Ο "ΧΟΝΤΡΟΣ", Η ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ... ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ

09:26 10/7/2011 - Πηγή: Fimotro
Ρεπορτάζ : Τάσος Τέλλογλου(από την Καθημερινή της Κυριακής)Οι προμηθεύτριες εταιρείες των υποβρυχίων προς το ελληνικό Δημόσιο όχι μόνο γνώριζαν ότι καταβάλλονταν συστηματικά «παράνομες πληρωμές» (μίζες) για τη σύμβαση των υποβρυχίων, αλλά είχαν φτάσει στο σημείο να κατηγορήσουν η μία... την άλλη σε μια υπόθεση που κατέληξε σε δύο γερμανικές εισαγγελίες για το ύψος των μιζών στην Ελλάδα το 2004. Η εισαγγελική έρευνα, που διενεργήθηκε από τις εισαγγελίες του Κιέλου και του Ντύσσελντορφ, αφορούσε την κατηγορία της απιστίας από στελέχη
του γερμανικού ομίλου HDW (κατασκευαστής των υποβρυχίων) .Τον Σεπτέμβριο του 2001 και ενώ βρισκόταν στην τελική ευθεία η διαπραγμάτευση του ελληνικού Δημοσίου με τη γερμανική HDW για την εξαγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η γερμανική εταιρεία θέλησε να προχωρήσει σε συμφωνία με ανώτατο στέλεχος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και ειδικότερα με την εταιρεία Inveco την οποία και εκπροσωπούσε. Το στέλεχος αυτό κατονομάζεται σε έγγραφα εσωτερικού ελέγχου της εταιρείας Ferrostaal, και στις επαφές των δύο πλευρών, του ιδίου και των Γερμανών, απεκαλείτο από τους Γερμανούς «ο χοντρός».Η συμφωνία περιελάμβανε την απόκτηση του 9% των μετοχών του ναυπηγείου από την Inveco και το 1% στον μελλοντικό τζίρο όλων των συμβολαίων του ελληνικού υπουργείου Αμύνης με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εφόσον εξαγοράζονταν τα ναυπηγεία από την εταιρεία HDW. Σε μια δεύτερη συμφωνία με την ίδια ημερομηνία, η εταιρεία του Κιέλου δεσμευόταν να καταβάλλει στο ίδιο πρόσωπο μισθό 250.000 ευρώ τον χρόνο (συν μπόνους) για περίοδο πέντε ετών.ΔιαφωνίεςΤο πρόβλημα με τη HDW ήταν ότι η άλλη εταιρεία της κοινοπραξίας, η Ferrostaal, διαφωνούσε με τις δύο αυτές συμβάσεις, χωρίς να έχει γίνει ουσιαστική πρόοδος στις διαπραγματεύσεις. Στελέχη της Ferrostaal επιβεβαίωσαν σε καταθέσεις τους στην εισαγγελία του Μονάχου την πρόθεση της HDW να υπογράψει αυτές τις συμφωνίες πριν από τη σύμβαση για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στους Γερμανούς.Η παρέμβαση όμως των δύο εισαγγελιών δεν προκλήθηκε τόσο από αυτές τις συμβάσεις, που δεν φαίνεται να υλοποιήθηκαν, όσο από μια «πληρωμή» από τη HDW προς τον «χοντρό» τον Οκτώβριο του 2002 και ενώ είχε συμφωνηθεί η πώληση των ναυπηγείων. Συγκεκριμένα, η HDW έστειλε έμβασμα στην εταιρεία που ανήκε στον Ιταλό υπήκοο Τ. Κ. Μπ. 17,2 εκατ. ευρώ. Ο Μπ. κράτησε 1 εκατ. ευρώ για τις υπηρεσίες του, 2,2 εκατ. καταβλήθηκαν σε έξοδα «νομικής κάλυψης» και 14 εκατ. διατέθηκαν στον Ελληνα υπήκοο που επιβεβαίωσε και γραπτά την παραλαβή του ποσού.Η πληρωμή του ποσού προκάλεσε την παρέμβαση δύο εισαγγελιών, του Ντύσσελντορφ και του Κιέλου, εναντίον στελεχών της HDW. Kατά την έρευνα, που δεν κατέληξε κάπου καθώς μπήκε στο αρχείο, εξετάστηκαν τρία στελέχη της Ferrostaal που δήλωσαν ότι είχαν διατυπώσει αντιρρήσεις για τις συμφωνίες με τον «χοντρό», συμπληρώνοντας ότι η εταιρεία του Εσσεν ούτε είχε ανάμειξη στις πληρωμές του μέσω της εταιρείας του Ιταλού ούτε είχαν κάνει πληρωμές στην Inveco, κάτι απολύτως ψευδές.Η λίσταΔιότι στην έρευνα του 2009 η εισαγγ
Keywords
Τυχαία Θέματα