Η πέμπτη γενιά κονσολών

Sony VS Nintendo VS Sega!

Στα προηγούμενα άρθρα της στήλης Console Wars ξεκινήσαμε ένα μακρύ ταξίδι σχετικά με την ιστορία των κονσολών. Σήμερα θα μιλήσουμε για την πέμπτη γενιά κονσολών, θα δούμε για πρώτη φορά την Sony να μπαίνει στον χώρο και θα μάθουμε ακόμα περισσότερα για την αγαπημένη μας ασχολία.

Η πέμπτη γενιά αναφέρεται πολλές φορές ως η "εποχή των 32-bit", ενώ μετά την κυκλοφορία του Nintendo

64 μεταφέρεται πλέον στα 64-bit ή αν προτιμάτε στην "3D εποχή", καθότι τα τρισδιάστατα games άρχισαν να μπαίνουν για τα καλά στη ζωή μας, τόσο στις κονσόλες όσο και στα PC. Η περίοδος αυτή διήρκησε από το 1993 μέχρι το 2001 και "κατακτήθηκε" από τρεις κονσόλες: το PlayStation από την Sony (1994), το Sega Saturn (1994) και το Nintendo 64 (1996). Άλλες κονσόλες της εποχής ήταν τα 3DO, Atari Jaguar, Amiga CD32, PC-FX, FM Towns Marty και το Sega 32X.

Αξίζει να σημειώσουμε πως οι κονσόλες αυτές δεν είχαν να ζηλέψουν τίποτα από τις τρεις "μεγάλες", όμως η εμπορική επιτυχία των τελευταίων δεν τους έδωσε περιθώρια. Στην εποχή αυτή συναντάμε και τρεις νέες εκδόσεις του Game Boy. Το Game Boy Light (κυκλοφόρησε μόνο στην Ιαπωνία), Game Boy Pocket και το Game Boy Color. Πρέπει να πούμε επίσης πως στην πέμπτη γενιά για πρώτη φορά χάνεται η αξία των κονσολών ανάλογα με τα bit που έχουν. Μέχρι στιγμής τα περισσότερα bit έδιναν στην κονσόλα περισσότερη δύναμη, πλέον όμως η επίδοσή της αρχίζει να εξαρτάται και από άλλους παράγοντες (clock speed, bandwidth κ.α). Τέλος, στη διάρκεια αυτής της περιόδου ξεκίνησαν και τα πρώτα emulations, αφού πλέον οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ήταν αρκετά ισχυροί ώστε να τρέξουν κονσόλες 8 και 16-bit που ανήκαν στις προηγούμενες γενιές, ενώ το Internet έδωσε την δυνατότητα να μπορούμε να κατεβάσουμε ROMS (τα games δηλαδή) σε μορφή αρχείου ώστε να τα χρησιμοποιούμε όποτε θέλουμε.

Μεταφορά σε 3D
Όπως προαναφέραμε, η συγκεκριμένη γενιά ονομάστηκε από ένα σημείο και μετά ως "η εποχή του 3D". Ενώ υπήρχαν ήδη games που χρησιμοποιούσαν τρεις διαστάσεις όπως το Virtua Racing και το Star Fox, οι υπόλοιποι προγραμματιστές άρχισαν με την σειρά τους να μεταφέρουν τους 2D και τους ψεύδο-3D τίτλους σε 3D. Μερικά αξιόλογα παραδείγματα των πρώτων 3D παιχνιδιών είναι το Super Mario 64 στο Nintendo 64, το Crash Bandicoot στο PlayStation και το Tomb Raider στο Sega Saturn (αργότερα μεταφέρθηκε στο PlayStation). Η κίνηση αυτή άνοιξε πόρτες σε καινούργιες ιδέες και σε καινούργια είδη.

Watch YouTube video

Χαρακτηριστικά της πέμπτης γενιάς
- Το FM Towns Marty ήταν η πρώτη 32-bit κονσόλα. Κυκλοφόρησε το 1993 από την Fujitsu αλλά δεν έφυγε ποτέ από τα "Ιαπωνικά εδάφη", ενώ δεν κατάφερε να πετύχει πολλές πωλήσεις εξαιτίας της τιμής του.
- Το 3DO κυκλοφόρησε από την Panasonic το 1993 και παρά την μεγάλη τιμή του (600 δολάρια), κατάφερε να σημειώσει 2 εκατομμύρια πωλήσεις.
- Το Amiga CD32 εμφανίστηκε στην αγορά προς το τέλος του 1993 σε Ευρώπη, Αυστραλία και Καναδά, ενώ οι ΗΠΑ δεν το είδαν ποτέ. Επρόκειτο γι

Keywords
Τυχαία Θέματα