Flame Keeper | Review

Τα rogue-lite παιχνίδια κονταροχτυπιούνται με τους metroidvania τίτλους στην προτίμηση των indie developers. Το Flame Keeper αποτελεί μια νέα πρόταση στην κατηγορία των rogue-lites, με τον Πολωνό developer Kautki Cave στην πρώτη του προσπάθεια και τον publisher Untold Tales να κυκλοφορούν τον τίτλο προς το παρόν σε PC και Switch.

Να σημειωθεί εδώ ότι το παιχνίδι δεν πωλείται στην πλήρη του μορφή και ουσιαστικά βρίσκεται σε early access.

Οι δημιουργοί υπόσχονται να συνεχίσουν την ανάπτυξη σε συνεργασία με τους παίκτες και να δώσουν επιπλέον υλικό στο μέλλον, ενώ η τιμή διάθεσης του παιχνιδιού είναι προς το παρόν χαμηλότερη της τελικής.

To Flame Keeper είναι ένα isometric rogue-lite σε ένα παραμυθένιο setting. Στον κόσμο του Orbis, η Αιώνια Φλόγα έχει κλαπεί από κάποια σατανικά όντα. Εμείς θα πάρουμε το ρόλο ενός ηρωικού, μικρού κάρβουνου ονόματι Ignis. Αποστολή μας είναι να επαναφέρουμε τη φλόγα και να σώσουμε το βασίλειο…

Ξεκινώντας το story mode, θα δούμε ότι είναι διαθέσιμα δύο διαφορετικά biomes, ένα σε δασώδη περιοχή και ένα σε έρημο, με άλλα δύο να είναι στην early access μη προσβάσιμα. Σε κάθε biome θα παίξουμε με τη σειρά τρεις πίστες και κάθε πίστα έχει τρία επίπεδα. Οποιαδήποτε στιγμή σκοτωθούμε, θα πρέπει να ξεκινήσουμε την πίστα από την αρχή, αλλά ευτυχώς ο θάνατος δεν έχει άλλη επίπτωση και θα κρατήσουμε όλο το loot μας. Στα δυο πρώτα επίπεδα κάθε πίστας (τα οποία παρεμπιπτόντως είναι τυχαίας διαρρύθμισης) ο σκοπός μας είναι ο ίδιος: να ανάψουμε μια μεγάλη φωτιά στο μέσο του χάρτη.

Το βασικό χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι πως το άναμμα της φωτιάς θα γίνει ξοδεύοντας το health bar μας. Θα πρέπει λοιπόν σε όλο το παιχνίδι να ισορροπούμε μεταξύ προόδου των objectives μας και διατήρησης ενός καλού επιπέδου ζωής, ώστε να αποφύγουμε το θάνατο. Προτού ανάψουμε τη φωτιά, θα πρέπει να βρούμε τέσσερα λυχνάρια σε ισάριθμους βωμούς, τους οποίους επίσης ενεργοποιούμε ξοδεύοντας ζωή. Εν τω μεταξύ, θα μαζέψουμε και loot από τους εχθρούς που θα νικήσουμε και από έναν μεγάλο κόκκινο βωμό, αν σε αυτόν μεταφέρουμε ένα κόκκινο διαμάντι από ένα σημείο του χάρτη.

Όπως σε όλα τα παιχνίδια της κατηγορίας, ο θάνατος είναι απαραίτητος και μέρος της προόδου μας. Κάθε φορά που πεθαίνουμε, μεταφερόμαστε στο hub του παιχνιδιού, ένα χωριό όπου θα χρησιμοποιήσουμε τα υλικά που μαζέψαμε για πλήθος αναβαθμίσεων που θα ενδυναμώσουν το χαρακτήρα μας. Οι πιο χρήσιμες αναβαθμίσεις, ειδικά στην αρχή, είναι αυτές που δυναμώνουν τις βασικές μας επιθέσεις. Αρχικά διαθέτουμε ένα melee light attack και ένα dash, ενώ μόλις τις ξεκλειδώσουμε προστίθενται οι heavy attacks, οι dash attacks, οι AOE κλπ.

Σε γενικές γραμμές η μάχη του τίτλου είναι ικανοποιητική και σε αυτό βοηθάει ο γρήγορος ρυθμός και το ωραίο animation του ήρωα. Οι εχθροί είναι αρκετοί σε αριθμό και έχουν καλή ποικιλία, με τον παίκτη να πρέπει να μάθει τις ιδιαιτερότητές τους για να αποφύγει τα χτυπήματά τους. Στο καλό gameplay συμβάλλει και ο εύκολος στην εκμάθηση, λειτουργικός και με υψηλή απόκριση χειρισμός.

Όπως σε όλα τα ποιοτικά παιχνίδια του είδους, δηλώνει παρών ο εθισμός του “ακόμα ένα run” ενώ η διάρκεια κάθε run – αλλά και όλου του τίτλου – δεν μπορεί να συγκριθεί με παιχνίδια όπως το Hades ή το Dead Cells. Παρ’όλα αυτά, τα μικρά runs κάνουν το παιχνίδι ιδανικό για όσους θέλουν να ασχοληθούν με το είδος αλλά δεν θέλουν να δαπανήσουν υπερβολικό αριθμό ωρών. Η δυσκολία του παιχνιδιού είναι και αυτή αρκετά χαμηλότερη από τα προαναφερθέντα παιχνίδια, οπότε συμπερασματικά το Flame Keeper ανήκει μάλλον στα πιο προσβάσιμα δείγματα της κατηγορίας.

Για να επιστρέψουμε στα του gameplay, μόλις ολοκληρώσουμε τα τρία πρώτα επίπεδα και ανάψουμε τις δύο μεγάλες πυρές, θα συναντήσουμε την πρώτη αλλαγή στο gameplay και θα κληθούμε να υπερασπιστούμε μια μεγάλη φωτιά από κύματα αντιπάλων για πέντε λεπτά. Εδώ ο τίτλος εισάγει tower defense στοιχεία. Οι αντίπαλοι θα έρθουν από διάφορες κατευθύνσεις και εμείς μπορούμε, σπαταλώντας και πάλι health, να ενεργοποιήσουμε πύργους, παγίδες και άλλα οχυρωματικά έργα που καθυστερούν και πληγώνουν τις ορδές των εχθρών. Φυσικά, ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις, στα τελευταία δευτερόλεπτα ο αριθμός των εχθρών αυξάνεται άρδην και το παιχνίδι αποκτά αγωνιώδη και φρενήρη ρυθμό.

Στο τέλος της τρίτης πίστας κάθε biome θα έρθουμε αντιμέτωποι και με ένα μεγάλο boss. Όπως σε όλο το παιχνίδι, η πρόκληση βρίσκεται σε ανεκτά επίπεδα και δεν θα δυσκολευτούμε υπέρμετρα, ειδικά αν έχουμε ενδυναμώσει λίγο τον ήρωά μας. Μόλις ολοκληρώσουμε το πρώτο biome, θα αποκτήσουμε πρόσβαση και στο δεύτερο, με το setting όπως είπαμε να αλλάζει από δάσος σε έρημο και οι εχθροί από αράχνες σε σκορπιούς. Όπως τέλος προαναφέραμε, αυτά τα δύο biomes είναι τα διαθέσιμα του παιχνιδιού προς το παρόν και οι συνολικές πίστες είναι έξι.

Όσον αφορά τον οπτικοακουστικό τομέα, έχει γίνει καλή δουλειά. Τα γραφικά είναι καλοσχεδιασμένα, με καρτουνίστικο εικαστικό που παραπέμπει αμυδρά σε ταινία της Pixar. Tα μικρά μας παράπονα είναι πως θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερο μέγεθος στα sprites και τη γραμματοσειρά, ενώ γενικά επικρατεί το σκοτάδι και το μαύρο χρώμα και ποτέ δεν παίζουμε σε συνθήκες μέρας. Αυτό το τελευταίο δικαιολογείται μεν από την ιστορία, αλλά μειώνει την οπτική ποικιλία και κάνει τα διαφορετικά biomes πιο ίδια μεταξύ τους από όσο πρέπει. Παρ’όλο το σκοτεινό εικαστικό, τα χρώματα μάς έκαναν εντύπωση με τη ζωντάνια τους. Οι δημιουργοί επίσης προσφέρουν και μερικά όμορφα και ενδιαφέροντα cutscenes.

H μουσική του παιχνιδιού είναι μελωδική, παιχνιδιάρικη και εν τέλει αρκετά ελκυστική και ενδιαφέρουσα. Τέλος, τα ηχητικά εφέ κάνουν και αυτά πολύ καλά τη δουλειά τους και δεν μας άφησαν παραπονεμένους.

Για πρώτη δουλειά των developers, τo Flame Keeper μας άφησε πολύ ικανοποιημένους. Πρόκειται για έναν rogue-lite τίτλο με καλή, εθιστική μάχη, προσβάσιμο gameplay και δυσκολία, ενώ ενσωματώνει τουλάχιστον έναν μηχανισμό που συναντάμε σπάνια, αυτόν της χρήσης και της διαχείρισης του health bar. Δεν φτάνει σε ποιότητα τους κορυφαίους τίτλους της κατηγορίας και θα κριθεί οριστικά όταν η ανάπτυξή του ολοκληρωθεί πλήρως και όλο το υλικό του γίνει διαθέσιμο στους παίκτες. Μέχρι τότε, οι φίλοι του είδους πιστεύουμε θα βρουν μια ενδιαφέρουσα πρόταση για γρήγορα και ποιοτικά runs.

Το Flame Keeper κυκλοφορεί από τις 17/3/23 για Switch και PC ενώ εντός του 2023 αναμένεται για PS5, PS4, Xbox Series και Xbox One. Το review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για Switch με review code που λάβαμε από την Untold Tales.

The post Flame Keeper | Review appeared first on GameOver.

Keywords
Τυχαία Θέματα