημα τον περασμένο μήνα με οκτώ οχήματα στο San Fransisco, ισχυρίζεται ότι το ηλεκτρικό μοντέλο ήταν σε λειτουργία αυτόνομης οδήγησης (FSD = full self driving) τη στιγμή της σύγκρουσης. Το περιστατικό έλαβε χώρα την Ημέρα των Ευχαριστιών (σαν πολλά δεν έγιναν εκείνη την ημέρα;), αλλά η έκθεση της αστυνομίας δημοσιοποιήθηκε μόλις

χτες. Σύμφωνα με την California Highway Patrol, το Tesla Model S ταξίδευε με 55 μίλια/ώρα (89 χλμ/ώρα) όταν ξαφνικά επιβράδυνε στα 20 μίλια την ώρα (32 χλμ/ώρα) ενώ εκτελούσε αλλαγή λωρίδας. Αυτή η απρόσμενη επιβράδυνση οδήγησε σε καραμπόλα, στην οποία συμμετείχαν οκτώ οχήματα. Ευτυχώς δεν υπήρξαν θύματα, αλλά εννέα άνθρωποι τραυματίστηκαν ελαφρά, συμπεριλαμβανομένου ενός ανηλίκου που χρειάστηκε να νοσηλευτεί. Η σύγκρουση προκάλεσε επίσης σημαντικές καθυστερήσεις στη γέφυρα του κόλπου του San Fransisco, κλείνοντας δύο λωρίδες κυκλοφορίας για περίπου 90 λεπτά.

Ο οδηγός δήλωσε στην αστυνομία ότι μια δυσλειτουργία στη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης του Tesla προκάλεσε τη σύγκρουση. Οι αστυνομικοί στο σημείο δεν μπόρεσαν να προσδιορίσουν εάν η λειτουργία FSD ήταν ενεργοποιημένη τη στιγμή του ατυχήματος, αλλά η Tesla θα είναι σε θέση να ανακτήσει αυτές τις πληροφορίες. Η έκθεση της αστυνομίας προτείνει ότι σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός θα έπρεπε να έχει αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος σε περίπτωση δυσλειτουργίας λογισμικού. Αυτό συμπίπτει με τις οδηγίες της Tesla σχετικά με τη χρήση του FSD, το οποίο μπορεί προαιρετικά να προστεθεί σε κάθε μοντέλο με επιβάρυνση 7.500 €. Παρά το όνομά του, η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποιεί ότι δεν κάνει τα οχήματά της πλήρως αυτόνομα κι ότι «απαιτεί πάντα την ενεργή επίβλεψη του οδηγού».

Σύμφωνα με το Reuters, η Tesla κι η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) που συνήθως ερευνά παρόμοιες περιπτώσεις δεν έχουν προβεί σε κάποιο σχολιασμό. Ωστόσο, λίγες μέρες μετά τη σύγκρουση, η NHTSA δήλωσε στο CNN ότι συγκέντρωνε πρόσθετες πληροφορίες τόσο από την αυτοκινητοβιομηχανία, όσο κι από τις αρχές επιβολής του νόμου για το περιστατικό.

Το δικό μας σχόλιο είναι ότι ακόμα κι αν ένα όχημα επιβραδύνει χωρίς προειδοποίηση, τα οχήματα που ακολουθούν οφείλουν να τηρούν τις σωστές αποστάσεις ώστε να επιβραδύνουν εγκαίρως και με ασφάλεια. Ειδικά στην προκειμένη περίπτωση που το Tesla δεν ακινητοποιήθηκε πλήρως.

The post Tesla: καραμπόλα οκτώ οχημάτων αλλά ο οδηγός κατηγορεί το FSD appeared first on CarTalk.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα