Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest – Review

Ουρλιάζοντας υπό το σεληνόφως.

Είναι ξεκάθαρο ότι ο κόσμος του World of Darkness έχει αναθερμάνει έντονα τη σχέση του με τα videogames. Μέσα στον τελευταίο χρόνο έχουν κυκλοφορήσει τα Werewolf: The Apocalype – Earthblood, Vampire: The Masquerade – Coteries of New York και Vampire: The Masquerade – Shadows of New York,

ενώ υποτίθεται ότι φέτος θα βλέπαμε και το Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 πριν έρθουν τα πάνω κάτω και απολυθεί ο developer.

Στο πλαίσιο λοιπόν αυτού του “οργασμού”, ένα ακόμα παιχνίδι έκανε την εμφάνισή του στο gaming προσκήνιο, με το όνομα Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest. Ένας τίτλος που, όπως και τα Coteries / Shadows of New York, ανήκει στην κατηγορία των visual novels, και, όπως είναι αναμενόμενο, έχει πολλές ομοιότητες με τους προκατόχους του, άλλοτε καλές και άλλοτε κακές, διατηρώντας όμως και μια δική του, διαφορετική ταυτότητα.

Η ιστορία του παιχνιδιού εξελίσσεται στη σημερινή εποχή, με την πρωταγωνίστρια να επιστρέφει στα πατρογονικά της εδάφη σε ένα μικρό χωριό της Πολωνίας, σε μια προσπάθεια να ανακαλύψει τις ρίζες της αλλά και να κατανοήσει τα όνειρα που βλέπει εδώ και καιρό κάθε βράδυ.

Η βάση της ιστορίας είναι αρκετά απλοϊκή για να πούμε την αλήθεια και ουδέποτε καταφέρνει να ξεφύγει, σε σημείο που να δώσει κάτι το πράγματι αξιομνημόνευτο. Και πώς άλλωστε να το καταφέρει αυτό, όταν μπορείς να τελειώσεις ένα πρώτο «διάβασμα» του παιχνιδιού μέσα σε λιγότερες από δύο ώρες; Πάνω που τα πράγματα αρχίζουν να ζεσταίνονται και λες ότι εδώ κάπου θα ξεκινήσει να ανεβάζει στροφές, 20-30 λεπτά μετά βλέπεις τίτλους τέλους, που σου αφήνουν διάχυτο ένα αίσθημα βιασύνης στην εξιστόρηση του σεναρίου.

Στον αντίποδα, το θετικό της υπόθεσης είναι ότι το παιχνίδι έχει αρκετά περισσότερες επιλογές και διαδρομές συζητήσεων απ’ ό,τι τα Vampire, με αποτέλεσμα να θέλεις σίγουρα να δοκιμάσεις τουλάχιστον ένα ακόμα playthrough για να δεις τον χαρακτήρα σου να εξελίσσεται διαφορετικά, να αποκτά άλλες δυνάμεις, συμμαχίες και εχθρούς.

Όπως σε κάθε visual novel, έτσι και εδώ, η εξέλιξη της ιστορίας και οι αλλαγές σε αυτήν βασίζονται εξ ολοκλήρου στις αποφάσεις που θα πάρει ο χαρακτήρας σου ανά πάσα στιγμή. Το παιχνίδι δίνει μεγάλη σημασία σε Health, Willpower και Rage (βασικά χαρακτηριστικά ενός λυκάνθρωπου), στο πώς θα τα χρησιμοποιήσεις αλλά και ποια προβλήματα μπορεί να δημιουργήσουν.

Και πέραν αυτών, όσο ο χαρακτήρας έρχεται σε στενότερη επαφή με τον λυκάνθρωπο μέσα του, διάφορα stats και στοιχεία του (και character sheet) αλλάζουν συνεχώς από την παραμικρή κουβέντα και κλειδώνουν/ ξεκλειδώνουν μυριάδες νέες συζητήσεις και ατάκες. Το σύστημα του Heart of the Forest είναι εμφανέστατα πιο πλούσιο απ’ ό,τι το αντίστοιχο του Vampire σε αυτόν τον τομέα και καταφέρνει έτσι να δώσει παραπάνω role play αλλά και σύνδεση με τους μηχανισμούς του Werewolf: The Apocalypse.

Εκεί που -δυστυχώς- το παιχνίδι μένει στα ίδια επίπεδα με το Vampire, είναι και πάλι στην απουσία πολλών “quality of life” (QoL) στοιχείων στο UI, που συνήθως συναντάς σε όλα τα σοβαρά visual novels. Save spots, fast run σε κείμενα που έχεις ήδη διαβάσει ή απευθείας εμφάνιση του κειμένου είναι στοιχεία που απλά ενοχλούν με την απουσία τους.

Όπως ενοχλεί και το γεγονός ότι απουσιάζει εντελώς κάποιο voice acting, στοιχείο νευραλγικό για κάθε καλό visual novel, αλλά και κάτι που θα περίμενες να δεις σε ένα προϊόν που κουβαλάει ένα τόσο βαρύ όνομα όσο αυτό του “World of Darkness”.

Ευτυχώς, από ηχητικής επένδυσης το παιχνίδι καταφέρνει να ντύσει τον κόσμο του παιχνιδιού με ορισμένες πολύ ιδιαίτερες experimental συνθέσεις που το κάνουν να ξεχωρίσει. Εξίσου ιδιαίτερο είναι και το art direction του τίτλου, με μια όμορφη αφαιρετική τεχνοτροπία να καταφέρνει να συνδέει σκηνές και χαρακτήρες με ένα εντελώς δικό του ύφος.

Αν και το Heart of the Forest έρχεται από διαφορετική ομάδα από αυτήν που ήταν υπεύθυνη για τα Coteries και Shadows of New York, διαθέτει πάρα πολλές ομοιότητες με αυτά. Σε κάποια σημεία εξελίσσει την φόρμουλα ωραία, σε πολλά παραμένει στα ίδια επίπεδα (καλά και κακά) και σε κάποια κάνει 1-2 βήματα πίσω. Η πολύ σύντομη διάρκεια σίγουρα προκαλεί προβληματισμό -παρά των πολλαπλών διαδρομών και επιλογών- καθώς κρίνεται ιδιαίτερα μικρή για δεδομένα κανονικού visual novel.

Ακόμα και έτσι όμως, το Heart of the Forest έχει το ενδιαφέρον του, και μια ενασχόλησή μαζί του θα σας δώσει μια ιδιαίτερη, γρήγορη ματιά στο σύμπαν του pen & paper επιτραπέζιου, Werewolf: The Apocalypse.

Το Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest κυκλοφορεί για PC από τις 13/10/20, για Switch από τις 6/1/21 και για PS4 & Xbox One από τις 24/2/21. To review βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS4, με review code που λάβαμε από την εκδότριά του, τη Walkabout Games.

The post Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest – Review appeared first on GameOver.

Keywords
Τυχαία Θέματα