Παρουσίαση Oculus Rift Development Kit 2

Πλήρης παρουσίαση του head-mounted display μαζί με πέντε games!

Σήμερα θα σας παρουσιάσουμε το Oculus Rift, ένα Virtual Reality head-mounted display ή στη γλώσσα μας φορητό σύστημα κεφαλής για εικονική πραγματικότητα.

Η συσκευή δεν κυκλοφορεί επίσημα στην αγορά. Η εταιρεία Oculus VR, που εξαγοράστηκε φέτος από την Facebook, κυκλοφόρησε το πρώτο development kit το 2012.

Το πρώτο development

kit διέθετε ανάλυση 1280x800 (640x800 για κάθε μάτι). Το Development Kit 2, το οποίο και έχουμε στα χέρια μας μέσω του αναγνώστη του GameWorld KAngelos τον οποίο και ευχαριστούμε, κυκλοφόρησε στα μέσα του 2014. Έχει ανάλυση 1920x1080, δηλαδή 960x1080 για κάθε μάτι. Το Oculus Rift δεν κυκλοφορεί επίσημα στην αγορά, επομένως δεν υπάρχουν αντιπροσωπείες και την δεδομένη στιγμή πωλείται μόνο μέσω του Oculus.com στην τιμή των 350 δολαρίων (285 ευρώ) +80 ευρώ μεταφορικά. Στόχος της εταιρείας Oculus VR είναι η κυκλοφορία του μέσα στο 2015.

Το Οculus Rift Dedelopment Kit 2 συνδέεται με το pc χρησιμοποιώντας μια θύρα HDMI και μια USB (positional tracking camera) ενώ υπάρχει και μια ακόμα διαθέσιμη usb πάνω στη συσκευή για τυχόν περιφερειακά, όπως το leap motion. Το leap motion είναι ένα controller συμβατό με PC κι όχι μόνο με το Oculus Rift επομένως μπορεί να χρησιμοποιηθεί και αυτόνομα στα games σας για ανα απεικονίσει τις κινήσεις των χεριών σας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο Development kit είχε αυτό το κάπως μεγαλούτσικο control box το οποίο έχει αντικατασταθεί στο Development Kit 2 από έναν μικρό αντάπτορα στο καλώδιό του.

"Σε όλη την επιφάνεια της συσκευής υπάρχουν υπέρυθρα LED. Η κάμερα που τοποθετείται πάνω στον αντάπτορα του καλωδίου και απέναντι απο τον χρήστη, βλέπει τα LEDάκια κι αναγνωρίζει την θέση τους στο χώρο ώστε όταν κινείστε να απεικονιστεί αντίστοιχα η κίνηση του κεφαλιού σας στην οθόνη. Αυτό λέγεται Positional tracking. Το δεύτερο χαρακτηριστικό, orientation tracking, επιτυγχάνεται όταν συνδυαστεί η κάμερα, το μαγνητόμετρο, το γυροσκόπιο και το επιταχυνσιόμετρο του Oculus Rift. Το Oculus Rift προσαρμόζεται σε μια LCD οθόνη 14.4 εκατοστών η οποία είναι ορατή μέσω 2 φακών τοποθετημένων έτσι ώστε να παρέχουν 90 μοίρες οριζόντια και 100 μοίρες κάθετο εύρος τρισδιάστατης απεικόνισης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση του headset είναι πιθανό να σας προκαλέσει motion sickness ή ναυτία τις πρώτες ώρες μέχρι να συνηθίσετε, κάτι που εξαρτάται κι από τα frames με τα οποία θα τρέχετε τα games. Υποστηρίζει μέγιστο 75 frames, όσα και τα Hz του δηλαδή. Τα 75 frames είναι απαραίτητα για να υπάρχει low persistance, ώστε να γίνεται ομαλή μετάβαση όποτε στρίβετε απότομα το κεφάλι σας για να μην έχετε motion sickness. Σε χαμηλότερα frames θα αισθανθείτε μια ανακατωσούρα πολύ πιο εύκολα. Το Oculus Rift έχει δύο εξτρά φακούς στη συσκευασία ως ανταλακτικά ενώ το βάρος που θα νιώσετε στο κεφάλι σας μαζί με τα καλώδια ανέρχεται σε 443 γραμμάρια, όσο δηλαδή 2 Razer Kraken μαζί.

Δείτε την αναλυτική παρουσίαση μαζί με πέντε games:

http://www.youtube.com/watch?v=nkiUlt1Yxk8

Το Oculus Rift αναμένεται να κυκλοφορήσει για PC (Windows/Linux) και Mac μέσα στο 2015 και μέχρι στιγμής έχουν πουληθεί πάνω από 100.000 development kits. Λόγω συμβατότητας με Unity και Unreal Engine μελλοντικά η συσκευή μπορεί να είναι συμβατή και με κονσόλες, παρά τις δηλώσεις του ιδρυτή της Oculus VR περί "περιορισμού που αυτές προσφέρουν. Η 3D αίσθηση του περιβάλλοντος που σας δίνει είναι πραγματικά εκπληκτική και οι λάτρεις των First-Person games θα την νιώσετε στο πετσί σας. Η τιμή των 360 ευρώ είναι αρκετά υψηλή αλλά επειδή μιλάμε για το development kit 2, στόχος της Oculus VR είναι η τελική τιμή το 2015 να ανέρχεται σε 200-400 δολάρια, δηλαδή 160-325 ευρώ.

Τα μέχρι τώρα games που είναι συμβατά με το Oculus ανήκουν στα indie, χωρίς να υπάρχει υποστήριξη από μεγάλες εταιρείες. Το ερώτημα λοιπόν που θέτουμε είναι το εξής: Θα θυσιάζατε το ποσό που θα δίνατε για μια κονσόλα όγδοης γενιάς για να αποκτήσετε μια Virtual Reality συσκευή για PC, με χαμηλή μέχρι τώρα υποστήριξη και με προσανατολισμό τα First-Person games; Είναι έτοιμη η gaming βιομηχανία να δεχθεί κάτι τέτοιο; Περιμένουμε τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Αν έχετε περισσότερες ερωτήσεις ή αν σκοπεύετε να αγοράσετε το Oculus Rift, τότε για υποστήριξη επισκεφθείτε το topic Oculus Rift που βρίσκεται στο forum του GameWorld.gr. Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον KAngelos για την παροχή του Oculus Rift και όλες τις χρήσιμες πληροφορίες που μας παρείχε.

Keywords
Τυχαία Θέματα