God of War (PC) | Review

Την αρχή έκανε η Aloy, όταν το Horizon: Zero Dawn έγινε και επίσημα ο πρώτος τίτλος του PlayStation 4 που έκανε τη μετάβασή του στους υπολογιστές. Η πορεία της νεαρής πολεμίστριας φαίνεται πως «γλύκανε» τη Sony, η οποία αποφάσισε πως και ο Deacon St. John από το Days Gone όφειλε να δοκιμάσει και τις δικές του δυνάμεις στους υπολογιστές. Καλά ως εδώ. Δεν

φαίνεται διόλου παράξενο η Sony να θέλει να χρησιμοποιήσει δύο νέα IP για να δοκιμάσει τις δυνάμεις της – να κάνει, αν θέλετε, ένα crash test- και να αποφασίσει αν υπάρχει δυναμική να ασχοληθεί με την τεράστια αγορά των υπολογιστών.

Ας είμαστε, όμως, ειλικρινείς: ποιος θα φανταζόταν ποτέ ότι ένα από τα ιστορικότερα και σημαντικότερα IP της εταιρείας θα μεταφέρονταν και αυτό στους υπολογιστές, μετατρέποντός το σε κτήμα του οικοσυστήματος τόσο φυσικά και απλά; Ποιος θα φανταζόταν ποτέ ότι ήρωες όπως ο Kratos, που από το πρώτο παιχνίδι της σειράς στο PlayStation 2 πρωταγωνιστούσε μόνο σε console exclusive τίτλους, θα μεταπηδούσε κάποτε σε μια άλλη πλατφόρμα; Ένα ερώτημα που, αν το έκανε κάποιος μέχρι και δύο χρόνια πριν, οι οπαδοί των σειρών αυτών θα γελούσαν χαιρέκακα. Οι εποχές, όμως, αλλάζουν. Και ευτυχώς, θα λέγαμε, μιας που πλέον μια διευρυμένη μερίδα παικτών έχουν πλέον την ευκαιρία να δοκιμάσουν παιχνίδια-αριστουργήματα, για τα οποία αξίζει κάποιος να μιλάει, να θαυμάζει, να αγαπά.

Ένα τέτοιο ακριβώς παιχνίδι είναι το God of War. Για πολλούς είναι ένα reboot της σειράς. Δεν είναι το αριθμημένο God of War 4, δεν φέρει κάποιον υπότιτλο όπως το Ascension. Φέρει ένα απλό όνομα για να σηματοδοτήσει μια νέα, μια φρέσκια αρχή. Ναι, πρωταγωνιστής είναι ξανά ο Kratos, το Φάντασμα της Σπάρτης, ο Θεοκτόνος. Αυτή τη φορά, όμως, τον πρωταγωνιστικό ρόλο δεν τον κρατά αποκλειστικά για τον εαυτό του, αλλά τον μοιράζεται με το γιό του, τον Atreus.

Η ιστορία και η δράση δεν εκτυλίσσονται πλέον σε κάποια τριήρη, ή σε έναν αρχαιοελληνικό λαβύρινθο, αλλά στα παγωμένα δάση και βουνά της Σκανδιναβίας. Οι θεοί της Ελλάδας έπαψαν να αποτελούν τον στόχο του, χωρίς αυτό να σημαίνει πως οι θεοί του Aesir επιθυμούν να τον αφήσουν στην ησυχία του. Και μέσα σε όλα αυτά, το God of War παρουσιάζεται με μια εντελώς διαφορετική gameplay σκοπιά, η οποία και υποδηλώνει την εμπειρία, την μεστότητα και το πάθος της ομάδας από το Santa Monica Studio να δώσουν μια νέα εμπειρία στους παίκτες, αλλά και σε εμάς την ευκαιρία να ομολογήσουμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα αριστούργημα.

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, όμως. Άλλωστε, ο Γιώργος Καλλίφας στο αρχικό μας κείμενο τα είχε πει όλα. Αναφέρθηκε στην εξαιρετική αφήγηση και την εξιστόρηση μιας υπέροχης ιστορίας. Επίκεντρο σε αυτήν την ιστορία βρίσκονται δύο φιγούρες μάλλον τραγικές, με βάση πάντοτε τα δικά μας πρότυπα σχετικά με το τι ακριβώς σημαίνει τραγικός ήρωας. Το God of War δεν είναι το ταξίδι-εκπλήρωση της τελευταίας επιθυμίας μιας γυναίκας που γνωρίζουμε μόνο μέσα από την αφήγηση και που, ακόμα και σήμερα, εξακολουθεί να αποτελεί ένα μεγάλο μυστήριο.

Είναι το ταξίδι όπου ένας πατέρας θα χρειαστεί να έρθει αντιμέτωπος με τα δικά του πιστεύω, την κατάρα και τον φόρτο του παρελθόντος του, μέχρι να αποδεχτεί πλήρως τη νέα πραγματικότητα στη ζωή του και να ξεφορτωθεί οριστικά και ανέκκλητα τα φαντάσματα που τον κυνηγούν. Είναι το ταξίδι ενός παιδιού που πρέπει να μεγαλώσει και να ανδρωθεί πολύ γρήγορα, μέσα σε επικίνδυνες και άκρως αντίξοες συνθήκες, ενώ καλείται να διαχειριστεί μια υπερβατική αλήθεια που θα τον κάνει να παλέψει με τους δικούς του, εσωτερικούς δαίμονες και που θα στοιχειώσει τόσο εκείνον, όσο και τον ίδιο τον παίκτη. Είναι, τέλος, ένα ταξίδι λύτρωσης, ικανοποίησης και προετοιμασίας για όλα όσα θα ακολουθήσουν στο επερχόμενο κεφάλαιο των περιπετειών του Kratos, το οποίο και ευχόμαστε να ολοκληρώσει με επιτυχία και γρήγορα τον κύκλο του στις οικιακές κονσόλες της Sony, πριν έρθει και αυτό στους υπολογιστές.

Μια εξαιρετική ιστορία, όμως, ενισχύεται περισσότερο όταν υπάρχει και ένα εξίσου εξαιρετικό gameplay που θα τονώσει την εμπειρία του παίκτη. Το God of War δεν απογοητεύει ούτε και σε αυτόν τον τομέα. Τα πιο γραμμικά, σωληνοειδή περιβάλλοντα των προηγούμενων παιχνιδιών αντικαθίστανται από έναν ανοικτό κόσμο, ο οποίος προσκαλεί τον παίκτη να τον εξερευνήσει. Η εξερεύνηση στο God of War έχει πραγματικό νόημα και βρίθει πληροφοριών και στοιχείων που χτίζουν το lore κομμάτι-κομμάτι, επιτρέποντας στον παίκτη να μάθει ακόμα περισσότερα για τον κόσμο. Χάρη και στη σκηνοθετική προσέγγιση του τίτλου, η κάμερα βρίσκεται πολύ κοντά στον Kratos, δίνοντάς μας την ψευδαίσθηση πως παρακολουθούμε και ανακαλύπτουμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια του.

Θα πρέπει, ωστόσο, ο παίκτης να έχει κατά νου πως η εξερεύνηση είναι κάτι που θα τον απασχολήσει και μετά τους τίτλους τέλους, καθώς μέχρι και τότε ο Kratos θα αποκτά πρόσβαση σε νέα όπλα και τεχνικές που θα τον βοηθήσουν να ξεπεράσει και αυτό το εμπόδιο. Όσο πρόθυμος και αν είναι κάποιος να εξερευνήσει πλήρως μια συγκεκριμένη περιοχή, εν τούτοις θα χρειαστεί αρκετό χρόνο και υπομονή, καθώς ορισμένοι χάρτες (ειδικά σε ένα…βασίλειο εκτός της Midgard) δοκιμάζουν σε μεγάλο βαθμό την υπομονή μας.

Η μάχη εκτυλίσσεται αβίαστα, με την αλληλουχία των διαφορετικών χτυπημάτων να εκτελείται εντελώς οργανικά και απροβλημάτιστα. Το God of War απαιτεί τις ταυτόχρονες επιθέσεις τόσο από τον Kratos, όσο και από τον Atreus. Ορισμένοι εχθροί, μάλιστα, δεν είναι δυνατόν να παρακαμφθούν αν ο Atreus και το τόξο του δεν έχουν εξαπολύσει εναντίον τους τις κατάλληλες μαγικές επιθέσεις. Ο Atreus απαιτεί το πάτημα μόνο δύο πλήκτρων για να στοχεύσει και να επιτεθεί, με την υπόλοιπη κινησιολογία και συμπεριφορά του στη μάχη να είναι το προϊόν μιας από τις αρτιότερες ΑΙ που έχουμε συναντήσει σε τίτλους δράσης, επιτρέποντας στον παίκτη να ασχοληθεί με τις πιο στιβαρές (και πρακτικές) επιθέσεις του Kratos. Ένα πλήκτρο για τις ελαφρές και γρήγορες επιθέσεις και άλλο ένα για τα πιο βαριά χτυπήματα αποτελούν τα βασικά συστατικά της μάχης, ο σωστός συνδυασμός των οποίων οδηγεί σε εξαιρετικά χτυπήματα, από τα οποία δεν μπορεί να γλιτώσει κανείς εχθρός από τα εννέα βασίλεια…αθάνατος, ή μη.

Ο τρόπος, φυσικά, με τον οποίο λειτουργεί ο μηχανισμός της μάχης απέχει παρασάγγας από αυτόν που είχαμε συνηθίσει στα τέσσερα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Τόσο τα αριθμημένα God of War, όσο και το Ascension, ήταν τίτλοι προσανατολισμένοι περισσότερο στο hack’n’slash action κομμάτι, με συναρπαστικές σεκάνς μάχης που έγερναν περισσότερο στο κομμάτι της υπερβολής, του απίστευτου.

Τώρα, οι σκηνές μάχες αποδίδονται πιο κινηματογραφικά και εκτελούνται πιο στρατηγικά, πλήρως εναρμονισμένες με το νέο ύφος που φαίνεται να ακολουθεί η σειρά. Η σκηνοθεσία του τίτλου, που συχνά φαίνεται να υιοθετεί την τακτική του μονοπλάνου, εκτός από τις σκηνές που αφορούν στην αφήγηση, φαίνεται να χρησιμοποιείται και σε κομβικές σκηνές boss fights, προσφέροντας στον παίκτη μια μοναδική εμπειρία και μια πρωτοφανή προσέγγιση για τα μέχρι τώρα δεδομένα της σειράς, που είναι ωστόσο κάτι περισσότερο από καλοδεχούμενη.

Ο Kratos χειρίζεται με ακρίβεια δύο κατηγορίες όπλων, κατάλληλες για τους διαφορετικούς τύπους εχθρών που θα αντιμετωπίσει. Ο μηχανισμός μάχης εξακολουθεί να αποπνέει έναν αέρα εντυπωσιασμού, αλλά και ωριμότητας συνάμα. Οι κινήσεις του Kratos είναι πιο μεστές, πιο μελετημένες, πιο ακριβείς. Τα χρόνια πέρασαν, ο Kratos μεγάλωσε – και αυτά δεν θα μπορούσαν παρά να μην αποτυπωθούν με ακρίβεια και σοβαρότητα από τους δημιουργούς, δικαιολογώντας εν μέρει όλες τις αλλαγές που έχει υποστεί το παιχνίδι.

Ωστόσο, οι παίκτες που έχουν μηδενική προϋπηρεσία με τίτλους της σειράς στις κονσόλες, και θα ασχοληθούν με αυτόν τον τίτλο για πρώτη φορά στους υπολογιστές, αναγκαστικά θα προσπεράσουν αυτές τις πληροφορίες. Άλλωστε, ο τίτλος από μόνος του είναι ένα εσωτερικό reboot – είναι μια νέα περιπέτεια, σε νέο setting, με νέα ιστορία και ένα νέο ύφος, ανεξάρτητα από το αν ο κάθε παίκτης ενδιαφερθεί να ψάξει λίγο περισσότερο το υπόβαθρο του Kratos, ή αν συμβιβαστεί με το να ξεκινήσει αυτό το ταξίδι έχοντας στο πίσω μέρος του νου του ότι ο Kratos είναι ένας μυστηριώδης χαρακτήρας με ένα σκοτεινό παρελθόν από πίσω του. Επομένως, οι παίκτες ας ανακαλύψουν μόνοι τους την πραγματική αξία του συγκεκριμένου τίτλου και γιατί το God of War εξακολουθεί να εντυπωσιάζει ακόμα και σήμερα. Εμείς θα σταθούμε περισσότερο στο τεχνικό του κομμάτι και ειδικά σε αυτό που αφορά τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Στο σύνολό του έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικό port για τους υπολογιστές. Φαίνεται πως η Sony έχει πάρει το ζήτημα της κυκλοφορίας των τίτλων της στους υπολογιστές πολύ ζεστά, και έχει ήδη καλύψει αρκετά χιλιόμετρα σε σχέση με το port του Horizon: Zero Dawn. Το God of War είναι ένα άρτιο τεχνικά αποτέλεσμα στους υπολογιστές, το οποίο προσφέρει αρκετές graphics customization επιλογές για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις παλαιότερων ακόμα μηχανημάτων.

Δοκιμάσαμε το παιχνίδι σε ένα gaming laptop 6ετίας, που «φορά» έναν επεξεργαστή Intel i7 6ης γενιάς και μια κάρτα γραφικών GTX 1080, με την εγκατάσταση να έχει πραγματοποιηθεί σε έναν SSD δίσκο τρίτης γενιάς. Σε Full HD ανάλυση, το God of War έτρεξε σχεδόν απροβλημάτιστα με όλα τα settings στη μέγιστη τιμή τους, εκτός από την ένταση των σκιών, στις οποίες και δοκιμάσαμε την προεπιλεγμένη τιμή (αυτή που αντιστοιχεί στην έκδοση των κονσολών). Με εξαίρεση μόνο μια περιοχή του παιχνιδιού (εσωτερικό τμήμα του Ναού των Εννέα), όπου και παρατηρήσαμε μια ελαφριά πτώση των καρέ ανανέωσης της οθόνης, το παιχνίδι δεν έπεσε στιγμή από τα «κλειδωμένα» 60 frames που υποστηρίζει και η οθόνη μας. Θεωρούμε πως τέτοια μικροπροβλήματα ενδεχομένως να επιλυθούν με την κυκλοφορία των επίσημων drivers, ενώ είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι πως σε μεγαλύτερες αναλύσεις το οπτικό αποτέλεσμα θα είναι άκρως εντυπωσιακό και ανάλογο της ποιότητας που απολαμβάνουν αυτή τη στιγμή οι κάτοχοι του PlayStation 5 με το patch νέας γενιάς.

Για όσους επιθυμούν να παίξουν το παιχνίδι με τον κλασσικό τρόπο keyboard-mouse, το στούντιο που ανέλαβε το port φρόντισε να προσφέρει πολλές customization επιλογές, έτσι ώστε ο χειρισμός να καλύπτει πολλές επιλογές και να ανταποκρίνεται σε πολλά στυλ παιχνιδιού. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, οι εντυπώσεις μας από το PC port είναι άκρως θετικές – και με όλο και περισσότερα στούντιο με μεγάλη εμπειρία στους υπολογιστές να προστίθενται υπό την αιγίδα της Sony, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως οι τίτλοι της θα διαγράψουν μια λαμπρή πορεία στο οικοσύστημα του PC gaming.

Τέλος, θα θέλαμε να αναφέρουμε πως η έκδοση του τίτλου για τους υπολογιστές περιλαμβάνει και όλο το διαθέσιμο πακέτο γλωσσών και μεταγλωττίσεων που διατέθηκε σε διαφορετικές αγορές και σε συγκεκριμένες εκδόσεις στο PlayStation 4. Αυτό για την ελληνική αγορά σημαίνει πως οι Έλληνες παίκτες που θα αγοράσουν το παιχνίδι στους υπολογιστές θα μπορούν να επιλέξουν να παίξουν το παιχνίδι με την ελληνική μεταγλώττιση, ελληνικούς υπότιτλους και ελληνικό UI. Η ελληνική μεταγλώττιση διατηρείται σε αξιοπρεπή επίπεδα, με τον Δημήτρη Χαβρέ στο ρόλο του Kratos να πατάει γερά και με ακρίβεια στο ηχόχρωμα του Christopher Judge.

Ένα καστ γνωστών Ελλήνων ηθοποιών μεταγλώττισης συμπληρώνει την ομάδα που δανείζουν τις φωνές τους στους υπόλοιπους χαρακτήρες του παιχνιδιού και αποδίδουν αρκετά όμορφα τους ρόλους τους, με εξαίρεση την επιλογή του ηθοποιού του Atreus, ο οποίος προσπαθεί μεν, αλλά δεν μπορεί να αποδώσει σωστά την παιδικότητα της φωνής του μικρού. Δοκιμάσαμε τα ελληνικά για ένα μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιού, αν και ορισμένα ατοπήματα στη μετάφραση μας απέτρεψαν από το να συνεχίσουμε έτσι, επιστρέφοντας πολύ γρήγορα στη χρήση της αγγλικής γλώσσας και μενού.

Κάπως έτσι, ο Kratos και ο Atreus καλούνται να κάνουν ένα ακόμα, απροσδόκητο ταξίδι περίπου 3μιση χρόνια μετά σε ένα νέο, ανεξερεύνητο βασίλειο – αυτό των υπολογιστών. Το ίδιο ακριβώς χρονικό διάστημα έχει περάσει από τότε που εξηγήσαμε με σαφήνεια για ποιον ακριβώς λόγο θεωρούμε το God of War ένα έργο τέχνης της σύγχρονης βιομηχανίας, μία gaming εμπειρία που αξίζει να βιώσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι παίκτες εκεί έξω.

Χαιρετίζουμε την απόφαση της Sony να ανοίξει τη βιβλιοθήκη της και να την προσφέρει σε ένα μεγαλύτερο κοινό και είμαστε παραπάνω από ικανοποιημένοι όταν έχουμε να κάνουμε με μία κυκλοφορία τέτοιου επιπέδου. Το σχεδόν 35 ωρών ταξίδι μας, που ξεκίνησε πριν από λίγο καιρό ολοκληρώθηκε με ένα μεγάλο χαμόγελο ζωγραφισμένο στο πρόσωπό μας – ένα χαμόγελο που προδίδει την ικανοποίησή μας. Και το ταξίδι δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.

Υπάρχουν ακόμα προκλήσεις για να ανακαλύψουμε – και ο πόλεμος με τις δυνάμεις των θεών του Aesir μόλις ξεκίνησε. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία, για ένα άλλο παιχνίδι, την οποία και ευχόμαστε να παρακολουθήσουμε πολύ γρήγορα επί της οθόνης μας.

Το God of War στην έκδοσή του για PC κυκλοφορεί μέσω Steam από τις 14/1/22. To review μας βασίστηκε σε review code που λάβαμε από το PlayStation Greece.

The post God of War (PC) | Review appeared first on GameOver.

Keywords
god of war, god, god of war, god, god of war 4, playstation 4, dawn, playstation, sony, john, νέα, crash, kratos, exclusive, reboot, δραση, ελλαδα, σημαίνει, studio, μυστήριο, boss, graphics, laptop, intel, ssd, full, drivers, patch, στυλ, μετάφραση, steam, gameover, τελη κυκλοφοριας, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, αξια, σκοπια, Καλή Χρονιά, Ημέρα του παιδιού, τελος του κοσμου, τελη κυκλοφοριας 2014, τελη κυκλοφοριας 2015, τελη κυκλοφοριας 2016, ξανα, playstation 4, μετάφραση, παιχνιδια, φτωχεια, χαρτες, boss, sony, ssd, test, αβιαστα, αγορα, αξιζει, αφηγηση, βουνα, βρισκεται, δαιμονες, διαστημα, εγινε, ευκαιρια, υπαρχει, εν μερει, εποχες, επιτυχια, εχθρος, εχθροι, ζωη, ιδιο, υπομονη, υπολογιστες, ηρωες, ησυχια, υφος, εκδοσεις, κεφαλαιο, κειμενο, κτημα, λογια, λογο, ματια, μυστήριο, νοημα, ομαδα, οθονη, ονομα, παθος, ρολο, σειρα, σκηνες, σκηνοθεσια, στυλ, τιμη, τμημα, τοξο, τιτλος, φαντασματα, φυσικα, φορα, χαμογελο, ομορφα, αγορες, crash, dawn, drivers, ειλικρινεις, ελληνικα, εννεα, exclusive, full, gameover, graphics, god of war 4, john, ηρωας, intel, keyboard, κομματι, laptop, kratos, πακετο, patch, παιχνιδι, πληροφοριες, reboot, studio, σημαίνει, steam, σωστος, ταξιδι, θεοι, ξεκινησε
Τυχαία Θέματα