Το μετέωρο βήμα του «Πελεκάνου» @ Bios
Κωδικοποιώντας τις προσωπικές δραματικές εμπειρίες του ο Στρίντμπεργκ καταπιάνεται με θέματα όπως ο θάνατος, ο έρωτας, η σεξουαλικότητα και, φυσικά, η ζοφερότητα των οικογενειακών σχέσεων.
Το αυτοβιογραφικό έργο του August Strindberg είναι μια έκφραση του Σκανδιναβού συγγραφέα την περίοδο που βρέθηκε στα πρόθυρα της τρέλας, λίγο μετά το τρίτο οδυνηρό του διαζύγιο.
Η αλληλογραφία του συγγραφέα και η προσωπικότητά του είναι αυτά που ξετυλίγονται στο κείμενό του και, στην παράσταση της Σύλβιας Λιούλιου, δύο άνδρες ηθοποιοί επιχειρούν να υποδυθούν και να ερμηνεύσουν τους τέσσερις ανδρικούς
Ο Λαέρτης Βασιλείου και ο Μιλτιάδης Φιορέντζης αναμετρούνται με το κείμενο του συγγραφέα χωρίς να προσπαθούν να το ξεπεράσουν. Επιχειρούν να το υποδυθούν, να εκφράσουν με ελλειπτικά δραματουργικά μέσα τις καταστάσεις των ηρώων του και να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των θεατών μέσα από τις δυνατές λέξεις του Strindberg, κυρίως. Η επιλογή του συγκεκριμένου ανεβάσματος, με δύο μόνο ηθοποιούς και με σκηνικό χώρο εντελώς γυμνό, χωρίς σκηνικά ή βοηθητικά θεατρικά στοιχεία απαιτεί ιδιαίτερο θάρρος.
Η ιδέα της σκηνοθέτιδος βρήκε άξιους εκτελεστές, πράγματι. Οι δύο πρωταγωνιστές καταφέρνουν να μετατρέψουν μια παράσταση που περισσότερο φαντάζει σαν αναλόγιο σε μια ενδιαφέρουσα ερμηνευτική απαγγελία με μοναδικούς αρωγούς τα εκφραστικά τους μέσα. Όμως οι εναλλαγές των χαρακτήρων, στη συγκεκριμένη παράσταση, γίνεται κατανοητή περισσότερο από τα λόγια του κειμένου και λιγότερο μέσα από τη σκηνοθεσία.
Η παράσταση θυμίζει παλιό, καλό, πειραματικό θέατρο -με έμφαση στο «παλιό», όμως. Όχι παλιακό, σημειώνω, απλώς παλιό που προκαλεί, μάλιστα, ένα πολύ ζεστό συναίσθημα νοσταλγίας για το (πολύ) σύγχρονο ελληνικό θέατρο. Κομμάτι μιας εποχής κατά την οποία η θεατρική πρωτοπορία στηρίχτηκε στο μινιμαλισμό και η απομάκρυνση από το κλασικό, σε συνδυασμό με καλές ερμηνείες, ήταν αρκετά για να κερδίσει τον χαρακτηρισμό «διαφορετική» μια παράσταση και να συγκαταλεχθεί ανάμεσα σε εκείνες που όριζαν την καινοτομία.
Η παράσταση «Ο Πελεκάνος» είναι, μεν, μια αξιόλογη «δοκιμή» που δεν ξεπερνά το αναμενόμενο, δε, και δεν ξεφεύγει από τη φόρμα της. Όμως το θέατρο προχωρά -ή θα έπρεπε να προχωρά- και ειδικά οι νεότεροι δημιουργοί οφείλουν να το πάνε μερικά βήματα παραπέρα. Φυσικά η νεαρή σκηνοθέτης έχει πολλά χρόνια και ευκαιρίες μπροστά της για να κατευθύνει τη θεατρική δημιουργία προς το μέλλον μια που αυτή ήταν η πρώτη της επαγγελματική σκηνοθεσία με την οποία απέδειξε πως, στα σίγουρα, έχει θάρρος.
Μετάφραση: Έρι Κύργια
Σκηνοθεσία: Σύλβια Λιούλιου
Σκηνικά/ Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Μουσική: Δημοσθένης Γρίβας
Φωτισμοί: Εβίνα Βασιλακοπούλου
Video: Χρήστος Δήμας
Φωτογραφίες: Μαριλένα Βαϊνανίδη
Παίζουν: Λαέρτης Βασιλείου, Μιλτιάδης Φιορέντζης
17 Οκτωβρίου – 15 Νοεμβρίου 2011
Ημέρες και Ώρες παραστάσεων
Δευτέρα, Τρίτη,
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Ελένη Ράντου «Πώς ξεπέρασα τις κρίσεις πανικού»
- Η μάχη της τηλεθέασης,Τετάρτη 26/10
- Tα διατροφικά μυστικά των διασήμων
- Δανάη Παπουτσή: Σε αργή κίνηση
- Βιβλίο και τέχνη
- Μια Γιορτή στου Νουριάν στο θέατρο Πορεία
- Το μετέωρο βήμα του «Πελεκάνου» @ Bios
- Διάσημα γενέθλια, διάσημες ατάκες και όλα όσα δεν ξέρατε
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Mixtape
- Τελευταία Νέα Mixtape
- Το μετέωρο βήμα του «Πελεκάνου» @ Bios
- Vasistas, Spectacle
- Οταν έκλαψε ο Νίτσε
- Ο Μαρξ στο Σόχο
- Listen Up!: Το νέο τραγούδι των Black Keys είναι εδώ!
- H ζωή του Leonardo Da Vinci στο Starz
- The Walking Dead won’ t stop
- Video: Moriginal Champsystem / X-Ray + Μικρός Νικόλας
- Ανδρική Νοημοσύνη, Οξύμωρο;
- Έγκλημα, τιμωρία, λεφτά, δολοφονία συνταξιούχου στον Κολωνό
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Tζ. Ευείδη : Έμεινα έγκυος και απέβαλα!
- Δανάη Παπουτσή: Σε αργή κίνηση
- Tα διατροφικά μυστικά των διασήμων
- Chart*Show – Your Countdown - Κυριακή, 30 Οκτωβρίου, στις 21:00
- Η δικαιοσύνη ''πρωταγωνιστεί''
- Μια Γιορτή στου Νουριάν στο θέατρο Πορεία
- Η μάχη της τηλεθέασης,Τετάρτη 26/10
- Διάσημα γενέθλια, διάσημες ατάκες και όλα όσα δεν ξέρατε
- Ελένη Ράντου «Πώς ξεπέρασα τις κρίσεις πανικού»
- Γιάννης Ν. Μπασκόζος: Ποιοι ακούνε ακόμα τζαζ; Παρουσίαση στον Ιανό