Οι κυρώσεις στέλνουν τα ρωσικά αυτοκίνητα πίσω στον 20ο αιώνα

Οι ελλείψεις ανάγκασαν τη Lada, της οποίας η μητρική εταιρία εξαγοράστηκε πρόσφατα από τη Renault από το ρωσικό κράτος, να παρουσιάσει μια νέα παραλλαγή του Lada Granta, την Classic. Σχεδιασμένο για να χρησιμοποιεί μόνο ανταλλακτικά που κατασκευάζονται τοπικά ή από τους συμμάχους της Ρωσίας, το γυμνό μοντέλο

κοστίζει 761.000 ρούβλια (12.470 €) αναφέρει το Autoblog.

Δυστυχώς για τους αγοραστές, το Classic πωλείται χωρίς πολλά χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως ABS, αερόσακο συνοδηγού ή ακόμα και κλιματισμό, ενώ τροφοδοτείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 λίτρων 91 ίππων που δεν πληροί τα τρέχοντα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών ρύπων. Στην πραγματικότητα, πληροί μόνο τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων του 1996, κάτι που είναι αξιοσημείωτο για ένα αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε το 2011.

Οι ειδικοί πολιτικοί αναλυτές, εν τω μεταξύ, παρομοίασαν την κίνηση με τις τακτικές του Ψυχρού Πολέμου της ΕΣΣΔ. Ο Jeffrey Edmonds, ειδικός επί των ρωσικών θεμάτων που υπηρέτησε στην κυβέρνηση Obama, είπε ότι αυτό δείχνει «προθυμία εκ μέρους της ρωσικής κυβέρνησης να θυσιάσει πραγματικά ποιοτικά αγαθά κι ασφάλεια για χάρη της εισβολής».

Ανεπιβεβαίωτες αναφορές, εν τω μεταξύ, υποδηλώνουν ότι η Lada σχεδιάζει να προσφέρει παρόμοιες απογυμνωμένες εκδόσεις κι άλλων οχημάτων της, όπως το 45χρονο Niva. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Ρωσία σημείωσαν βουτιά 83.5% τον Μάιο, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων (AEB) τη Δευτέρα, κι οι τιμές των νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 50%.

Οι ελλείψεις ανταλλακτικών επηρεάζουν και τους ιδιοκτήτες

Η κατάσταση για τα μεταχειρισμένα οχήματα δεν είναι πολύ καλύτερη. Καθώς τα ανταλλακτικά γίνονται όλο και πιο δύσκολο να βρεθούν, οι επισκευές γίνονται όλο και πιο ακριβές. Ο Eldar Gadzhiev, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης τεσσάρων ταξί Skoda στη Μόσχα, δήλωσε στην Guardian ότι οι αντιπροσωπείες δεν μπορούν να βοηθήσουν εάν το όχημά σας χαλάσει κι ότι υπάρχουν μήνες αναμονής σε ανεξάρτητα συνεργεία.

Ιστότοποι εύρεσης ανταλλακτικών προσπάθησαν να καλύψουν τα κενά, αλλά ο Gadzhiev είπε ότι είναι μια αγορά σε πλήρη κερδοσκοπία. Είπε ότι τα ανταλλακτικά είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθούν και όσα μπορείτε να βρείτε, κοστίζουν τόσο πολύ που μπορεί να αξίζουν περισσότερο από το αυτοκίνητο. Τα περισσότερα από αυτά μάλιστα θα είναι προϊόν κλοπής από υγιή μοντέλα.

Λίγοι τομείς της ρωσικής οικονομίας αισθάνονται την πίεση της σχεδόν απόλυτης απομόνωσης της χώρας περισσότερο από την αυτοκινητοβιομηχανία. Ο Gadzhiev είπε ότι κατέληξε να πληρώσει οκτώ φορές το παλιό κόστος για τις επισκευές του. Άλλοι λένε ότι οι τιμές έχουν δεκαπλασιαστεί.

The post Οι κυρώσεις στέλνουν τα ρωσικά αυτοκίνητα πίσω στον 20ο αιώνα appeared first on CarTalk.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα