Στις καλένδες ο διαχωρισμός Εκκλησίας - Κράτους

Μέσα στον Νοέμβριο αναμένεται να ανοίξει από την Κυβέρνηση, η περιβόητη διαδικασία της Συνταγματικής Αναθεώρησης, την οποία έχει ανακοινώσει ο Αλέξης Τσίπρας, από τον Ιούλιο του 2016, οπότε και παρουσίασε τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Πρόκειται για αλλαγές που στον πυρήνα τους θα έχουν "πρόσημο προοδευτικό" έχει ήδη διαμηνύσει ο κ. Τσίπρας,

λέγοντας μάλιστα πρόσφατα, από το "μπαλκόνι" της ΔΕΘ ότι "Σκοπεύει με την Συνταγματική Αναθεώρηση να επιτευχθεί η διεύρυνση της Δημοκρατίας, η ενίσχυση της προστασίας των κοινωνικών δικαιωμάτων και των δημοσίων αγαθών, καθώς και η κατάργηση των προστατευτικών ρυθμίσεων για υπουργούς και βουλευτές που προσβάλλουν τους έλληνες πολίτες" ενώ κύριος στόχος είναι η αποκατάσταση των σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ Κράτους- Πολίτη, Πολίτη και Πολιτικών.

"Διακριτοί" ρόλοι Εκκλησίας - Κράτους

Οι άξονες των αλλαγών θα είναι πέντε με μείζον θέμα τον "εξορθολογισμό" των σχέσεων Εκκλησίας- Κράτους.

Ο όρος "διαχωρισμός" στον οποίο όμνυε ο προεκλογικός ΣΥΡΙΖΑ έχει πάει περίπατο, καθώς ειδικά προεκλογικά, ο Αλέξης Τσίπρας ουδεμία διάθεση για δημιουργία εστίας σύγκρουσης έχει με την Εκκλησία και τον κ. Ιερώνυμο.

Ούτε και μετεκλογικά βέβαια, επέδειξε τέτοια διάθεση ο πρωθυπουργός. Κάθε άλλο παρά. Είναι αλήστου μνήμης τα φωτογραφικά ενσταντανέ τον Οκτώβριο του 2016 από τη σύναξη στο Μαξίμου μεταξύ των κκ Ιερώνυμου, Τσίπρα, Καμμένου, Φίλη και της τότε κυβερνητικής εκπροσώπου, Όλγας Γεροβασίλη.

Λίγο μετά, ο Ν. Φίλης απομακρυνόταν με συνοπτικές διαδικασίες από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και η συνέχεια είναι γνωστή.

Στο δια ταύτα, η πρόταση Τσίπρα για το άρθρο που αφορά τις σχέσεις Κράτους- Εκκλησίας, είναι ξεκάθαρη:

1. Ρητή κατοχύρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας του Κράτους με διατήρηση όμως για ιστορικούς και πρακτικούς λόγους της αναγνώρισης της Ορθοδοξίας ως κρατούσας θρησκείας.


2. Κατοχύρωση της υποχρεωτικότητας του πολιτικού όρκου ( πέραν του Θρησκευτικού), στις ορκωμοσίες των αιρετών του πολιτεύματος, των δικαστών και των υπόλοιπων δημόσιων λειτουργών.

Κατά τα λοιπά, οι σχέσεις της Εκκλησίας με το Κράτος παραμένουν ίδιες σε ό,τι αφορά το κομβικό σημείο της μισθοδοσίας των Κληρικών. Κοινώς, θα παραμείνει η αμοιβή τους να προέρχεται από τον κρατικό κορβανά.

ΣΥΡΙΖΑ και Εκκλησία

Συμφωνεί το συντριπτικό ποσοστό των στελεχών και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με τις "απαλές" αλλαγές για τις σχέσεις Κράτους- Εκκλησίας;

Πιθανώς ναι, καθώς ιδιαιτέρως σε προεκλογικές περιόδους είναι κατά τι ( έως πολύ επικίνδυνο) να ξεσπούν κόντρες ενός κόμματος με έναν Θεσμό που έχει διαχρονικά μεγάλη παρέμβαση στις προτιμήσεις της ελληνικής κοινωνίας.

Ωστόσο "γκρίνιες", θα ακουστούν, έστω και για την τιμή του εκλογικού ακροατηρίου ενός εκάστου, καθώς στο τέλος ( ως έχουν δείξει τα τελευταία δύο χρόνια σχετικά και με αυτό το ζήτημα), θα κάνουν ...την κομματική ανάγκη, φιλότιμο.

Πρόσφατα πάντως, τον Σεπτέμβριο, η Τασία Χριστοδουλοπούλου, ανήκουσα στην ομάδα των "53", με συνέντευξή της στο ραδιόφωνο "στο κόκκινο", είχε δηλώσει πως:

"Δεν αξίζει να κάνεις συνταγματική αναθεώρηση εάν δεν θέσεις το ζήτημα των σχέσεων κράτους και Εκκλησίας, μόνο για να αλλάξεις το άρθρο 86 για την δίωξη πολιτικών προσώπων, υπουργών κτλ. για να επαναλάβεις την πίστη σου στην δημόσια Παιδεία, τα δημόσια αγαθά, το κοινωνικό κράτος".

Όχι από Μητσοτάκη

Κατά τα λοιπά, την πλήρη διαφωνία του με τον τρόπο που επιχειρεί να ανοίξει ο Α. Τσίπρας τη συζήτηση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, επανέλαβε ξανά χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης, από την Άρτα όπου περιόδευσε.

Ο πρόεδρος της Ν.Δ, δήλωσε ότι από τη στιγμή που δεν κρίνεται αναθεωρητέο το άρθρο 16 του Συντάγματος που αφορά σε ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων, για τη Ν.Δ, δεν υφίσταται Συνταγματική Αναθεώρηση και εκτίμησε ότι "είναι καταδικασμένη να αποτύχει".

Πηγή:capital.gr

Διαβάστε περισσότερα

Keywords
Τυχαία Θέματα