Κατάληψη στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου: Γιατί διαμαρτύρονται οι σπουδαστές

Σε κατάληψη της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, στο Σχολείον της Αθήνας-Ειρήνη Παπά στην οδό Πειραιώς, προχώρησαν το απόγευμα της Πέμπτης σπουδαστές και σπουδάστριές της που διαμαρτύρονται για υποβάθμιση των σπουδών τους από την κυβέρνηση.

Η απόφαση για κατάληψη πάρθηκε από τη χθεσινή, τακτική γενική συνέλευσή των σπουδαστών και των σπουδαστριών του Εθνικού Θεάτρου και έρχεται ως αντίδραση στο Προεδρικό Διάταγμα 85/2022 για τον «Καθορισμό προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)»

(ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022) το οποίο αναγνωρίζει στους αποφοίτους δραματικών σχολών προσόντα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΔΕ).

Με αυτόν τον τρόπο, σύμφωνα με ανακοίνωση των σπουδαστών της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, υποτιμά τις καλλιτεχνικές σπουδές και εξισώνει τα διπλώματά τους με απολυτήρια λυκείου.

Όπως καταγγέλλουν οι σπουδαστές, η κυβέρνηση «αποφασίζει να εκγυμνώσει τους καλλιτέχνες του θεάτρου, του χορού, της μουσικής και του κινηματογράφου, εξισώνοντας την σπουδή μας με την μη σπουδή, ανακηρύσσοντας μας “ανειδίκευτους εργάτες”».

Τονίζουν επίσης πως το κυβερνητικό σχέδιο είναι η συρρίκνωση του προϋπολογισμού για τον πολιτισμό και η περικοπή όσων εργασιακών δικαιωμάτων και προοπτικών «απέμειναν στους εργαζόμενους του χώρου μας, αντιμετωπίζοντάς μας επίσημα ως χομπίστες».

Στη σχετική ανακοίνωση, σημειώνεται επίσης πως ήδη ξεκίνησε διήμερο δράσεων στο Θέατρο της Σχολής, με σκοπό τον διάλογο και την συσπείρωση των σπουδαστών όλων των σχολών και του κλάδου.

Αντίδραση και από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών

Κριτική στο συγκεκριμένο προεδρικό διάταγμα άσκησε με ανακοίνωσή του και το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, που επίσης τονίζει ότι πλέον, «όλοι οι καλλιτέχνες των παραστατικών τεχνών εξισώνονται με τους απόφοιτους λυκείου, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τα εργασιακά τους δικαιώματα».

Στα αιτήματα του Σωματείου περιλαμβάνεται η ανάκληση του Προεδρικού Διατάγματος 85/2022, η εξασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών ως το 2003 (όταν με Κοινή Υπουργική Απόφαση τους είχαν αναγνωριστεί προσόντα Τεχνικής Εκπαίδευσης), καθώς και η ίδρυση Πανεπιστημίου Παραστατικών Τεχνών και η οριστική λύση στο ζήτημα της διαβάθμισης των καλλιτεχνικών σπουδών.

Keywords
Τυχαία Θέματα